Články
Přihlaste svou hru na Indie Cup Europe’24
Tým Indie Cup oznámil další ročník...
Michael Petr – 18/04/2024
Vigor od Bohemia Interactive zamíří také na PC
V reakci na četné dotazy fanouškovské...
Miroslav Žák – 17/04/2024
Crime Boss: Rockay City má nový update 8.0
Hra Crime Boss: Rockay City zaznamenala...
Miroslav Žák – 17/04/2024
Poslední články
Horké léto – Recenze
„Jsem obyčejnej kluk. Kluci mi říkaj Rambo a holky kreténe. Jinak jsem Majer. Honza Majer“ – takto zní nejslavnější věta všech českých adventur a jedna ze scén hry Horké léto....
Miroslav Žák – 06/07/2017
Ve stínu Havrana – Recenze
Černý havran nemusí být nutně jen Rumburak!Hra Ve stínu havrana od slovenského týmu Rainbow Rhino je oním typickým zástupcem adventur, které zná většina hráčů počítačových her. 2D ručně kreslená grafika,...
Miroslav Žák – 05/07/2017
Slovenský tým Rainbow Rhino – Složení na vývoji hry Ve stínu havrana
Slovenský tým Rainbow RhinoNámět, scénář, dialogy Juraj PodroužekProgramování Miroslav AdamusGrafika Ján AdamusAnimace, prostředí Ján KuvaPostavy namluvil Jiří LábusZvuk Ján AdamusHudba Juraj OlejníkOdborná spolupráce Kamil ParížaPřeklad a jazyková úprava Petr ŠebaDabing...
Miroslav Žák – 05/07/2017
Ve stínu havrana – Příběh
Před mnoha a mnoha lety, když ještě neexistovaly počítačové hry, v jednom zapomenutém klášteře žil mladý mnich. Jmenoval se Severín. Jeho celodenní náplní byla modlitba, občasný půst a poslušné trpění...
Miroslav Žák – 05/07/2017
Přítmí – Recenze
Začalo to jednoho dne; měl jsem nafotit pár fotek pro nějakej zavšivenej plátek. Žádný velký prachy, žádný velký umění. Nafotil jsem nějaký fotky, sbalil si sví nádobíčko a šel domů....
Miroslav Žák – 05/07/2017
Přítmí – návod
Den 1.Na štosu knih na psacím stole leží fotopapír, vezmi ho. Jdi do místnosti s umyvadlem a vem trochu vývojky a ustalovače. Pokud se ti podaří zhasnout, tak šňůra je...
Miroslav Žák – 05/07/2017
Doktor Šílenec – návod
Začínáš v předsíni svého bytu. V pokoji dvakrát prozkoumej ponožku – objevíš peníze. V kazeťáku najdeš kazetu, na stole tužku. V kuchyni vyrabuj lednici (kečup, pivo), vezmi sirky a ze...
Miroslav Žák – 05/07/2017
Colony 28 – Recenze
Pamatuji si, že můj táta vždycky říkal, vezmi si jen tolik, kolik uneseš. Jak jsem se přesvědčil, platí tohle moudro, kamkoliv se podíváte. V neposlední řadě to také platí při...
Miroslav Žák – 04/07/2017
Žhavé léto 3 1/2 – PŘÍBĚH
To léto bylo dost horké už dávno předtím a jaksi samo o sobě. Dvacáta léta ve Spojených státech, co vám budu povídat. Prohibice vrcholí, hospodářská krize na krku a na...
Miroslav Žák – 01/07/2017
Herní vývoj v ČR ze stránek Hra01
„Budoucí hvězdy herního vývoje se objeví spíše ve střední nebo východní Evropě než v Evropě západní nebo USA, zaznělo tento týden na evropské vývojářské konferenci GDC“ Zeď padá, hry přicházejí,...
Miroslav Žák – 29/06/2017
Hra01 ukončila činnost
15. srpna 2006V průběhu června jsme byli, bohužel, nuceni ukončit činnost. Důvodem bylo zrušení projektu, na kterém jsme pracovali pro německého producenta Sunflowers. Děkujeme všem, kteří s námi spolupracovali a...
Miroslav Žák – 29/06/2017
S čím přijde Hra01?
Hra01 s.r.o byla založena v Brně v červenci 2003 bratry Zdeňkem a Pavlem Mezihorskými. Od té doby usilovně hledali producenty, kteří by jim jejich nápady podpořili. Po dlouhé době objevili...
Miroslav Žák – 29/06/2017
Rozhovor se zakladatelem týmu Hra01 Pavlem Mezihorákem
Pavel MezihorákKdy jsi poprvé viděl počítač?Tak ve druhé nebo třetí třídě na exkurzi v gumárenské firmě Barum, Rudý říjen, Otrokovice. Už je to trochu v mlze, ale mám pocit, že...
Miroslav Žák – 29/06/2017
Rozhovor se zakladatelem týmu Hra01 Zdeňkem Mezihorákem
Zdeněk MezihorákKdy jsi poprvé viděl počítač?První počítač jsem viděl asi v 17 letech, když nás zavedli v rámci výuky na gymnasiu do jakési obří stavařské firmy (tehdy bylo všechno obří),...
