5 otázek pro studentku Vendula Burešová z FAMU herní desing v Praze
Pět otázek studentům Herního designu na FAMU v Praze. Minulý rok zde skončil první ročník a studenti prezentovali své projekty. Herní design na FAMU je magisterský studijní obor zaměřený na intenzivní rozvoj v oblasti návrhu autorských počítačových her. Studenti a studentky prvního ročníku pracují v dílně Michala Berlingera (Amanita Design, Circus Atos) se zadáním „herní prototyp“. Výsledkem jsou kratší hry testující nápady a koncepty, které studenti pod Michalovým vedením v průběhu letního semestru 2022 iterativně vylepšovali.
Můžeš nám popsat svou klauzurní hru?
Pracovala jsem na walking simulatoru z prostředí zlaté horečky na divokém západě Therell be gold. Hráč si v roli mladého zlatokopa nechá vyprávět příběhy od svého staršího kolegy, které současně s vyprávěním sám prožívá.
Co tě na vývoji nejvíce bavilo a co naopak ne?
Nejvíc mě určitě bavilo vymýšlení příběhu a postav. Nejméně mě naopak bavilo radikální zkracování a úpravy příběhu, abych ho vůbec nějak stihla dokončit.
A také nahánění bugů, samozřejmě, ale předpokládám, že to si neužívá nikdo.
Co považuješ za nejzásadnější, co ti doposud škola dala v oblasti vývoje her?
Pro mě je asi nejzásadnější kolektiv. Mít kolem sebe tolik talentovaných a schopných lidí (a to jak mezi vyučujícími, tak mezi spolužáky) je skvělou motivací na sobě pracovat.
A pak taky deadliny a obecně struktura, co škola poskytuje.
Jaký je Michal Berlinger jako učitel?
Je velmi přátelský, na hodinách s ním panovala dost neformální atmosféra, což mi vyhovovalo. Taky se nám vždy snažil vyjít vstříc – ať už přímo na společných hodinách nebo pak poskytováním dodatečných individuálních konzultací, kterým věnoval dost vlastního volného času.
S jakým slavným vývojářem by ses chtěla potkat?
Díky škole už jsem měla možnost se s pár lidmi na mém bucket-listu setkat. Například přednáška a povídání s Janem Kavanem a Lukášem Medkem z CBE Software byla vyloženě snová záležitost.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.