Poslední články

5 otázek vývojáři Karel Brejcha – Avoidon
Dnes jsme položili pět otázek Karlovi Brejchovi, tvůrci her jako je Memory Battle, Avoidon nebo Connect The Dots. Karel Brejcha tvoří hry pro platformy PC a Android. Pojďme si popovídat,...
Miroslav Žák – 06/10/2021

5 otázek vývojáři Petr Kubíček – 1428: Shadows over Silesia
Dnes položíme otázky vývojáři Petru Kubíčkovi, který pracuje na své první velké hře 1428: Shadows over Silesia. Aktuálně hledá finanční podporu na HIT HITu. Dnes zjistíme něco víc o tom,...
Miroslav Žák – 03/10/2021

Survival DayZ se v největším letošním updatu dočkal kontaminovaných zón
Vývojáři ze studia Bohemia Interactive oznamují vydání aktualizace 1.14 pro kultovní multiplayerovou survival akci DayZ na PlayStation, Xbox a PC. Nejvýraznější novinkou jsou smrtící kontaminované zóny, které do hry vnáší...
Miroslav Žák – 30/09/2021

5 otázek vývojáři Michal Roch – Lords & Villeins
Dnes nám na otázky odpovídá český vývojář Michal Roch, který aktuálně pracuje na své hře Lords & Villeins. Budeme si povídat o jeho minulosti, o vývoji a vydaní hry Lords...
Miroslav Žák – 30/09/2021

FPI: Petr Kolář I Ashborne Games
Ve 25. díle série FPI jsem se setkal s Petrem Kolářem. Ten je nyní šéfem studia brněnského Ashborne Games, které patří společnosti THQ Nordic. Před tím, než společně s kolegy...
Michael Petr – 29/09/2021

5 otázek pro studio Bouncer Games – Mighty Final Fight Forever
Dnes položíme pět otázek studiu Bouncer Games, které založil vývojář Daniel Kučera. Aktuálně připravuje hru Mighty Final Fight Forever. Zeptáme se na staré projekty, nebo kde čerpá inspiraci.Jak dlouho se...
Miroslav Žák – 27/09/2021

Studio Perun Creative rozjíždí svou Perun Academy na VŠB-TUO v Ostravě
Do konce roku to bude ve znamení Perun Academy na VŠB-TUO. Další aktivity jako game jamy, meetupy, přednášky na univerzitách a středních školách jsou naplno plánovány na rok 2022.Vzdělávací akce...
Miroslav Žák – 25/09/2021

Cloud Cutter – když se klasické arkády a automatová hratelnost povznesou do nebe
Už je to nějaký ten pátek, co jsme na čtverečkových bojištích tančili v choreografii nepřátelských střel raketových stíhaček legendárních titulů jako je třeba Raptor, Rayden nebo Jackal. Po několika dekádách...
Katarína Bojnanská – 24/09/2021

Příští týden vychází ARTFORMER: ANCIENT STORIES
Po několika letech vývoje a necelých dvou letech v předběžném přístupu vyjde česká hra ArtFormer: Ancient Stories 30. září 2021 ArtFormer je příběhový platformer s prvky RPG. Hra je složena ze...
Michael Petr – 23/09/2021

FPI: F. Dufka, O. Klus, J. Bieleš Bernkopf, D. Konečný I Game Art
Letos v Brně začíná první ročník středoškolského oboru s maturitou zaměřeného na tvorbu deskových a digitálních her. Obor Game Art, který je součástí Střední školy umění a designu a Vyšší...
Michael Petr – 23/09/2021

5 otázek pro studio AppVator Interactive – Speedpunk
Dnes položíme pět otázek vývojáři Vítu Vohralíkovi, který se věnuje vývoji her pod svojí značkou AppVator Interactive. Nedávno vydal free-to-play hru Speedpunk. Přečtěte si, jaké má plány do budoucna a...
Miroslav Žák – 20/09/2021

5 otázek vývojáři Peter Pač – World Wide Hack
Dnes nám bude na otázky odpovídat vývojář Peter Pač ze slovenského studia Lotus Innovations, které aktuálně připravuje hru World Wide Hack o realistickém hackování. A rozjel kampaň na Kickstarteru!Plníš si...
Miroslav Žák – 16/09/2021

Dokončit svoji první hru mi trvalo 16 let!
16 let je dlouhá doba. Stihl jsem si projít pubertou a za chvílí na mě přijde krize středního věku. Proč jsem za tak dlouho dobu udělal jenom jednu hru? Co...
Martin Firbacher – 14/09/2021

5 otázek pro studio Titan Arrow Games – Pocket Ships
Dnes pokládáme pět otázek studiu Titan Arrow Games z Brna. Studio vzniklo v dubnu roku 2020 ve složení Radek Marek, Tomáš Štěpánek a Rastislav Alexovič. První hrou studia byla strategie...
Miroslav Žák – 12/09/2021

Přehled her, které aktuálně vznikají na Slovensku
Vyšel aktualizovaný katalog Slovak Game Industry 2021, který každý rok vydává SGDA. A kromě informací o studiích a jak si vedla minulý rok se zde objevují i první informace o...
Miroslav Žák – 09/09/2021

