Články
Going for Nuts: Vstupte do světa 16bitových plošinovek s českou novinkou
Dne 15. prosince 2024 spatřila světlo...
Miroslav Žák – 16/01/2025
Dnes vychází Tribe Nation: Roguelike strategie od českého studia Random Worlds
České studio Random Worlds, vedené herním...
Miroslav Žák – 16/01/2025
Poslední články
FPI: Vojtěch Vaněk I Ateliér Duchů, Dark Train, Repeat …
Ve 29. díle jsem se setkal s Vojtěchem Vaňkem. Ten nyní vede Ateliér herních médií na VUT v Brně a stojí za založením Ateliéru Duchů. Skupiny, která zachytává a dotahuje...
Michael Petr – 26/11/2021
5 otázek vývojáři Lukáš Kraina – Carbon
Dnes nám bude na otázky odpovídat vývojář, 3D umělec a ilustrátor Lukáš Kraina. Lukáš pracuje od roku 2018 se svým týmem Hardwired na hře Deicides, která se v posledních měsících...
Miroslav Žák – 21/11/2021
Dnes začíná 19. ročník konference o herním vývoji GDS2021
Konference herních vývojářů Game Developers Session (www.gdsession.com) proběhne již tento týden v pátek a sobotu 19. a 20. listopadu. Po druhé se celá akce uskuteční kompletně online v digitální podobě....
Miroslav Žák – 19/11/2021
Czech & Slovak Games Week: které slevy se nejvíce vyplatí?
Týden akcí a slev v rámci Czech & Slovak Games Week běží na plné obrátky. Slev je opravdu mnoho, celkově přes 261 her. Dnes se ale podíváme na ty, které...
Miroslav Žák – 16/11/2021
Druhý ročník události oslavující české a slovenské hry je tady
Startuje druhý ročník Czech & Slovak Games Week. Jde o slevovou akci napříč různými platformami, která bude trvat od 15.-22. listopadu. Hlavním cílem události je propagace začínajících a profesionálních herních...
Miroslav Žák – 15/11/2021
5 otázek pro studio Nanopike – Galaxy Highways
Dnes pokládáme pět otázek studiu Nanopike ze Slovenska. Studio založil Roman Mocnar, který ještě s kolegou Stanislavem Dudasem pracuje na retro pixelové vesmírné střílečce Galaxy Highways. Hra má naplánované vydání...
Miroslav Žák – 13/11/2021
FPI: Josef Bátrla I „Videoherní právo“
28. díl série FPI jsme se rozhodli věnovat problematice „Videoherního práva“. Brněnský právník Josef Bátrla, který se mimo jiné tímto odvětvím zabývá, se rozpovídal o tom, co to vlastně je...
Michael Petr – 12/11/2021
Vývoj hier v 21. storočí
Moje meno je Matej Vančo a už od malička som rád hrával digitálne hry či už na počítači alebo na konzole. Rád by som sa s vami podelil o môj...
Matt – 07/11/2021
Nový update Vigor Chronicles: Vengeance přináší příběhové linky Outlanderů
Vývojáři z největšího českého herní studia Bohemia Interactive oznamují významný update konzolové shoot and loot akce Vigor. Update s podtitulem Chronicles: Vengeance je první z řady updatů, které do hry...
Miroslav Žák – 03/11/2021
FIKMAT Game Jam 2021
Ahoj, chtěli bychom vás pozvat na unikátní game jam, který proběhne pod záštitou festivalu FIK (Festival Ilustrace a Komiksu) v Ústí nad Labem. Unikátní je především proto, že vybrané hry...
Miroslav Žák – 31/10/2021
Český herní průmysl zamířil do Turecka
Zástupci nejúspěšnějších českých herních firem představili v termínu 18. – 21. 10. 2021 český herní průmysl tureckým podnikatelům, vývojářům a akademikům. Cílem bylo navázání spolupráce na společných projektech. Cesta byla...
Miroslav Žák – 31/10/2021
Game Days 2021 prinesú nadšencom herného priemyslu
Game Days si tento rok návštevníci užijú od 25. do 27. novembra fyzicky v Košickom Kulturparku, ale aj online z pohodlia svojho domova. Tešiť sa môžu všetci, ktorí sa chcú...
Miroslav Žák – 31/10/2021
FPI: Jaromír Plachý I Botanicula, Chuchel, Happy Game
V jedné kavárně na Palmovce jsem se potkal s Jaromírem Plachým, který tu podle vlastních slov vymýšlel s Jakubem Dvorským hru Botanicula.Jaromír v Amanitě začínal jako pomocný grafik na hře...
Michael Petr – 29/10/2021
5 otázek vývojáři Jan Jileček – Jungův Labyrint
Dnes položíme pár otázek vývojáři Janu Jilečkovi, který vydal svou první hru Jungův Labyrint před necelým rokem. Hra je založena na psychologii Carla G. Junga a prozkoumává témata tzv. individuačního...
Miroslav Žák – 22/10/2021
FPI: Petr Mores I Vietcong, Crysis, Inner Garden, The Muscle Hustle
V novém dílu série FPI jsem si povídal s Petrem Moresem. Ten má za sebou více než 21 let v herním průmyslu a čeští hráči jeho práci znají zejména proto,...
