Poslední články

Ramonovo kouzlo – recenze
Píše se rok 1995 a firma Vochozka Trading naplno rozjíždí distribuci počítačových her u nás. Jedním z projektů bylo Ramonovo kouzlo – hra, která měla obsahovat zajímavou novinku, a to...
Miroslav Žák – 26/06/2017

Hlava Kasandry – Recenze
Konečně vám, čtenářům, můžeme nabídnout poctivý a vyčerpávající pohled na hru, o které se mezi „ataristy“ mluví. Jakousi minirecenzi, která již v tomto časopisu vyšla, chápejte, prosím, jako nedopatřením odflinknutě...
Miroslav Žák – 26/06/2017

Agent Mlíčňák – návod
PRVNÍ ČÁST HRY :Až si prohlédneš intro, zjistíš, že začínáš u brány výcvikového prostoru.Strážnému v budce ukaž propustku a on tě pustí dál. Před budovou prohledej popelnici a vyndej z...
Miroslav Žák – 26/06/2017

Agent Mlíčňák – recenze
Psal se rok 1995, česká počítačová scéna se začínala teprve formovat, avšak v sousedním Polsku již existovala společnost, které se podařilo se svou hrou proniknout do celého světa. Ta společnost...
Miroslav Žák – 26/06/2017

7 dní a 7 nocí – návod
1.den – JasmínaV první místnosti své kanceláře důkladně prohledejte knihovnu, dokud nenajdete opasek a krabičku kondomů. Z vázy na psacím stole vyndejte kytici. Ve vedlejším pokoji vezměte z okna okenu....
Miroslav Žák – 26/06/2017

Gravon – Recenze
V dnešní záplavě animovaných 3D her, které nejsou ničím jiným než stupidně přepočítanými animacemi, se tak trochu začaly vytrácet klasické vektorovky. Pravou vektorovou grafiku dnes najdeme snad jen u leteckých...
Miroslav Žák – 24/06/2017

Paranoia! – Úvod do hry
Kromě toho, že PARANOIA! byla první hrou, kterou firma Phoenix Arts vyrobila i vydala, drží také několik dalších prvenství. Hlavně to byla vůbec první česká strategie na PC. Další v...
Miroslav Žák – 24/06/2017

Paranoia! – Historie hry
Hra PARANOIA! vyšla na začátku září 1995. Obsahovala čtyři diskety, 32 stránkový manuál a registrační kartu. Distribuovala ji firma Vision, pozdější CD verzi pak firma M.E.C. Naplno na programu pracovali...
Miroslav Žák – 24/06/2017

Mise Quadam – návod
…za vydatné pomoci Honzy Svatoše (po pravdě řečeno, bez Honzy bych tuhle hru asi nikdy nedohrál).Tak jsme konečně po několika letech (s přestávkami, které byly občas i několikaměsíční) dohráli starší...
Miroslav Žák – 24/06/2017

Mise Quadam – Příběh
Některá období bývala na Zemi pro lidi velmi nepříjemná. Války, mory… Zdá se však, že to už je navždy za námi. Na Zemi totiž žádní lidé nezbyli. Opanovali ji androidi,...
Miroslav Žák – 24/06/2017

Mise Quadam – Recenze
S politováním musím konstatovat, že český a slovenský herní průmysl je daleko za světovým. Naštěstí se čím dál tím více začínají objevovat nové a nové produkty, které pomalu ale jistě...
Miroslav Žák – 24/06/2017

Flora – Původní informace
Psát o hře, jejíž vývoj je pouze v plenkách, není zrovna jednoduché. Vždyť jen grafika je již několikrát kompletně přepracována (na renderovaných animovaných sekvencích pracuje znovu od základů již třetí...
Miroslav Žák – 24/06/2017

Boovie – cheaty, tip…
Cheaty na tuto klasiku…Tip: Zadáním kódu posledního levelu si v dané obtížnosti zpřístupníte všechny levely. Zadejte tedy kód u těžké obtížnosti a vyzkoušejte si levely, které jste v nižších obtížnostech...
Miroslav Žák – 24/06/2017

Boovie – recenze
Už máte dost všech těch českých adventur a dungeonů a rádi byste si zahráli klasickou českou hru jiného žánru? Pak jste tady správně. Tentokrát se budeme věnovat hře Boovie od...
Miroslav Žák – 24/06/2017

Léto s Oskarem – návod
Nádraží Z koše u zastávky vylovte hamburger a dejte ho žebrákovi. Potkánka, kterého zašlápne, seberte taktéž a udělejte s ním to samé. Získané vousy použijte na okénko u dveří do...
Miroslav Žák – 24/06/2017

