Týden s hrou Original War

Miroslav Žák – 03/11/2024

Přinášíme vám první díl naší nové série „Týden s hrou“. Koncept série je takový, že se zaměříme na jednu hru do hloubky a sepíšeme zajímavosti, fakta, rozebereme příběh a postavy, úspěchy i neúspěchy, fanouškovské mody a inspirované obrázky vytvořené AI. Naším cílem je publikovat informace, které možná ještě neznáte.

V prvním díle se podíváme na hru, u které to vše začalo – moje srdcovka Original War. Právě tato hra mě inspirovala k zájmu o herní studia a vývoj her v Česku.

Original war

Základní fakta Original War

Česká hra Original War je mixem RTS a RPG a nabízí silný příběh, ve kterém každá postava hraje svou roli a má jedinečný charakter. Na rozdíl od běžných jednotek v jiných RTS jsou vojáci v Original War skuteční lidé se jmény, tvářemi a specifickými schopnostmi. Pokud je ztratíte, není snadné je nahradit. Každé vaše rozhodnutí ovlivňuje vývoj hry, její průběh i zakončení. Hra má dodnes věrné fanoušky, kteří i 23 let od jejího vydání vytvářejí aktualizace a zajišťují její chod na moderním hardwaru.

Vývojářské studio: ALTAR Interactive
Datum vydaní: 3.12.2001
Distributor: Virgin Interactive
Žánr: Real-time strategie s prvky RPG
Multiplayer: Ano
Značka hry: Cestování v čase, Sci-fi, UFO
Hodnocení na Steamu: Velmi kladné (1,639)
Metacritic: 61%
Uživatelské Score na metacritic: 8,7

Týden s hrou Original War témata článků:

Česká legenda: Original War
Original War: Mody, datadisky a kresby fanoušků
Nejlepší hlášky z Original War a charaktery postav
Original War: Fakta a zajímavosti
Original War: Pozadí vývoje příběhu
EON: Mimozemský stroj času ve hře Original War
Obrázky inspirované Original War vytvořené umělou inteligencí
Tvůrčí tým hry Original War: Přehled autorů a jejich role
Vzestupy a pády ALTAR Interactive: Přehled klíčových milníků

Česká legenda: Original War

V tomto článku najdete podrobný pohled na českou hru Original War, která si i po dvou desetiletích od vydání udržuje kultovní status. Dozvíte se vše o příběhu hry a jejím zasazení do prehistorické doby, kde se střetávají Američané, Rusové a Arabové o vzácný zdroj energie, siberit. Článek vám představí všechny strany konfliktu a rozebere herní mechaniky, které činí Original War výjimečnou.

Original war

Original War: Mody, datadisky a kresby fanoušků

Hra Original War se sice nikdy nedočkala oficiálního rozšíření ve formě arabské kampaně, ale díky rozsáhlé fanouškovské základně v Česku, na Slovensku a v Polsku vzniklo mnoho neoficiálních rozšíření – celkem jich evidujeme kolem třiceti. Zde vám představíme ty nejlepší. Dále vznikly kresby, komiksy a módy do her jako ARMA 3 nebo Half-Life 2, a dokonce i sběratelská karetní hra.

original war

Nejlepší hlášky z Original War a charaktery postav

Pokud máte rádi kombinaci drsného humoru, sarkasmu tak hlášky ze hry Original War vás rozhodně nezklamou. Tato kultovní strategická hra nabízí nejen napínavý příběh o cestování časem a boji o vzácné suroviny, ale také dialogy, které jsou doslova k nezaplacení. Vybrali jsme pro vás ty nejlepší a nejvtipnější hlášky postav, které dodávají hře neopakovatelnou atmosféru.

Original War

Original war: Fakta a zajímavosti

Tento článek se zaměřuje na fakta a zajímavosti o české hře Original War, o kterých jste možná nevěděli. Například se dozvíte o prvcích, které byly původně plánovány, ale do finální verze hry nebyly zahrnuty, o grafické stránce hry a také o důvodech, proč se hra nestala hitem, i když k tomu měla potenciál.

Original war

Original War: Pozadí vývoje příběhu

V tomto článku najdete popis příběhu, jak jej ALTAR Interactive plánoval. Můžete si udělat představu o kontextu příběhu.

Original War

EON: Mimozemský stroj času ve hře Original War

Historie zařízení EON (Extraterrestrial Object Nexus) sahá až do konce první světové války, kdy bylo objeveno v roce 1919 poblíž místa známého tunguského výbuchu. Tento záhadný artefakt, připomínající technologii, která přesahuje lidské znalosti, objevil americký plukovník Emerson. Po převozu do Spojených států byl EON označen za přísně tajný a následně umístěn do přísně střežené oblasti 51. Experimenty s radioaktivními izotopy nakonec americkým vědcům pomohly odhalit skutečný účel tohoto zařízení – EON se ukázal být funkčním strojem času.

Original War

Obrázky inspirované Original War vytvořené umělou inteligencí

V tomto článku vám přinášíme kolekci AI generovaných obrázků inspirovaných světem Original War, které zachycují nové pohledy. Podívejte se, jak může umělá inteligence posouvat fan art.

Original War

Tvůrčí tým hry Original War: Přehled autorů a jejich role

V tomto článku se podíváme na klíčové autory a tvůrce, kteří za hrou stojí, a přiblížíme si jejich roli ve vývoji, která pomohla Original War stát se nadčasovou klasikou. Poznejte jména a příběhy těch, kteří přivedli tento herní svět k životu.

original war

Vzestupy a pády ALTAR Interactive: Přehled klíčových milníků

Historie českého herního studia ALTAR začíná v roce 1989, kdy Martin Klíma se svými přáteli vytvořil legendární hru Dračí doupě a založil nakladatelství ALTAR. Společně s vývojáři z Brna, včetně Vladimíra Chvátila a Radima Křivánka, následně rozšířili působnost o počítačové hry, čímž vznikla ALTAR Interactive. Mezi jejich tituly patří logická hra Fish Fillets a inovativní strategie Original War. Přestože studio čelilo finančním problémům, vytvořilo také UFO: Aftermath nebo UFO Aftershock a připravovali také RPG Vision. Po krachu ALTAR Interactive vznikla ALTAR Games pod vedením studia Bohemia Interactive. ALTAR Games nadále pokračoval ve vývoji her jako UFO: Afterlight a Fish Fillets 2. Ale také se připravoval úplně nový projekt Legends of Valhalla, který vedl Vláďa Chvátil. Bohužel nakonec byl titul zrušen a Vláďa Chvátil tým opustil.

Vzestupy a pády ALTAR Interactive: Přehled klíčových milníků

Podívejte se na naše rozhovory s autory hry Original War

Vladimír „Vláďa“ Chvátil – Hlavní designér

 

Radim „Finder“ Pech – 3D Modely, Intra

David „Havran“ Spáčil – 3D Modely, Intra

Tomáš „Tomáš“ Kučerovský – Hlavní grafik, Intra

Tomáš „Radim „Rumun“ Křivánek – Hra & AI

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.