Novoborská 610/2, Praha, 190 00
Tel.: 286 028 344
E-mail: sps-prosek@sps-prosek.cz
Cíl studia
Obor VÝVOJ APLIKACÍ vychází z rámcového vzdělávacího programu (RVP) 18-20-M/01 INFORMAČNÍ TECHNOLOGIE. Příprava žáků je zaměřena na vývoj aplikací a her na různých platformách (multiplatformní vývoj), 3D grafiku a animace, herní enginy, virtuální realitu a vývoj aplikací pro virtuální realitu a na zabezpečení aplikací. Současně žáci získají základní znalosti a dovednosti ze všech oblastí informačních technologií.
Studijní plán
VÝVOJ A TESTOVÁNÍ APLIKACÍ – v rámci vývoje aplikací se žáci naučí vytvářet webové stránky, které jsou součástí obecného základu v rámci oblasti informačních a komunikačních technologií. Dále se naučí programovat ve skriptovacím jazyce Python nebo C# (C Sharp). Dále se žáci seznámí s procesem testování aplikací jak z pohledu vývojáře, tak z pohledu testování uživatelských rozhraní. K tomu je ve škole k dispozici laboratoř pro testování UX, která je vybavena stejně jako komerční laboratoře, vč. možností Eye Trackingu.
3D GRAFIKA – v rámci oblasti zaměřené na 3D grafiku získají žáci praktické znalosti v Cinema 4D a také Autodesk MAYA. Poustupně se žáci naučí vytváření objektů, textur, scén, vč. správného nasvícení, apod. Dále se naučí tyto scény proměňovat v čase a vytvářet tak aplikace a krátkometrážní filmy. Vytvořený 3D obsah dále používají žáci v rámci herních enginů při vývoji počítačových her a také pro virtuální realitu. K renderování scén a animací mají žáci dostupný výkonný renderovací server, který je dostupný 24/7 přes webové rozhraní. Celkový výpočetní výkon serveru tvoří několik procesorů s celkovým počtem 58 jader a operační pamětí 400 GB RAM.
VÝVOJ HER – v rámci této oblasti se žáci naučí praktické dovednosti z vývoje 2D a 3D her pomocí multiplatformního herního enginu Unity. Jedná se o nástroj pro vývoj her pro počítače, herní konzole, mobilní zařízení a web. Unity podporuje více než 15 operačních systémů a herních platforem. Žáci se naučí jak kódování pro unity, ale také samotné vytváření 3D obsahu pro použití v rámci vývoje her, či virtuální reality.
VIRTUÁLNÍ REALITA – v rámci virtuální reality se žáci seznámí s teoretickými znalostmi a praktickými dovednosti z vývoje aplikací pro virtuální realitu. K praktickému ověření navržených aplikací je škole k dispozici celkem 20 3D brýlí Oculus Go a Oculus Rift. Laboratoř virtuální reality slouží zároveň jako studovna a je žákům dostupná v době, kdy zde neprobíhá výuka.
INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE – v rámci této základní oblasti oboru žáci získají základní znalosti v oboru informačních technologií, a to z vývoje webových stránek založených na HTML, PHP a CSS, aplikačního programového vybavení, hardwaru počítačů a diagnostiky, 2D počítačové grafiky, základů počítačových sítí a operačních systémů.