Rozhovor na téma studenti herního vývoje – Střední škola uměleckých řemesel v Ostravě

Miroslav Žák – 04/04/2023

Připravili jsme pro vás třetí díl rozhovorů se studenty herních oborů. Tyto rozhovory budou postupně vytvářeny se všemi školami nabízejícími herní studium. V tomto díle jsem vyzpovídal dva studenty Střední školy uměleckých řemesel v Ostravě. Konkrétně jimi jsou Filip Lukaštík a Kamila Čadílková.

 

Filip Lukaštík, žák 2. ročníku oboru Multimediální tvorba

Filip Lukaštík

Na jaké škole studuješ? Co tě nejvíc baví na studiu vývoje počítačových her? Je něco, co ti naopak nesedí?
Studuju na Střední škole uměleckých řemesel v Ostravě. Na vytváření her mě nejvíce baví to, že můžu udělat svět podle své fantazie, který je poté hratelný. Baví a zajímá mě všechno okolo tvorby her, i věci co mi zatím moc nejdou jako například sound design.

Vytvořil jsi již nějakou hru v rámci studia?
Ve škole teď pracujeme na jedné zajímavé hře, a kromě toho jsem udělal pár her i mimo školu.

Chtěl bys jít na praxi do profesionálního herního studia? Pokud ano, do jakého a proč?
Pokud by dělali hry, které mě zajímají, pak asi ano, ale preferoval bych praxi v menším týmu.

Pomáhá tvá škola získat praxi v profesionálním herním studiu? Pokud ano, do jakého studia bys chtěl jít?
Ano, škola nám pomáhá získat praxi v herním studiu, ale konkrétní profesionální studio, do kterého bych chtěl jít zatím nemám.

Jaký je tvůj cíl v herní průmyslu?
Vymýšlet a vytvářet hry, které mě zajímají a které baví lidi hrát.

Jak vnímáš studium na škole? Je něco, co v rámci výuky postrádáš?
Studium na škole ohledně herní tvorby vnímám jako šanci se toho více naučit o vývoji her, zlepšit svoje zkušenosti a naučit se více pracovat v týmu. Nenapadá mě nic, co bych v rámci výuky postrádal.

Baví tě více programování a technická stránka vývoje, nebo spíše výtvarná a kreativní část?
Spíše mě baví výtvarná a kreativní část tvorby her, ale programování mě baví taky. Hlavním důvodem, proč se zajímám o tvorbu her je, že mě baví vymýšlet a realizovat nápady na vlastní hry.

Co nejvíce ovlivnilo Tvé rozhodování při výběru oboru se zaměřením na herní vývoj?
Možnost zkusit pracovat na výrobě her v týmu dalších nadšenců. Doteď jsem pracoval sám.

Chceš pracovat v zavedeném studiu, nebo se spíše pustit do vývoje vlastní hry?
Raději bych vytvořil nějakou vlastní hru, ale pokud bych mohl pracovat na zajímavé hře v zavedeném studiu, tak bych do toho šel taky.

Kamila Čadílková, žákyně 3. ročníku oboru Multimediální tvorby

Kamila Čadílková

Na jaké škole studuješ? Co tě nejvíc baví na studiu vývoje počítačových her? Je něco, co ti naopak nesedí?
Studuji na Střední škole uměleckých řemesel. Na vývoji her mě baví možnost vyzkoušet si pokaždé nové věci, ale nejvíce mě baví texturování v Adobe Substance Painter.

Vytvořila jsi již nějakou hru v rámci studia?
Ano, se spolužáky pracujeme na hře Soundra, která je těsně před dokončením. Jde o plošinovku, ve které hraje velkou roli hudba. Bude to pecka.

Chtěla bys jít na praxi do profesionálního herního studia? Pokud ano, do jakého a proč?
Určitě ano. Nejraději bych šla do studia Hangar 13 díky doporučení pana učitele Grussmana a díky tomu, že mě zaujala prezentace pana Hladíka na naší škole.

Pomáhá tvá škola získat praxi v profesionálním herním studiu? Pokud ano,do jakého studia bys chtěla jít?
Ano, hodně nás podporuje.

Jaký je tvůj cíl v herní průmyslu?
Mým cílem je kreativní práce na herních projektech a celkově se podílet na týmové práci při vymýšlení a vytváření her.

Jak vnímáš studium na škole? Je něco, co v rámci výuky postrádáš?
Spíše pozitivně. Co se týče výuky, nic podstatného nepostrádám.

Baví tě více programování a technická stránka vývoje, nebo spíše výtvarná a kreativní část?
Určitě výtvarná a kreativní část. Programování mi nikdy moc nešlo.

Co nejvíce ovlivnilo tvé rozhodování při výběru oboru se zaměřením na herní vývoj?
Můj vztah ke hrám. Už od dětství se pohybuji v herním světě, takže pro mě byl tenhle obor přirozenou volbou.

Chceš pracovat v zavedeném studiu, nebo se spíše pustit do vývoje vlastní hry?
Zajímá mě obojí, ale nejprve bych chtěla pracovat v zavedeném studiu.

Jaké jsou tvé oblíbené osobnosti herního průmyslu?
Nejvíce obdivuji vývojáře indie her. Jelikož mám nejraději hry vytvořené v menších týmech.

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články