VISION – Jak vypadá a jak se hraje

Miroslav Žák – 18/06/2017

Když jsme byli na návštěvě v ALTAR Games, nezapomněli jsme se nakouknout na VISION. Vláďa Chvátil nám předvedl celkem tři hratelná dema. Ve kterých jsme mohli vidět, o čem měl být VISION a jaké přednosti nám mohl nabídnout. A já se vám je teď pokusím přiblížit.

Grafická část

VISION běžel na vylepšeném enginu, který byl požit v UFO:Aftermath po prvním shlédnutí byste to do něj opravdu neřekli. Barvy byly pestré a vše bylo pěkně nastíněné. A ne jak tomu bylo v UFU, kdy bylo všechno ponuré a šedivé. Vision byl udělaný jako vysoce vizuální hra. Kdy systém zejména v bojovém části hry dokázal navodit 100% atmosféru spolupráce postaviček.

Boj

Boj v této hře je skutečně jako opravdový. Všechny pohyby a údery jsou reálné. Když na vás vběhne partička kostlivců, z toho dva mají brnění a jeden je lilipután, nastává pro vás opravdu problém. To byste nevěřili, jak vás dokáže takový malý kostlivec polechtat na ledvinách. Protože je nižší a vy vykrýváte jen standardní údery vašich obrněných kostlivců.

Ve VISION nejde o klikání na protivníka, ale jde o vyčkávání na ten správný úder. Odrážet rány a zároveň spolupracovat se svou družinou, kdy se každý snaží pomoci tomu druhému.
V souboji můžete také používat magii. Například neviditelnost, kdy na chvíli zmizíte z očí svých protivníků. Nebo si svůj meč proměníte v blesky šlehající s hromovou silou.

Hráč ovládá svého hrdinu, ale může ovládat i ostatní postavy. I když ne přímo. Celé to funguje na takzvaných příkazech, které zadává hráč postavě a už je na ní, jestli to splní a půjde tam, nebo se na vás vykašle… Ve hře je systém loajalit, kdy každá postava má vlastní cíle a hodnoty. Při boji zjistíte jak moc vám důvěřují a do jaké míry vám pomůžou. Když vám například při souboji vyletí meč z ruky a vy se nemáte jak bránit, váš parťák z družiny, s dalším mečem za opaskem, vám ten svůj hodí a vytáhne si druhý. V bitvě to vypadá opravdu realisticky. Hra obsahovala taky emoce. Proto jste mohli u postav pozorovat nervozitu nebo třeba strach.

Zdraví a magie

Při každém souboji vám ubývá trocha energie a pokud dostanete těžší zásah odebere vám to větší díl. Jsou zde však dva faktory zdraví v podobě energie a celkového zdraví (v podstatě dlouhodobé zranění). Když při boji přejdete o většinu energie, klesne vám i celkové zdraví. Vy si samozřejmě můžete vypít lektvar na dobytí energie, ale jen do té míry, jaké maté celkové zdraví. To znamená, že po opravdu ukrutném boji, kdy jste museli použit pár lahviček na energii, budete mít celkové zdraví dost pošramocené a nebudete se pak moci dobít na energetickou hodnotu naplno. Pak vám nezbude nic jiného než navštívit nějakého vesnického lékaře nebo nocleh. Něco podobného platí i u magie.

Animační systém

Tento revoluční prvek hru doslova posunuje v před a projevuje skoro ve všem. Například v chůzi – postavičky nemají předefinované kroky. Dejme tomu, že chcete vylézt na skálu, postavička si vyskočí a přitáhne, podepře rukama a vytáhne se nahoru. Nebo při chůzi rovně můžete udělat úkrok šikmo dozadu třeba na kámen. Pokud ale zadáte místo, kam chcete dojít, postavička se tam pokusí nějak dostat. Samozřejmě pokud by jí to ohrozilo nebo by to nemohla přeskočit, našla by si jinou cestu. Takže ve hře můžete vylézt opravdu na všechno. Vždy si postava vytvoří vlastní styl ke zdolání daného problému a k tomu pomáhá animační systém.

Tento systém si dokáže poradit se vším. Je zde opravdu reálná fyzika, a proto se může stát, že do vás někdo sekne magickým mečem nebo použije nějaké kouzlo a vás to dohodí o 3 metry zpět a vy se skutálíte do nějaké polohy. Animační systém s ní dokáže vždy vstát. Proto se vám nestane, že budete padat 5 přednastavenými pády…

Chování postav

Každá postava má svůj vlastní charakter a jiné priority. V první řadě se bojí o svůj život. Tak nečekejte, že do své družiny dostanete krev prolévajícího řezníka, který se nikoho nezalekne a rád za vás položí život.

Hlavní postavy jsou Cedrik a jeho pomocnice Natalia.

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články