
Klimentská 6, Praha, 110 00
E-mail: hernidesign@famu.cz

Cíl studia
Cílem studia magisterského programu herní design je poskytnout studujícím komplexní interdisciplinární vzdělání a rozvinout jejich umělecký talent v oblasti designu počítačových her. Program je akreditovaný v prezenční formě, a předpokládá tedy pravidelnou přítomnost ve výuce.
Po teoretické stránce rozvine analytické schopnosti a historické znalosti umožňujících poučenou práci s koncepty a tradicemi v rámci vlastní umělecké tvorby i v rámci obecnější reflexe média počítačových her. Teoretické předměty rovněž studující naučí rozumět hernímu publiku a místu her ve společnosti a kultuře.
Praktická část výuky se soustředí na trénink designérských dovedností a tvorbě herních prototypů, a to od papírových po digitální. Studenti a studentky si osvojí klíčové pracovní postupy v oblasti herního designu (např. level design, design herních mechanik apod.). Osvojí si také dovednosti v oblastech herní scenáristiky, herního zvuku, herní grafiky a animace a herní produkce.
Tvůrčí část studia rozvíjí schopnost originální, kreativní tvorby studujících, během níž své teoretické a praktické znalosti využívají k samostatné umělecké tvorbě.
Studium zahrnuje odbornou stáž v herním studiu umožňující studentům a studentkám aplikovat své nabyté znalosti a dovednosti a zvýšit možnosti uplatnění na trhu práce.
Během studia proběhnou hostující přednášky odborníků z praxe, a to zejména v předmětech Kapitoly z herního designu 1 a 2.
Studijní plán
Obor se standardně studuje dva roky, tedy čtyři semestry. Níže uvedené povinné předměty jsou seřazeny podle ročníku a semestru, v němž se zapisují. Na konci prvního ročníku se odevzdává klauzurní dílo Herní prototyp za 12 kreditů a společně s ním se skládá Klauzurní zkouška; na konci druhého ročníku se odevzdává Absolventská hra za 19 kreditů.
Předmět Vývoj počítačových her je vypisován společně pro studenty a studentky FAMU, FF UK, VŠUP, MFF UK a koordinován na MFF UK. Jeho cílem je propojit studující se zájmem o různé aspekty herního vývoje (včetně designu), kteří budou společně pracovat na praktickém projektu.
V závěru studia se odevzdává také diplomová práce, která se zaměřuje na vybraný teoretický problém herního designu. Průprava pro psaní diplomové práce bude probíhat v předmětech Herní teorie 1 a 2 a Seminář analýzy počítačových her.
Během studia je třeba absolvovat Stáž v herním studiu za 8 kreditů o rozsahu minimálně 160 hodin.
Profil absolventa
Absolventi a absolventky jsou připraveni pracovat na pozicích herního designéra, level designéra, herního scenáristy a kreativního manažera v herním studiu. Studium je připravuje na kreativní a originální autorskou tvorbu hry v samostatných projektech či menších týmech, ale také na práci v širších týmech při vývoji projektů s vyššími rozpočty. Jsou si je vědomi etických aspektů své tvorby a dokážou zhodnotit její kulturní a společenský dopad.