1428: Shadows over Silesia je nyní na HIT HIT
1428: Shadows over Silesia získalo nový trailer a s ním i oznámení o vstupu na platformu HIT HIT, kde její tvůrce Petr Kubíček hledá podporu potřebnou k dokončení hry. 1428: Shadows...
Michael Petr – 07/09/2021

5 otázek vývojáři Milanu Timčenkovi – Mall Craze
Dnes položíme pět otázek vývojáři Milanu Timčenkovi. Ten pracuje na své hře Mall Craze, která získala finanční podporu ve výši 12 tis. dolarů na Kickstarteru. Hra je plánována na rok...
Miroslav Žák – 06/09/2021

FPI: Vladimír Kudělka I Hangonit I Afterglitch
Po několika matadorech tu máme zase pro změnu „mladšího“ vývojáře. Vladimír Kudělka nedávno oznámil svou novou hru s názvem Afterglitch. I když se jedná teprve o jeho druhý velký projekt,...
Michael Petr – 05/09/2021

5 otázek pro autora hry Bivoj
Dnes položíme otázky Petru Korytářovi, který už více jak dva roky pracuje na své první hře Bivoj. Hra je komiksově laděná 2D adventura inspirována našimi pověstmi. Petr na hře dělá...
Miroslav Žák – 01/09/2021

5 otázek pro tvůrce hry Tactical Combat Department
Dnes jsme položili pět otázek Lukáši Hanákovi, tvůrci her jako je Underground Keeper nebo TankZone Battle. Lukáš Hanák pracuje ve studiu Render Systém a aktuálně připravuje taktickou tahovou strategii Tactical...
Miroslav Žák – 30/08/2021

FPI: Jan Hovora I Pocket Virtuality
Ve 22. díle série FPI jsem si sedl s Janem Hovorou. Po Markovi a Ondřejovi Španělovi to byl třetí člověk, který stál u zrodu Bohemia Interactive Studio a podílel se...
Michael Petr – 27/08/2021

5 otázek vývojáři Marku Burdovi – Project Orbitus
Dnes položíme 5 otázek vývojáři Marku Burdovi, který se věnuje vývoji her pro internetové prohlížeče. Aktuálně připravuje free-to-play hru Project Orbitus.Jak dlouho se věnuješ vývoji her a proč se zaměřuješ...
Miroslav Žák – 25/08/2021

Gamer Pie Level 4 hlasí poslední várku lístků
Po více než roce opakovaných odkladů a jednom online Gamer Pie se oblíbený festival vrací. A vrací se tam, kde to všechno začalo – 11. září zavítá 4. ročník herního...
Miroslav Žák – 23/08/2021

Vigor zahajuje sezónu 9 a potěší speciálně české fanoušky
Vývojáři z největšího českého herního studia Bohemia Interactive oznamují příchod již deváté sezóny do jejich populární looter-shooter akce Vigor. Velký update s podtitulem „Stalkers“ je k dispozici přesně 2 roky od prvního...
Miroslav Žák – 19/08/2021

FPI: Martin Vaňo I GameDevHub
Třetí desítku série FPI načne Martin Vaňo. Ten je momentálně ředitel online školy GameDevHub, kde si může každý osahat videoherní vývoj pod dohledem profíků z branže. Dříve působil ve studiích...
Michael Petr – 29/07/2021

5 otázek pro studio Clayburger – Hopply
Dnes položíme 5 otázek vývojářům ze studia Clayburger, kteří stojí za mobilními hrami Nyzoto nebo Hopply. Studio založili dva vývojáři: Peter Knut a Matěj Pavelka. Jejich hry zaujmou svým výtvarným...
Miroslav Žák – 29/07/2021

Česká stopa na sanfranciské Game Developers Conference 2021
České herní firmy patří v současnosti mezi špičky v oboru. Tři z nich, které patří mezi nejúspěšnější naše studia a jejichž roční obrat se pohybuje ve stovkách milionů korun a dva začínající startupy...
Miroslav Žák – 14/07/2021

FPI: Tomáš Roller I PLAN A Collective
V jubilejním dvacátém dílu série FPI jsem si sedl s Tomášem Rollerem ze studia PLAN A Collective. Pokud se v herním světě pohybujete pouze jako hráč, tak vám jeho jméno,...
Michael Petr – 12/07/2021

Slovenskí tvorcovia hier dosiahli v roku 2020 rekordný obrat 72 miliónov EUR, zamestnávali 870 ľudí
Slovenský herný priemysel nezastavila ani pandémia, v roku 2020 opäť výrazne rástol. Podľa štatistík Slovak Game Developers Association prekonal obrat tohto segmentu domácej ekonomiky rok 2019 o 29 %. V...
Miroslav Žák – 07/07/2021

FPI: P. J. Strnad a V. Geršl I The Last Oricru
The Last Oricru (dříve LostHero) má za sebou pořádný kus cesty. Malý indie projekt, který Pavel Jiří Strnad tvořil s dalšími pěti lidmi bez nějakých větších zkušeností s hrami, a...
Michael Petr – 02/07/2021