Poslední články

Hack Grid

Co obnáší tvorba hry

Tento článek jsem se rozhodl napsat pro kohokoliv, kdo uvažuje nad tvorbou her. Je to úžasná kreativní činnost, která mne moc baví, je ale o dost složitější a náročnější, než...

Herní laboratoř

Martin Firbacher – 22/03/2021

HELLMUT

5 otázek pro studio Volcanicc – Hellmut: The Badass from Hell

Dnes položíme 5 otázek vývojářům ze slovenského studia Volcanicc, kteří vytvořili zběsilou masakrózní prolézačku zatuchlých kobek jménem Hellmut: The Badass from Hell. Studio založili dva vývojáři: Lukáš Sedlák a Rastislav...

Rozhovory

Miroslav Žák – 19/03/2021

Herní studio Bohemia Interactive oznamuje výsledky za rok 2020

České herní studio Bohemia Interactive oznamuje hospodářské výsledky za rok 2020. Podle všech klíčových výkonnostních ukazatelů byl loňský rok pro Bohemia Interactive tím druhým nejúspěšnějším od založení studia v roce...

Článek

Miroslav Žák – 18/03/2021

Jak na financování herního vývoje

Vývoj videoher může být drahá zábava. To platí nejen pro začínající indie studia, která obvykle nedisponují velkým kapitálem, ale i zavedené herní značky. Řada ambiciózních projektů se zadrhla právě na...

Herní laboratoř

Jaroslav Menčík – 17/03/2021

Hobo: Tough Life

5 otázek pro studio Perun Creative – Hobo: Tough Life

Dnes položíme 5 otázek českému studiu Perun Creative, které vydalo v předběžném přístupu na Steamu hru Hobo: Tough Life – survival RPG situované do role bezdomovce. Studio založili tři vývojáři:...

Rozhovory

Miroslav Žák – 17/03/2021

Volcanoids

5 otázek pro studio Volcanoid – Volcanoids

Studio Volcanoid založili Ondřej Petržilka a Tomáš Rampas v Praze. Později se připojil bratr Richard Rampas, který má na starosti marketing. V předběžném přístupu vydali na Steamu hru Volcanoids, což...

Rozhovory

Miroslav Žák – 16/03/2021

Kde v Česku studovat počítačové hry?

Kde v Česku studovat počítačové hry? (AKTUALIZOVÁNO 2025)

Videohry si během let vybudovaly pevné postavení mezi ostatními médii a staly se neodmyslitelnou součástí digitálního světa. S rostoucí popularitou herního průmyslu se objevuje i větší akademický zájem o toto...

Článek

Katarína Bojnanská – 15/03/2021

Paper Bunker

5 otázek pro studio Paper Bunker

Dnes jsme položili pět otázek zástupci studia Paper Bunker Jindřichovi Kaločovi, který stojí za hrami jako je Splash Cars, Horror Nights Story nebo aktuální titul The Pillar.V naší první otázce...

Rozhovory

Miroslav Žák – 12/03/2021

5 otázek pro studio Nepos Games – Nebuchadnezzar

5 otázek pro studio Nepos Games – Nebuchadnezzar

Je to jen pár týdnů, kdy české dvoučlenné studio Nepos Games vydalo svoji budovatelskou strategii Nebuchadnezzar. Hned na začátek je nutno říci, že studio založil Josef Hájíček a Luděk Hroch....

Rozhovory

Miroslav Žák – 08/03/2021

sbírka her

Kompatibilita československých her na Linuxu

Operační systém Linux může být dobrou náhradou za OS Windows. Ačkoliv může lákat nové uživatele hned několika výhodami, najdou se tu i jeho negativa. Asi největším kamenem úrazu bývá kompatibilita...

Herní laboratoř

Adam Hojer – 05/03/2021

Duševní vlastnictví v herním vývoji – na co myslet a čeho se vyvarovat?

Videohry se staly běžnou součástí našich životů, celosvětově je údajně hrají až 3 miliardy lidí a z ekonomického pohledu doslova válcují tradiční kreativní obory jako jsou filmový či hudební průmysl....

Herní laboratoř

Jaroslav Menčík – 03/03/2021

Engine Evolution

5 otázek tvůrci hry Engine Evolution – Petru Šimůnkovi

Petr Šimůnek je vývojář stojící za hrou Engine Evolution. Před několika dny vydal velký update, kterým projekt posunul na verzi 2.0. Hru můžete vyzkoušet na Steamu, kde je vydána jako...

Rozhovory

Miroslav Žák – 01/03/2021

Art of War

Bohemia Interactive vydává nové DLC pro Arma 3 „Art of War“ – výtěžek poputuje do Červeného kříže

Vývojáři z největšího českého herního studia Bohemia Interactive oznamují vydání nového rozšíření pro jejich vojenskou simulaci Arma 3. 100 % výnosů z prodeje nového DLC s názvem Art of War...

Článek

Miroslav Žák – 23/02/2021

Silent Sector

5 otázek pro studio Rake in Grass – Silent Sector

Studio Rake in Grass má za sebou již mnoho herních titulu: Jets’n’Guns, Jets’n’Guns 2, Larva Mortus nebo Rampage Knights a další. Studio založili tři vývojáři: František Procházka, František Chmelař a...

Rozhovory

Miroslav Žák – 23/02/2021

Archamon

5 otázek pro tvůrce hry Archamon

Dnes jsme položili pět otázek tvůrci středověké strategie Archamon. Ondřej Vindyš ze studia VionSoft nám přiblížil vývoj jeho strategie a poodhalil něco více o vývoji her. Hrám se věnuje od...

