

Česká hra Dawnsbury Days od vývojáře Petra Hudečka staví na pravidlech druhé edice systému Pathfinder (PF2E) a přináší tahovou taktiku s RPG prvky, která se snaží co nejvěrněji napodobit atmosféru stolních her. Hráč ovládá čtveřici mladých dobrodruhů z městečka Dawnsbury, přičemž si vybírá jejich povolání, dovednosti, schopnosti i výbavu. Hra nabízí dvacet příběhových soubojů a možnost jejich dalšího rozšíření pomocí dodatečných scénářů či komunity.
Základní herní smyčka je jednoduchá: na každé kolo má postava tři akce, které může využít k pohybu, útoku, sesílání kouzel nebo aktivaci schopností. Klíčovým prvkem boje je důraz na efektivní využití každé akce – hra trestá zbytečné opakování útoků penalizací, a proto se vyplácí taktizovat pomocí podpůrných efektů, debuffů nebo správného postavení.
Dawnsbury Days podporuje širokou míru přizpůsobení postav: od volby rasy a pozadí až po výběr více než 100 schopností a 150 kouzel. Zároveň nabízí osm předpřipravených postav pro hráče, kteří se nechtějí zabývat tvorbou postavy.
Příběh sleduje osudy čtyř přátel, kteří se po letech tréninku vydávají zachránit své rodné město před narůstajícími hrozbami. Důraz je kladen na bojové střety, mezi nimiž jsou příběh a vývoj postav zprostředkovány krátkými filmovými sekvencemi s dabingem. Hra neobsahuje otevřený svět ani průzkum, soustředí se výhradně na souboje a postup po předem dané linii.
Součástí hry je také editor map a scénářů, podpora modifikací a možnost rozšíření obsahu skrze komunitu. Hra běží pouze na desktopových systémech.
Dawnsbury Days může oslovit hráče, kteří hledají věrnou digitální adaptaci pravidel PF2E s důrazem na tahovou taktiku, vysokou míru přizpůsobení postav a souboje, které kladou důraz na promyšlené rozhodování.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.