Two Realms: Whispers from the Rift — Nová česká adventura s důrazem na příběh

Miroslav Žák – 11/04/2025

Dnes byla oficiálně představena nová česká hra Two Realms: Whispers from the Rift, za jejímž vývojem stojí studio MOD42. Projekt vzniká v úzké dvoučlenné spolupráci Jaromíra Janische a Tomáše Létala. Hra má od dnešního dne také svou stránku na Steamu.

Two Realms je 2D point-and-click adventura zasazená do středověkého světa, kde je magie vzácná a její náhlé zjevení vyvolává řetězec událostí s nejasnými následky. Hráč se ujme role Tobiase, mladého obyčejného muže z rybářské vesnice. Poté, co najde tajemný krystal a jeho bratr záhadně onemocní, se vydává na cestu za poznáním – i za záchranou. Postupně ale zjišťuje, že není jediný, kdo po krystalu pátrá, a že události kolem něj mají hlubší pozadí, než si zpočátku myslel.

Podle autorů je cílem vytvořit kompaktní zážitek, který nebude vyžadovat desítky hodin času, ale nabídne plnohodnotný příběh, propracované postavy a atmosférické prostředí. „Nemám stovky hodin na hraní. Mám hodinu nebo dvě, a když už něco hraju, chci, aby si to udrželo moji pozornost a mělo smysl,říká zakladatel studia Jaromír Janisch. I proto se rozhodl pro adventurní formát, který podle něj umožňuje kombinaci silného vyprávění s rozumnou herní délkou.

Two Realms: Whispers from the Rift

Hra čerpá inspiraci z titulů jako Black Mirror (Posel Smrti), Gabriel Knight, Kathy Rain nebo The Excavation of Hob’s Barrow. Tyto hry podle autorů dokazují, že žánr klasických adventur má stále své místo – a může nabídnout nejen nostalgii, ale i aktuální témata a osobitou vizuální stylizaci.

Two Realms nabízí zhruba 5–10 hodin hraní, během nichž hráč řeší logické hádanky, kombinuje předměty, vede dialogy a odhaluje pozadí světa i jednotlivých postav. Hra je plně nadabovaná, obsahuje originální hudbu a ručně animovanou pixel-art grafiku. Mezi postavami nechybí ani kočka, která podle tvůrců hraje v příběhu svou vlastní roli.

Vývoj probíhá ve dvojici. Janisch se věnuje scénáři, programování, audiodesignu i propagaci. Létal vytváří výtvarnou stránku – od konceptů po finální animace. Tým tak drží plnou kontrolu nad obsahem a výslednou podobou hry.

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články