Strategie inspirovaná přírodou: Garden of Ants vzniká v brněnském inkubátoru Gamebaze

Miroslav Žák – 07/04/2025

Brněnské vývojářské studio Wietrack Softwork pracuje na své nové hře Garden of Ants, real-time strategii s biologickým základem, která hráče zavede do světa mravenčích kolonií. Hra vzniká v inkubátoru Gamebaze, který poskytuje prostor a odborné zázemí začínajícím vývojářům v rámci kreativního centra KUMST v Brně.

Garden of Ants čerpá inspiraci z reálné strategie mravenců rodu Atta (tzv. leafcutter ants), kteří si v podzemních hnízdech pěstují houby jako hlavní zdroj potravy. Hráč v roli vůdce kolonie řídí pěstování těchto houbových zahrad, sběr organického materiálu, získávání medovice od mšic a další biologicky podmíněné aktivity, které ovlivňují růst populace a úspěch celé kolonie.

Garden of Ants

Herní mechaniky stojí na rozdělení rolí mezi jednotlivé kasty mravenců, přičemž každá má specifické schopnosti a využití v rámci kolonie. Tato asymetrie nabízí hráči možnost přizpůsobovat strategii podle měnících se podmínek v herním světě. Autoři čerpají inspiraci ze skutečného výzkumu, díky čemuž hra nabízí nejen herní výzvu, ale i pohled do fungování mravenčí společnosti.

Studio Wietrack Softwork se dostalo do širšího povědomí díky své předchozí hře Mycosis: Heroes of MBÚ. Po jejím vydání se tým připojil k inkubátoru Gamebaze, který poskytuje mentoring, síť kontaktů a odbornou podporu začínajícím vývojářům.

Datum Garden of Ants  najdete zde. Vývoj pokračuje a cílem studia je nabídnout titul, který propojí vzdělávací prvky s promyšlenou hratelností v žánru real-time strategií.

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.