Miroslav Žák – 29/06/2017
Tým Hra01 spolupracuje s producentem Sunflowers
Píše se 29. prosince 2003 Zdeněk Mezihorák, bývalý designer firmy Pterodon (hry Vietcong, Flying Heroes), založil v listopadu v Brně spolu se svým bratrem novou herní vývojářskou firmu Hra01 s.r.o.Založení...
Miroslav Žák – 29/06/2017
Příhody z Galské země – návod
Stojíte před chatou. Vejděte do ní a seberte ze stolu nůž. Kokošem vezměte sekyru a pomocí ní zlomte metlu. Seberte násadu a pomocí ní zlomte býkovi levý roh. Pak mu...
Miroslav Žák – 27/06/2017
Brány Skeldalu jako open source
Oficiální text Napoleon Games:Kód hry Brány Skeldalu – první díl, který jsme uvolnili ke konci minulého roku volně ke stažení, je nyní open source. Stáhnout ho můžete na Sourceforge. Kód...
Miroslav Žák – 26/06/2017
Brány Skeldalu – recenze
V roce 1998 začala česká herní scéna mohutně dohánět tu zahraniční a na povrch vyplynulo několik velmi kvalitních kousků. Jedním z nich byl i dungeon Brány Skeldalu. Tato hra je...
Miroslav Žák – 26/06/2017
Paranoia 2 – Popis hry
Jak již bylo zmíněno, jde opět o real-time strategii, vše tedy probíhá v reálném čase, jako u dílu prvního. Kromě toho, že musíte sbírat „hopsinky“, za které v lihovarech získáváte...
Miroslav Žák – 26/06/2017
Stíny noci – návod
Dříve, než se pustíš do čtení návodu, bych měl maličké upozornění: tato hra je fakt skvělá a z „čistého“ dohrání budeš mít zaručeně větší radost. Sám jsem dvakrát celkem solidně...
Miroslav Žák – 26/06/2017
Ramonovo kouzlo – návod
Nahoru (sokolovna), doleva (průmyslovka), vejdi do dveří uprostřed dole (kotelna), seber paklíč, běž ven, dolů (křižovatka), dolů (další křižovatka), nahoru (nádraží), nahoru (nádražák), promluv si s ním ale neodpovídej, jdi...
Miroslav Žák – 26/06/2017
Ramonovo kouzlo – recenze
Píše se rok 1995 a firma Vochozka Trading naplno rozjíždí distribuci počítačových her u nás. Jedním z projektů bylo Ramonovo kouzlo – hra, která měla obsahovat zajímavou novinku, a to...
Miroslav Žák – 26/06/2017
Hlava Kasandry – Recenze
Konečně vám, čtenářům, můžeme nabídnout poctivý a vyčerpávající pohled na hru, o které se mezi „ataristy“ mluví. Jakousi minirecenzi, která již v tomto časopisu vyšla, chápejte, prosím, jako nedopatřením odflinknutě...
Miroslav Žák – 26/06/2017
Agent Mlíčňák – návod
PRVNÍ ČÁST HRY :Až si prohlédneš intro, zjistíš, že začínáš u brány výcvikového prostoru.Strážnému v budce ukaž propustku a on tě pustí dál. Před budovou prohledej popelnici a vyndej z...
Miroslav Žák – 26/06/2017
Agent Mlíčňák – recenze
Psal se rok 1995, česká počítačová scéna se začínala teprve formovat, avšak v sousedním Polsku již existovala společnost, které se podařilo se svou hrou proniknout do celého světa. Ta společnost...
Miroslav Žák – 26/06/2017
7 dní a 7 nocí – návod
1.den – JasmínaV první místnosti své kanceláře důkladně prohledejte knihovnu, dokud nenajdete opasek a krabičku kondomů. Z vázy na psacím stole vyndejte kytici. Ve vedlejším pokoji vezměte z okna okenu....
Miroslav Žák – 26/06/2017
Gravon – Recenze
V dnešní záplavě animovaných 3D her, které nejsou ničím jiným než stupidně přepočítanými animacemi, se tak trochu začaly vytrácet klasické vektorovky. Pravou vektorovou grafiku dnes najdeme snad jen u leteckých...
Miroslav Žák – 24/06/2017
Paranoia! – Úvod do hry
Kromě toho, že PARANOIA! byla první hrou, kterou firma Phoenix Arts vyrobila i vydala, drží také několik dalších prvenství. Hlavně to byla vůbec první česká strategie na PC. Další v...
Miroslav Žák – 24/06/2017
Paranoia! – Historie hry
Hra PARANOIA! vyšla na začátku září 1995. Obsahovala čtyři diskety, 32 stránkový manuál a registrační kartu. Distribuovala ji firma Vision, pozdější CD verzi pak firma M.E.C. Naplno na programu pracovali...
Miroslav Žák – 24/06/2017
Mise Quadam – návod
…za vydatné pomoci Honzy Svatoše (po pravdě řečeno, bez Honzy bych tuhle hru asi nikdy nedohrál).Tak jsme konečně po několika letech (s přestávkami, které byly občas i několikaměsíční) dohráli starší...
Miroslav Žák – 24/06/2017