Článek

Již tento týden proběhne 18. ročník konference o herním vývoji GDS2020

Konference herních vývojářů Game Developers Session (www.gdsession.com) proběhne již tento týden v pátek a sobotu 27. a 28. listopadu. Letos poprvé se celá akce uskuteční v kompletně online digitální podobě. Na návštěvníky čeká 3D virtuální svět na platformě Confer-O-Matic, která zajistí nejen streamy obou hlavních linií přednášek, ale i virtuální stánky vystavujících firem a video-chatovací zóny, kde se mohou jednotliví návštěvníci GDSka setkávat a diskutovat o již vydaných či připravovaných herních projektech. Zváni jsou tak všichni, kteří se chtějí vzdělávat v oblasti herního vývoje, nebo se rádi pohybují v komunitě herních vývojářů. Organizátoři též reagují na aktuální nepříznivou situaci a rozhodli se pro dobrovolné vstupné, aby si přístup k informacím a kontaktům konference mohl dovolit opravdu každý.

A na koho se mohou účastníci GDS těšit? Mezi hlavní letošní hvězdy bezesporu patří Harvey Smith, kreativní ředitel společnosti Arkane Studios, který stojí za peckami jako Deus Ex či série Dishonored. Stejně tak nelze opomenout oceněními ověnčeného amerického tvůrce Dona Daglowa, který stál mimo jiné za prvním grafickým MMORPG Neverwinter Nights. Indie tvůrce pak potěší přítomnost jedné z předních osobností indie scény – holandského vývojáře Rami Ismaila, který ještě do nedávna tvořil hry v rámci studia Vlambeer. Tím ale výčet skvělých zahraničních herních vývojářů, kteří na akci vystoupí, rozhodně nekončí. O své znalosti se podělí třeba Fawzi Mesmar ze švédského studia DICE, či Kate Edwards – výkonná ředitelka Global Game Jamu, která se na GDS opět po roce vrací.

Samozřejmě na konferenci nebudou chybět ani lokální tvůrci z českých a slovenských herních studií. Za pozornost určitě stojí přednáška Ondřeje Vévody, šéfa gameplaye v brněnském studiu Hangar 13, který bude mluvit o vývoji remaku první Mafie, Radim Jurda s Janem Chlupem pak rozeberou vývoj letos vydané hry Creaks. Nebudou však chybět ani tvůrci z předních herních společností jako Bohemia Interactive, SCS Software, Geewa či IBM, bez jejichž podpory by akce nemohla vzniknout. Nad celou konferencí letos převzalo záštitu Ministerstvo kultury a ministr Lubomír Zaorálek celou akci zahájí. Zároveň ve spolupráci s Magistrátem hl. m. Prahy, agenturou

CzechInvest a Asociací českých herních vývojářů budou na akci prezentované příležitosti pro herní průmysl v rámci České republiky pro lokální i zahraniční tvůrce. Součástí konference je též specializovaný workshop, který proběhne už ve čtvrtek 26. 11. a bude zaměřen na možnosti podpory v rámci evropského programu Creative Europe Media. Další doprovodnou akcí je GDS Jam – 48hodinový hackathon v tvorbě her, který proběhl již 6.–8. 11. Celkově se ho zúčastnilo přes 180 tvůrců, kteří vytvořili celkem 51 her. Prezentace těchto projektů a vyhlášení celkového vítěze GDS Jamu proběhne v rámci konference v pátek 27. 11. ve 20:00.

Game Developers Session

Konference je mezinárodně orientovaná a veškerý program je v angličtině. Na akci je nutné se registrovat, přičemž letos je vstupné dobrovolné. Kompletní program, představení všech přednášejících, registrace a další informace najdete na webu: https://www.gdsession.com/

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře(0)

Nejsou k dispozici žádné komentáře.

Nemáte účet?

Jako registrovaný a přihlášený uživatel můžete tuto hru nejen ohodnotit, ale také k ní napsat komentář, diskutovat o ní, nebo ji zařadit do některého ze seznamů.

Přihlásit/Registrovat