Komerční studio
1997 > 2005
Brno
Popis studia
Studio bylo založeno v roce 1997 v Brně jako ALTAR Interactive. Hlavní členové Martin Klíma, Vladimír Chvátil a Radim Křivánek tento rok vydali první hru Fish Fillets, na které pracoval i Tomáš Kučerovský a David Spáčil, hudbu skládal Filip Oščádal (aka Fred Brooker, který později vytvářel i SFX k UFO: Aftermath). Hry Fish Fillets bylo prodáno 3000 ks, na české poměry tedy měla úspěch. O čtyři roky později vyšla strategie s RPG prvky Original War, na které pracoval jako hlavní designér Vladimír Chvátil. Tato hra je dosud brána jako nejlepší česká strategie. Original War vydala distribuční společnost Virgin Interactive. Bohužel kvůli nulovému marketingu a špatnému dabingu hra neměla velký úspěch v USA, a proto nebyl vydán datadisk a vývoj kolem hry byl ukončen.
Po dokončení OW se ALTAR upsal k dokončení strategie The Dreamland Chronicles od anglických vývojářů Mythos Games. Data, která ALTAR dostal, byla tak neúplná a nepoužitelná, že se rozhodl hru vytvořit od úplného začátku. Tak vznikla hra UFO: Aftermath, která vyšla v roce 2003. V roce 2005 následoval další díl UFO: Aftershock. Během vývoje titulů UFO malá část týmu v ALTARu pracovala pod vedením Vládi Chvátila na RPG hře Vision: Become a Hero. Vývoj hry Vision probíhal od roku 2001, bohužel však hra nebyla nikdy dokončena a v době, kdy byla zrušena, byla po čtyřletém vývoji v preprodukční verzi. V tomto roce studio ukončilo činnost, ale povedlo se sehnat investora a vznikl jeho nástupce ALTAR Games, kde působila většina původních členů. Studio fungovalo pod záštitou IDEA Games, které spoluvlastnil Slavomír Pavlíček. Píše se rok 2007 a tým vydává další tituly v podobě třetího dílu UFO: Afterlight a pokračování logické hry Fish Fillets 2, které vedl Vladimír Chvátil. V roce 2010 tým ukončil činnost jako ALTAR a připojil se do týmu Bohemia Interactive Studio, v němž někteří členové pracují dodnes.
Adresa
ALTAR Interactive
Rezkova 16, 60200, Brno