Rozhovory

Miroslav Žák – 20/02/2021

Dayz

Do DayZ míří update 1.11, který značně posílí stabilitu a plynulost hry.

Vývojáři z největšího českého herní studia Bohemia Interactive oznamují vydání aktualizace 1.11 pro kultovní multiplayerovou survival akci DayZ pro PlayStation, Xbox a PC. Nový update přinese stabilnější a plynulejší chod...

Článek

Miroslav Žák – 19/02/2021

Uzavírání smluv s vývojáři a jinými spolupracovníky pohledem videoherního právníka

Zakladatelé herních studií se dříve či později musejí rozhodnout, zda budou své nadějné tituly vyvíjet sami, nebo zda si vezmou na pomoc šikovného externího vývojáře, který odvede programovací „černou“ práci...

Herní laboratoř

Jaroslav Menčík – 17/02/2021

Sledujte živě Game Days!

Reportáže ze slovenských studii – Game Days

Již je to nějaký čas, co proběhl online slovenský herní festival GAME DAYS  2020. Konal 26.-28. listopadu a přinesl spoustu přednášek, rozhovorů a hlavně reportáží přímo ze slovenských studií. V...

Článek

Miroslav Žák – 12/02/2021

HROT

5 otázek pro vývojáře Spytihněva

Pod jménem Spytihněv vystupuje autor hry Hrot, jejíž první kapitolu nedávno vydal v předběžném přístupu na Steamu. Hra zaujala jak svojí stylizací, tak hratelností a získala velký zájem hráčů. V...

Rozhovory

Miroslav Žák – 10/02/2021

Marek Španěl

Do české herní společnosti Bohemia Interactive vstupuje minoritní strategický partner

BOHEMIA INTERACTIVE a.s. („Bohemia Interactive“), největší české herní studio, oznamuje, že Tencent Holding („Tencent“) získal menšinový podíl ve společnosti. V návaznosti na strategickou investici bude Bohemia Interactive i nadále fungovat...

Článek

Miroslav Žák – 09/02/2021

Expedition Zero

Vyzkoušejte demo české Expedition Zero

Před pár dny bylo vydáno demo připravované hororové survival hry Expedition Zero. Na hře pracuje pražské studio Enigmatic Machines.Nečekaný pád meteoritu proměnil Sibiřský les na místo z nočních můr. Vojenské základny...

Článek

Miroslav Žák – 07/02/2021

Mimi a Líza

Mimi a Líza: Adventúra pre deti

V týchto dňoch vychádza jednoduchá 2D adventúra, ktorá vychádza zo sveta úspešného TV seriálu a kníh o dvoch nerozlučných kamarátkach Mimi a Líza. Vývoj rovnomennej hry beží v rámci programu...

Článek

Miroslav Žák – 06/02/2021

HROT

HROT – recenze

Chcete zavzpomínat na herní skvost 90. let Quake a zažít ho v humorně pojatém komunismu? Pak retro střílečka HROT bude jasná volba. Mnohým z nás se doba vlády komunistů vyhnula...

Recenze

Melber – 04/02/2021

Imperiums: Age of Alexander

Imperiums: Age of Alexander nové rozšíření úspěšné strategie

Česká strategie Imperiums: Greek Wars je oblíbená, nejen v naší redakci, kde se dostala do TOP 10 strategií. Na Steamu má momentálně 84% pozitivních recenzí. Není tedy divu, že tvůrci...

Článek

Michael Petr – 04/02/2021

Jak založit herní studio a nespálit se při tom

Herní průmysl je dlouhodobě jedním z nejrychleji rostoucích ekonomických odvětví, a proto nepřekvapí, že se zvyšuje jak počet indie nadšenců vyvíjejících hry z domova, tak počet profesionálů pracujících pro zavedená...

Herní laboratoř

Jaroslav Menčík – 03/02/2021

Vigor Season 7: Mercenaries

Ve Vigoru začíná sedmá sezóna

Vývojáři z největšího českého herní studia Bohemia Interactive oznamují důležitý update pro konzolový shoot-and-loot hit Vigor. Sedmá sezóna s podtitulem Mercenaries do hry přinese nové zbraně a vybavení nebo odemknutelné...

Článek

Miroslav Žák – 03/02/2021

české a slovenské hry výkup

Vykupujeme české a slovenské počítačové hry

Visiongame je archiv všech českých a slovenských her – jak internetový tak fyzický. Snažíme se mapovat herní historii a všechny získané informace archivovat a publikovat, aby byly uchovány pro budoucí...

Článek

Miroslav Žák – 31/01/2021

Nebuchadnezzar

Nebuchadnezzar – recenze

Na českou budovatelskou strategii Nebuchadnezzar jsem se těšil od prvního dne, co byla hra oznámena. Díky vývojářům z Nepos Games jsem si ji mohl zahrát ještě před oficiálním vydáním. Musím...

Recenze

Miroslav Žák – 31/01/2021

slovenské vydané hry 2020

Slovenské hry vydané v roce 2020

Dnes Vám přinášíme seznam 30 slovenských her, které byly vydány v roce 2020. Hry jsou řazeny podle data vydání napříč všemi typy platforem.LEDENBlock puzzle: Classic Bricks – Inlogic GamesJakmile vyplníte...

Článek

Miroslav Žák – 28/01/2021

Novinky ve fyzické sbírce 1/2021

Novinky ve fyzické sbírce 1/2021

Přinášíme fotografie novinek v naší visiongame fyzické sbírce českých a slovenských počítačových her.

Článek

Miroslav Žák – 27/01/2021

1
25
26
27
28
29
42