Články
Going for Nuts: Vstupte do světa 16bitových plošinovek s českou novinkou
Dne 15. prosince 2024 spatřila světlo...
Miroslav Žák – 16/01/2025
Dnes vychází Tribe Nation: Roguelike strategie od českého studia Random Worlds
České studio Random Worlds, vedené herním...
Miroslav Žák – 16/01/2025
Poslední články
Přehled her, které aktuálně vznikají na Slovensku
Vyšel aktualizovaný katalog Slovak Game Industry 2021, který každý rok vydává SGDA. A kromě informací o studiích a jak si vedla minulý rok se zde objevují i první informace o...
Miroslav Žák – 09/09/2021
1428: Shadows over Silesia je nyní na HIT HIT
1428: Shadows over Silesia získalo nový trailer a s ním i oznámení o vstupu na platformu HIT HIT, kde její tvůrce Petr Kubíček hledá podporu potřebnou k dokončení hry. 1428: Shadows...
Michael Petr – 07/09/2021
5 otázek vývojáři Milanu Timčenkovi – Mall Craze
Dnes položíme pět otázek vývojáři Milanu Timčenkovi. Ten pracuje na své hře Mall Craze, která získala finanční podporu ve výši 12 tis. dolarů na Kickstarteru. Hra je plánována na rok...
Miroslav Žák – 06/09/2021
FPI: Vladimír Kudělka I Hangonit I Afterglitch
Po několika matadorech tu máme zase pro změnu „mladšího“ vývojáře. Vladimír Kudělka nedávno oznámil svou novou hru s názvem Afterglitch. I když se jedná teprve o jeho druhý velký projekt,...
Michael Petr – 05/09/2021
5 otázek pro autora hry Bivoj
Dnes položíme otázky Petru Korytářovi, který už více jak dva roky pracuje na své první hře Bivoj. Hra je komiksově laděná 2D adventura inspirována našimi pověstmi. Petr na hře dělá...
Miroslav Žák – 01/09/2021
5 otázek pro tvůrce hry Tactical Combat Department
Dnes jsme položili pět otázek Lukáši Hanákovi, tvůrci her jako je Underground Keeper nebo TankZone Battle. Lukáš Hanák pracuje ve studiu Render Systém a aktuálně připravuje taktickou tahovou strategii Tactical...
Miroslav Žák – 30/08/2021
FPI: Jan Hovora I Pocket Virtuality
Ve 22. díle série FPI jsem si sedl s Janem Hovorou. Po Markovi a Ondřejovi Španělovi to byl třetí člověk, který stál u zrodu Bohemia Interactive Studio a podílel se...
Michael Petr – 27/08/2021
5 otázek vývojáři Marku Burdovi – Project Orbitus
Dnes položíme 5 otázek vývojáři Marku Burdovi, který se věnuje vývoji her pro internetové prohlížeče. Aktuálně připravuje free-to-play hru Project Orbitus.Jak dlouho se věnuješ vývoji her a proč se zaměřuješ...
Miroslav Žák – 25/08/2021
Gamer Pie Level 4 hlasí poslední várku lístků
Po více než roce opakovaných odkladů a jednom online Gamer Pie se oblíbený festival vrací. A vrací se tam, kde to všechno začalo – 11. září zavítá 4. ročník herního...
Miroslav Žák – 23/08/2021
Vigor zahajuje sezónu 9 a potěší speciálně české fanoušky
Vývojáři z největšího českého herního studia Bohemia Interactive oznamují příchod již deváté sezóny do jejich populární looter-shooter akce Vigor. Velký update s podtitulem „Stalkers“ je k dispozici přesně 2 roky od prvního...
Miroslav Žák – 19/08/2021
FPI: Martin Vaňo I GameDevHub
Třetí desítku série FPI načne Martin Vaňo. Ten je momentálně ředitel online školy GameDevHub, kde si může každý osahat videoherní vývoj pod dohledem profíků z branže. Dříve působil ve studiích...
Michael Petr – 29/07/2021
5 otázek pro studio Clayburger – Hopply
Dnes položíme 5 otázek vývojářům ze studia Clayburger, kteří stojí za mobilními hrami Nyzoto nebo Hopply. Studio založili dva vývojáři: Peter Knut a Matěj Pavelka. Jejich hry zaujmou svým výtvarným...
Miroslav Žák – 29/07/2021
Česká stopa na sanfranciské Game Developers Conference 2021
České herní firmy patří v současnosti mezi špičky v oboru. Tři z nich, které patří mezi nejúspěšnější naše studia a jejichž roční obrat se pohybuje ve stovkách milionů korun a dva začínající startupy...
Miroslav Žák – 14/07/2021
FPI: Tomáš Roller I PLAN A Collective
V jubilejním dvacátém dílu série FPI jsem si sedl s Tomášem Rollerem ze studia PLAN A Collective. Pokud se v herním světě pohybujete pouze jako hráč, tak vám jeho jméno,...
Michael Petr – 12/07/2021
Slovenskí tvorcovia hier dosiahli v roku 2020 rekordný obrat 72 miliónov EUR, zamestnávali 870 ľudí
Slovenský herný priemysel nezastavila ani pandémia, v roku 2020 opäť výrazne rástol. Podľa štatistík Slovak Game Developers Association prekonal obrat tohto segmentu domácej ekonomiky rok 2019 o 29 %. V...
