Západočeská univerzita v Plzni

Interaktivní design

Nový obor
Nový obor
Interaktivní design
Vysoká škola
Západočeská univerzita v Plzni
Obor
Audiovize
Město
Plzeň
Typ studia
Bakalářské, Magisterské

Univerzitní 2732/8, Plzeň, 301 00

Tel.: +420 377 631 111

E-mail: podatelna@zcu.cz


Jazyk studia
Česky
Délka studia
2 roky nebo 3 roky
Interaktivní design

Cíl studia

Herní enginy, virtuální a augumentovaná realita, motion design, animace i vývoj mobilních aplikací. Ateliér Interaktivního designu klade důraz na rovnováhu mezi uměleckou tvorbou, programováním a dalšími technickými dovednostmi. Oblast interaktivního designu je v současnosti v soukromé sféře jedním z nejžádanějších oborů. Z řad absolventů se profilují autorští game designéři, specialisté postprodukčních filmových a UX studií či vývojáři mobilních aplikací.

Studenti si v ateliéru Interaktivního designu v průběhu semestru osvojí kresebné i malebné dovednosti, zároveň se jim dostane základů programování a motion designu, naučí se pracovat v Unreal Enginu i Unity. Jsou vedeni k tvorbě uměleckých konceptů i technologickému zpracování svých návrhů. Výukou prostupují i oblasti jako analýza dat nebo vývoj webových aplikací, studenti se seznámí s UX, projekcemi, animovaným filmem i videomappingem.

Studijní plán

Hledáme uchazeče s technickým backgroundem i studenty uměleckých škol a gymnázií, kteří mají zajímavé nápady a představivost. Vykreslená ruka není podmínkou, stejně tak zběhlost v programování. Zkušenosti jsou výhodou, ale ne nezbytností. Přednost dáváme učenlivosti a neotřelému uvažování.

V ateliéru Interaktivního designu tak najdou své místo absolventi středních uměleckých škol i absolventi gymnázií a technických oborů, kteří sice neumí kreslit, ale mají chuť, nadšení a nápady zrealizovat své originální nápady a vize jiným způsobem.

Příklady úkolů řešených v ateliéru
Výstava Forest

Studentka Interaktivního designu Sára Hoholová vytvořila v roce 2021 výstavu, která návštěvníkovi přináší zážitek přinesený přímo z lesa, zdigitalizovaný pomocí fotogrammetrie, rozložený na součástky, opětovně složený ve virtuálním prostoru a promítaný skrze analogové obrazovky. Středem výstavy byl na 3D tiskárně vytištěný pařez. Výstava, která byla k vidění v pražské galerii H40 či na Designbloku 2022, přináší zamyšlení nad vztahy mezi přírodou, digitálním uměním a stíráním technologií.

Hra Alien’t

Jan Tománek, další ze studentů Interaktivního designu, vytvořil počítačovou hru Alien’t, která vychází z klasických žánrů shooting postupových arkád. Hráč ve hře ovládá mimozemšťana, který se snaží postupovat náročnými úrovněmi ke svému vesmírnému plavidlu.

Výstava Digital minerals

Konceptem výstavy Digital minerals, kterou připravila Denisa Půbalová, je pozorování sedimentace a utváření hornin v reálném čase. Vizualizace, které jsou součástí výstavy, jsou vytvořeny na základě příchozích dat ze serverů NASA a dalších meteorologických měření.

Další obory a kurzy