O projektu
Mapujeme českou a slovenskou herní historii. Vedeme dlouhé a detailní rozhovory s vývojáři a díky tomu získáváme podstatnou část naší herní historie zpět. A můžeme jí i lépe porozumět. Historie se opakovat nebude, ale dokud tady budou lidé, kteří ji zažili a spoluvytvářeli, můžeme ji alespoň pečlivě zaznamenat. Tvorbu těchto kreativních lidí a hry vůbec bereme jako kulturní dědictví. Tak komplexní médium musíme zachovat a archivovat stejným způsobem, jako je tomu u filmu nebo výtvarného umění pro naše budoucí generace!
Seznam rozhovorů: Jarek Kolář, Roman Hladík, Marek Rabas, Marek Rosa, Jan Zelený, Miloš Endrle, Lukáš Medek, Jan Kavan, Petr Mores, Vladimír Kudělka, Jan Hovora, Martin Vaňo, Tomáš Roller, Jaroslav Meloun, Jozef Kovalčik, Eniac, Pavel Barák, Michal Červenka, Pavel Kubát, Radim Jurda, Jan Chlup, Vojtěch Vaněk, Josef Bátrla, Jaromír Plachý, Filip Dufka, Petr Kolář, Vladimír Geršl, Pavel Strnad, Pavel Novák, Michal Blažek, Jan Šídlo, Pavel Širůček, Tomáš Šlápota, Viliam Korbel, Petr Kubíček, Sanja Čežek, Petr Škorňok, Ivan Kozmon, Michal Berlinger, Marian Ferko, Pavel Šebor, Ivan Buchta, Jan Hloušek, Peter Nagy, David Broček, Boris Zápotocký, Filip Oščádal, Ondrej Angelovič, Tomáš Štěpánek, Jiří Vašica, Jan Polach, Martin „Alien“ Procházka, Maroš Brojo, Martin Melichárek, David Šemík, Filip „Fido“ Doksanský, Aleš Ulm, Radim „Trpaslík“ Vítek, Lukáš Gregor, Jiří Rýdl, Josef Hájíček, Marek Hlavatý, Radim „Rumun“ Křivánek, Tomáš Kučerovský, Pavel Koten, Petr „Beny“ Benýšek, Matěj Nosál, David „Havran“ Spáčil, Šimon Čarny, Radim „Finder“ Pech, Luděk Hroch, Radek Marek, Jana Kuklová a Miloš Kukla, Lukáš „Izmi“ Veselý, Mikuláš Podprocký, Zdeněk Záhora, Jindřich Skeldal, Petr „Monte“ Motejzík, Matouš Ježek, Jakub Dvorský.
FYZICKÁ SBÍRKA
Pro naše budoucí generace vedeme také fyzický archiv všech her, které vyšli a nám se podařilo je získat. Sbírka zatím čítá několik set kusů. Digitalizujeme jejich obaly, manuály a tvoříme zálohy datových nosičů. Uchováváme také herní fyzické artefakty, vývojářská data a pracovní materiály studií.
ARCHIV
Chceme aby náš digitální archiv VISIONGAME.CZ byl dostupný pro všechny zdarma. Zaměřujeme se také na archivaci studentských herních projektů a her z Game Jamu. Již nyní náš web archivuje Národní knihovna ČR. Od každé hry archivujeme kolem 33 metadat informací. Všechny dosud získaná data může uživatel jednoduše filtrovat a prohledávat.
PODPORA HERNÍHO VÝVOJE
Naším velkým cílem je podpora herního průmyslu v Česku a na Slovensku. Monitorujeme herní studium a podporujeme vzdělávací obory jak mediálním partnerství, tak aktivním referování o novinkách v tomto oboru. Snažíme se sjednotit herní veterány, začínající vývojáře i úplné amatéry na jedno místo. Chceme podporovat studenty v prezentacích vlastní tvorby a motivovat je. Hry bereme jako umělecká díla a jejich hodnotu nevidíme pouze v úspěšném vydělávání peněz, ale také jakožto součást našeho kulturního dědictví a rozvoje společnosti.
CÍLE PROJEKTU
Mapování herní historie skrze rozhovory
Archiv her online
Fyzický archiv pro budoucí generace
Podpora herního průmyslu
Kdo je cílovou skupinou:
Vývojáři a profesionálové v oboru
Studenti středních a vysokých škol
Badatelé a novináři
Hráči a pamětníci
Amatérští vývojáři a samouci