Miroslav Žák – 07/07/2021
FPI: P. J. Strnad a V. Geršl I The Last Oricru
The Last Oricru (dříve LostHero) má za sebou pořádný kus cesty. Malý indie projekt, který Pavel Jiří Strnad tvořil s dalšími pěti lidmi bez nějakých větších zkušeností s hrami, a...
Michael Petr – 02/07/2021
Vojenská simulace Arma od Bohemia Interactive slaví 20 let. První díl je dočasně zdarma
Včerejší den, 22. červen 2021, je pro české herní studio Bohemia Interactive významným milníkem. Uplynulo totiž přesně 20 let od debutu legendární série Arma. Úspěch prvního dílu Cold War Assault...
Miroslav Žák – 23/06/2021
Český herní průmysl dosáhl rekordního obratu a zaměstnává nejvíce lidí v historii
V loňském roce se obrat českého herního odvětví vyšplhal na více než 5,3 miliardy Kč, což je o 17 % více ve srovnání s předchozím rokem. I přes povinnost home...
Miroslav Žák – 22/06/2021
Celovečerní dokument o české herní scéně hledá podporu na Startovači
Dnes odstartovala na crowdfundingovém webu Startovač, kampaň pro podporu celovečerního dokumentu „Herní národ“.Připravovaný dokument pojednává o české herní scéně a její historii. Filmaři žádají částku 850 tisíc korun na natočení...
Michael Petr – 14/06/2021
LostHero mění název a má vydavatele
Očekávané akční RPG od českého studia GoldKnights, které bylo až do dnes známé jako LostHero se hlásí o slovo po delší odmlce.Původně indie projekt, za kterým stojí Pavel Jiří Strnad...
Michael Petr – 10/06/2021
FPI: Vladimír Geršl I GoldKnights
Pražské studio GoldKnights právě oznámilo, že jejich připravované RPG LostHero z indie projektu přerostlo na AA hru a mění jméno na The Last Oricru. Řekli jsme si proto, že by...
Michael Petr – 08/06/2021
Mashinky mají nový velký update
Dnes (7. 6. 2021) vychází pro hru Mashinky od českého herního vývojáře Jana Zeleného velká aktualizace nazvaná City update. Strategická hra s vlaky a silniční dopravou inspirovaná sériemi Transport Tycoon...
Michael Petr – 07/06/2021
FPI: Pavel Novák I polyperfect
Druhou, pocovidovou, řadu naší série FPI začínáme opatrně v domovském městě. Pavel Novák má ve Zlíně studio polyperfect, které je relativně mladé, ale již má za sebou několik zajímavých projektů.Převedli...
Michael Petr – 27/05/2021
5 otázek pro studio EastWorks – Gray Zone
Dnes položíme pět otázek slovenskému studiu EastWorks, které 30. dubna 2020 vydalo do předběžného přístupu svojí taktickou RTS strategii Gray Zone. Budeme se ptát na vývoj, finance a budoucnost.Jak si...
Miroslav Žák – 26/05/2021
Duolingo pro děti? Nová česká aplikace naučí děti anglicky hrou
Udělejte si z angličtiny hru! To je motto nové mobilní aplikace Lišák Fox od vývojářského studia Albisoft. Aplikace má za cíl zábavným způsobem naučit úplné začátečníky mezi 7 až 12 lety základům angličtiny. V celkem 280 levelech se...
Michael Petr – 20/05/2021
Vývojový deníček VISIONGAME: Jaké meta data archivujeme
Rozhodl jsem se, že začnu psát vývojový deníček archivu VISIONGAME.CZ abych Vás mohl informovat o tom, co je nového a na čem aktuálně pracujeme. Dnes sem tedy uvedu první díl...
Miroslav Žák – 20/05/2021
MADFINGER Games získali investici téměř 130 milionů na další rozvoj
Brněnskému studiu MADFINGER Games známému díky hrám jako Shadowgun War Games, Shadowgun: Legends, Dead Triger 2, nebo třeba Monzo, se podařilo získat financování od společnosti Nuverse.Nuverse je videoherní vývojářské a...
Michael Petr – 17/05/2021
5 otázek pro studio CBE Software – Someday You’ll Return
Dvoučlenné studio CBE Software nejsou žádní nováčkové na poli vývoje počítačových her. Historie začíná kolem roku 2006, kdy se Jan Kavan a Lukáš Medek spojili a začali tak éru svého...
Miroslav Žák – 17/05/2021
Nově otevřený Ateliér Game Design na UTB ve Zlíně
Fakulta multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně na podzim otevře nový magisterský obor Game Design. Zájemci o studium v nově založeném ateliéru letos mohou podávat přihlášky až do konce...
Miroslav Žák – 11/05/2021
Kurzy programování pro děti a mládež aneb jak pomoct mladým talentům v rozletu
Kvůli nedostupnosti výukových materiálů musela spousta dnešních herních profesionálů začínat sama od píky. Vybaveni nervy ze železa a často nedostatečným hardwarem zkoumali zákoutí herních enginů, grafických programů a příkazových řádků...
Katarína Bojnanská – 11/05/2021