Poslední články

Bloodless – Úvod do hry
Naše vyprávění začíná v podhůří Večerních hor, které se táhnou světadílem Lorten od severních pustin až na jih, k sídlům trpaslíků.Jsi mladý hraničář z rodu Dagornů a začátek příběhu tě...
Miroslav Žák – 13/07/2017

Bloodless – Oficiální infromace
Pohled a grafický engineHerní svět vidíte z pohledu hlavního hrdiny. Obraz je generován polygonovým 3D enginem (možná by se dal přirovnat tomu, který se objevil ve hře Magic Carpet), který...
Miroslav Žák – 13/07/2017

Neverend fantasy RPG
Jako padlá víla Agavaen se vydáte na tajemnou cestu. Jak budete postupně odkrývat herní svět a zlepšovat své dovednosti, budete si moci vytvořit vlastní kouzla i zvýšit přesvědčivost při komunikaci...
Miroslav Žák – 13/07/2017

Mutant od Napoleon Games
Příběh: Narodil se jako docela obyčejný kluk v jedné malé české vesničce. Po smrti rodičů ho vychovávala babička, hodná, ale poněkud zmatená žena, která ulevovala svému revmatismu pokuřováním vlastnoručně vypěstovaných...
Miroslav Žák – 12/07/2017

Alternativa – První info
Jak jste již mohli zaregistrovat, na české herní scéně se začíná klubat nový perspektivní tým, který má hrdý název „First Reality Developer Studio“ a jejich prvním počinem bude advetura ALTERNATIVA.Příběh...
Miroslav Žák – 11/07/2017

Nová česká hra – Alternativa
Na našem spřáteleném serveru CGM byla včera zveřejněna exkluzivní informace o nově vznikajícím týmu a zároveň o nové české hře. Zde vám přinášíme úryvek článku…Kdybych se ještě před několika lety...
Miroslav Žák – 11/07/2017

Daemonica – První informace
Daemonica je plně trojrozměrná temná akční adventura odehrávající se ve středověké Anglii. Píše se rok 1350 a hlavní hrdina Nicholas Farepoynt přijíždí do malého ospalého města vyšetřit záhadná zmizení místních...
Miroslav Žák – 11/07/2017

Daemonica – O hře
Daemonica – O hřeDaemonica je plně trojrozměrná temná akční adventura odehrávající se ve středověké Anglii. Píše se rok 1350 a hlavní hrdina Nicholas Farepoynt přijíždí do malého ospalého města vyšetřit...
Miroslav Žák – 06/07/2017

Posel bohů – Návod
ZÁPADNÍ ČECHYSeberte krumpáč a jděte do stanu. Zde z poličky vpravo seberte prášky. Prohledejte šuplíky u stolu a seberte v jednom z nich noviny. V potoku u vrby seberte lahev...
Miroslav Žák – 06/07/2017

Horké léto – Návod
1.Na ostrově lidojedů Na začátku seberte kámen, sedačku u ohniště a všechny věci ve stanu. Jděte k lodi. Tady opět seberte všechny věci. Okolo stanu projděte dál, seberte liánu. Jděte...
Miroslav Žák – 06/07/2017

Horké léto – Recenze
„Jsem obyčejnej kluk. Kluci mi říkaj Rambo a holky kreténe. Jinak jsem Majer. Honza Majer“ – takto zní nejslavnější věta všech českých adventur a jedna ze scén hry Horké léto....
Miroslav Žák – 06/07/2017

Ve stínu Havrana – Recenze
Černý havran nemusí být nutně jen Rumburak!Hra Ve stínu havrana od slovenského týmu Rainbow Rhino je oním typickým zástupcem adventur, které zná většina hráčů počítačových her. 2D ručně kreslená grafika,...
Miroslav Žák – 05/07/2017

Slovenský tým Rainbow Rhino – Složení na vývoji hry Ve stínu havrana
Slovenský tým Rainbow RhinoNámět, scénář, dialogy Juraj PodroužekProgramování Miroslav AdamusGrafika Ján AdamusAnimace, prostředí Ján KuvaPostavy namluvil Jiří LábusZvuk Ján AdamusHudba Juraj OlejníkOdborná spolupráce Kamil ParížaPřeklad a jazyková úprava Petr ŠebaDabing...
Miroslav Žák – 05/07/2017

Ve stínu havrana – Příběh
Před mnoha a mnoha lety, když ještě neexistovaly počítačové hry, v jednom zapomenutém klášteře žil mladý mnich. Jmenoval se Severín. Jeho celodenní náplní byla modlitba, občasný půst a poslušné trpění...
Miroslav Žák – 05/07/2017

Přítmí – Recenze
Začalo to jednoho dne; měl jsem nafotit pár fotek pro nějakej zavšivenej plátek. Žádný velký prachy, žádný velký umění. Nafotil jsem nějaký fotky, sbalil si sví nádobíčko a šel domů....
Miroslav Žák – 05/07/2017