Léto s Oscarem – recenze
Léto s Oscarem je první hra z dílny nově vznikajícího uskupení Illusion Softworks a zároveň poslední počin distribuční firmy Vochozka Trading, která tak za čtyři roky své aktivní činnosti vytvořila...
Miroslav Žák – 24/06/2017

Prokletí Eridenu – recenze
Jednoho dne se mladý hrdina (mladá hrdinka) rozhodl vydat na dlouhou cestu za dobrodružstvím. Po nějakém čase dorazil na dohled trosek bývalého honosného města Eridenu. Neváhal ani minutu a vstoupil...
Miroslav Žák – 24/06/2017

Asmodeus – návod
V jeskyni, kde se začíná, je nutno najít v hliněné nádobě louče, křesací kamínky a léčivý kořínek. Chodbami probluďte až nahoru – do kraje (cestou vás budou obtěžovat skřeti –...
Miroslav Žák – 24/06/2017

Asmodeus: Tajemný Kraj Ruthaniolu
Temnou ulicí se plíží přízrak. Zůstává ve skrytu stínu, aby ho snad náhodou nikdo neviděl a pomalu, ale cíleně se blíží k vyhlédnutému domu. Je zahalen do plesnivé a civilizovanému...
Miroslav Žák – 24/06/2017

Dračí historie – návod
Jó, jeden to nemá jednoduchý. Zvlášť, když je ten jeden jenom malej dráček. A když se do toho připlete malá, pitomá, ale bohužel kouzelná hůlka. Ale co chcete od dřeva....
Miroslav Žák – 24/06/2017

Dračí historie – Recenze
Entrée. Adventur už má Vochozka Trading na svědomí několik. Nejprve tu byl dnes již legendární Oslí ostrov. To byla úplně první česká hra rozumných kvalit na našem trhu. Následovalo „7...
Miroslav Žák – 24/06/2017

Po neoficiálních informacích o hře ASHFAL
Po neoficiálních informacích o hře ASHFALL, které jsme publikovali 3. 12. 2007, se na nás obrátil tým Prohibited: „…protože jste nás nachytali na švestkách, svěříme první oficiální informace a obrázek...
Miroslav Žák – 24/06/2017

Nový tým Prohibited
Neuteklo moc času od představení týmu First Reality a objevuje se další nadějný tým s názvem Prohibited. Jde o mladý tým lidí, kterým kreativita rozhodně nechybí. V tuto chvíli pracují...
Miroslav Žák – 24/06/2017

Mindware Studio – Unknown Heroes
Podívejte se na video epické RPG z druhé světové války – Unknown Heroes. Tento titul vyvíjelo studio Mindware.Momentálně je ovšem titul pozastaven a Mindware pracuje na zatím neohlášeném atmosférickém FPS....
Miroslav Žák – 24/06/2017

Nové FPS od Mindware
Jak jsem dnes již psal: „Mindware pracuje na zatím neohlášeném atmosférickém FPS. Ale my už nyní víme, že jde o původní koncept Painkillera 2, který Mindware připravoval pro vydavatele DreamCatcher,...
Miroslav Žák – 24/06/2017

Rozhovor s RAKE IN GRASS
RAKE IN GRASS je asi jediné casual studio u nás, co se svými hrami může uživit. Pojďte si o tomto týmu něco přečíst a dozvědět se, jak se může vaše...
Miroslav Žák – 24/06/2017

Husita – Informace o hře
Úvodní slovoZatím poslední novinkou naší firmy je hra s názvem HUSITA. Tímto ryze českým námětem jsme definitivně potvrdili naši orientaci zejména na tuzemský trh. Jde opět o real-time strategii, tentokrát...
Miroslav Žák – 24/06/2017

Phoenix Arts computers – Info ze stránek
Firma Phoenix Arts computers vznikla počátkem roku 1994 jako společnost zabývající se obchodem s hardwarem, softwarem a jejich vývojem na zakázku. Této činosti se naše firma věnuje dodnes, nicméně do...
Miroslav Žák – 24/06/2017

Světák Bob – První recenze
Jednou jsem takhle přišel do redakce a koukám, na stole leží balíček. Netušil jsem, o co by mohlo jít a lek jsem se, že by to mohla být nějaká bomba....
Miroslav Žák – 23/06/2017

Swigridova kletba – návod
Na pobřeží seber zvonec. Jdi k chalupě a ve srovnaném dříví objev klíč, kterým odemkneš dveře. Uvnitř seber plíšek-stříbrňák, nůž, nůžky a ovčí sýr. Nůžkami ostříhej ovci. Jdi na tržiště,...
Miroslav Žák – 23/06/2017