Michael Petr – 15/10/2021
5 otázek vývojáři František Liška – Dungeon Ward
Dnes nám bude na otázky odpovídat vývojář František Liška z Plzně, který se věnuje vývoji své hry Dungeon Ward na platformy Android a iOS. Pojďme zjistit, jak si ve vývoji...
Miroslav Žák – 11/10/2021
5 otázek vývojáři Karel Brejcha – Avoidon
Dnes jsme položili pět otázek Karlovi Brejchovi, tvůrci her jako je Memory Battle, Avoidon nebo Connect The Dots. Karel Brejcha tvoří hry pro platformy PC a Android. Pojďme si popovídat,...
Miroslav Žák – 06/10/2021
5 otázek vývojáři Petr Kubíček – 1428: Shadows over Silesia
Dnes položíme otázky vývojáři Petru Kubíčkovi, který pracuje na své první velké hře 1428: Shadows over Silesia. Aktuálně hledá finanční podporu na HIT HITu. Dnes zjistíme něco víc o tom,...
Miroslav Žák – 03/10/2021
Survival DayZ se v největším letošním updatu dočkal kontaminovaných zón
Vývojáři ze studia Bohemia Interactive oznamují vydání aktualizace 1.14 pro kultovní multiplayerovou survival akci DayZ na PlayStation, Xbox a PC. Nejvýraznější novinkou jsou smrtící kontaminované zóny, které do hry vnáší...
Miroslav Žák – 30/09/2021
5 otázek vývojáři Michal Roch – Lords & Villeins
Dnes nám na otázky odpovídá český vývojář Michal Roch, který aktuálně pracuje na své hře Lords & Villeins. Budeme si povídat o jeho minulosti, o vývoji a vydaní hry Lords...
Miroslav Žák – 30/09/2021
FPI: Petr Kolář I Ashborne Games
Ve 25. díle série FPI jsem se setkal s Petrem Kolářem. Ten je nyní šéfem studia brněnského Ashborne Games, které patří společnosti THQ Nordic. Před tím, než společně s kolegy...
Michael Petr – 29/09/2021
5 otázek pro studio Bouncer Games – Mighty Final Fight Forever
Dnes položíme pět otázek studiu Bouncer Games, které založil vývojář Daniel Kučera. Aktuálně připravuje hru Mighty Final Fight Forever. Zeptáme se na staré projekty, nebo kde čerpá inspiraci.Jak dlouho se...
Miroslav Žák – 27/09/2021
Studio Perun Creative rozjíždí svou Perun Academy na VŠB-TUO v Ostravě
Do konce roku to bude ve znamení Perun Academy na VŠB-TUO. Další aktivity jako game jamy, meetupy, přednášky na univerzitách a středních školách jsou naplno plánovány na rok 2022.Vzdělávací akce...
Miroslav Žák – 25/09/2021
Cloud Cutter – když se klasické arkády a automatová hratelnost povznesou do nebe
Už je to nějaký ten pátek, co jsme na čtverečkových bojištích tančili v choreografii nepřátelských střel raketových stíhaček legendárních titulů jako je třeba Raptor, Rayden nebo Jackal. Po několika dekádách...
Katarína Bojnanská – 24/09/2021
Příští týden vychází ARTFORMER: ANCIENT STORIES
Po několika letech vývoje a necelých dvou letech v předběžném přístupu vyjde česká hra ArtFormer: Ancient Stories 30. září 2021 ArtFormer je příběhový platformer s prvky RPG. Hra je složena ze...
Michael Petr – 23/09/2021
FPI: F. Dufka, O. Klus, J. Bieleš Bernkopf, D. Konečný I Game Art
Letos v Brně začíná první ročník středoškolského oboru s maturitou zaměřeného na tvorbu deskových a digitálních her. Obor Game Art, který je součástí Střední školy umění a designu a Vyšší...
Michael Petr – 23/09/2021
5 otázek pro studio AppVator Interactive – Speedpunk
Dnes položíme pět otázek vývojáři Vítu Vohralíkovi, který se věnuje vývoji her pod svojí značkou AppVator Interactive. Nedávno vydal free-to-play hru Speedpunk. Přečtěte si, jaké má plány do budoucna a...
Miroslav Žák – 20/09/2021
5 otázek vývojáři Peter Pač – World Wide Hack
Dnes nám bude na otázky odpovídat vývojář Peter Pač ze slovenského studia Lotus Innovations, které aktuálně připravuje hru World Wide Hack o realistickém hackování. A rozjel kampaň na Kickstarteru!Plníš si...
Miroslav Žák – 16/09/2021
Dokončit svoji první hru mi trvalo 16 let!
16 let je dlouhá doba. Stihl jsem si projít pubertou a za chvílí na mě přijde krize středního věku. Proč jsem za tak dlouho dobu udělal jenom jednu hru? Co...
Martin Firbacher – 14/09/2021
5 otázek pro studio Titan Arrow Games – Pocket Ships
Dnes pokládáme pět otázek studiu Titan Arrow Games z Brna. Studio vzniklo v dubnu roku 2020 ve složení Radek Marek, Tomáš Štěpánek a Rastislav Alexovič. První hrou studia byla strategie...
Miroslav Žák – 12/09/2021