Přítmí – návod
Den 1.Na štosu knih na psacím stole leží fotopapír, vezmi ho. Jdi do místnosti s umyvadlem a vem trochu vývojky a ustalovače. Pokud se ti podaří zhasnout, tak šňůra je...
Miroslav Žák – 05/07/2017

Doktor Šílenec – návod
Začínáš v předsíni svého bytu. V pokoji dvakrát prozkoumej ponožku – objevíš peníze. V kazeťáku najdeš kazetu, na stole tužku. V kuchyni vyrabuj lednici (kečup, pivo), vezmi sirky a ze...
Miroslav Žák – 05/07/2017

Colony 28 – Recenze
Pamatuji si, že můj táta vždycky říkal, vezmi si jen tolik, kolik uneseš. Jak jsem se přesvědčil, platí tohle moudro, kamkoliv se podíváte. V neposlední řadě to také platí při...
Miroslav Žák – 04/07/2017

Žhavé léto 3 1/2 – PŘÍBĚH
To léto bylo dost horké už dávno předtím a jaksi samo o sobě. Dvacáta léta ve Spojených státech, co vám budu povídat. Prohibice vrcholí, hospodářská krize na krku a na...
Miroslav Žák – 01/07/2017

Herní vývoj v ČR ze stránek Hra01
„Budoucí hvězdy herního vývoje se objeví spíše ve střední nebo východní Evropě než v Evropě západní nebo USA, zaznělo tento týden na evropské vývojářské konferenci GDC“ Zeď padá, hry přicházejí,...
Miroslav Žák – 29/06/2017

Hra01 ukončila činnost
15. srpna 2006V průběhu června jsme byli, bohužel, nuceni ukončit činnost. Důvodem bylo zrušení projektu, na kterém jsme pracovali pro německého producenta Sunflowers. Děkujeme všem, kteří s námi spolupracovali a...
Miroslav Žák – 29/06/2017

S čím přijde Hra01?
Hra01 s.r.o byla založena v Brně v červenci 2003 bratry Zdeňkem a Pavlem Mezihorskými. Od té doby usilovně hledali producenty, kteří by jim jejich nápady podpořili. Po dlouhé době objevili...
Miroslav Žák – 29/06/2017

Rozhovor se zakladatelem týmu Hra01 Pavlem Mezihorákem
Pavel MezihorákKdy jsi poprvé viděl počítač?Tak ve druhé nebo třetí třídě na exkurzi v gumárenské firmě Barum, Rudý říjen, Otrokovice. Už je to trochu v mlze, ale mám pocit, že...
Miroslav Žák – 29/06/2017

Rozhovor se zakladatelem týmu Hra01 Zdeňkem Mezihorákem
Zdeněk MezihorákKdy jsi poprvé viděl počítač?První počítač jsem viděl asi v 17 letech, když nás zavedli v rámci výuky na gymnasiu do jakési obří stavařské firmy (tehdy bylo všechno obří),...
Miroslav Žák – 29/06/2017

Tým Hra01 spolupracuje s producentem Sunflowers
Píše se 29. prosince 2003 Zdeněk Mezihorák, bývalý designer firmy Pterodon (hry Vietcong, Flying Heroes), založil v listopadu v Brně spolu se svým bratrem novou herní vývojářskou firmu Hra01 s.r.o.Založení...
Miroslav Žák – 29/06/2017

Příhody z Galské země – návod
Stojíte před chatou. Vejděte do ní a seberte ze stolu nůž. Kokošem vezměte sekyru a pomocí ní zlomte metlu. Seberte násadu a pomocí ní zlomte býkovi levý roh. Pak mu...
Miroslav Žák – 27/06/2017

Brány Skeldalu jako open source
Oficiální text Napoleon Games:Kód hry Brány Skeldalu – první díl, který jsme uvolnili ke konci minulého roku volně ke stažení, je nyní open source. Stáhnout ho můžete na Sourceforge. Kód...
Miroslav Žák – 26/06/2017

Brány Skeldalu – recenze
V roce 1998 začala česká herní scéna mohutně dohánět tu zahraniční a na povrch vyplynulo několik velmi kvalitních kousků. Jedním z nich byl i dungeon Brány Skeldalu. Tato hra je...
Miroslav Žák – 26/06/2017

Paranoia 2 – Popis hry
Jak již bylo zmíněno, jde opět o real-time strategii, vše tedy probíhá v reálném čase, jako u dílu prvního. Kromě toho, že musíte sbírat „hopsinky“, za které v lihovarech získáváte...
Miroslav Žák – 26/06/2017

Stíny noci – návod
Dříve, než se pustíš do čtení návodu, bych měl maličké upozornění: tato hra je fakt skvělá a z „čistého“ dohrání budeš mít zaručeně větší radost. Sám jsem dvakrát celkem solidně...
Miroslav Žák – 26/06/2017