Poslední články

FPI: Marek Španěl 1/2 I Operace Flashpoint, Gravon, Bohemia Interactive, ARMA, ARMA 2, DayZ, JRC …
Zakladatel Bohemia Interactive Marek Španěl vzpomíná na svou kariéru ve videoherním světě. V této první části mimo jiné mluví o začátcích JRC, Bohemia Interactive, nebo o Bohemia Interactive Simulations. Podcast Soundcloud:Podcast...
Michael Petr – 16/08/2024

FPI: Lukáš Menšík 2/2 I Slightly Mad Studios, Need for Speed, Crime Boss: Rockay City, Grip Digital …
V druhé části se Lukáš rozvypráví o svém šestnáctiletém působení ve Slightly Mad Studios, svém vlastním studiu Barbucha, tom, jak se skenuje velryba, nebo o tvorbě holywoodských obličejů do hry...
Michael Petr – 09/08/2024

Vychází update 1.1 pro Arma 3 Creator DLC: Spearhead 1944
Vydavatel Bohemia Interactive a vývojáři ze studia Heavy Ordnance Works oznamují dnešní vydání velké aktualizace pro Arma 3 Creator DLC: Spearhead 1944.Trailer k vydání updatu 1.1 pro CDLC Arma 3:...
Miroslav Žák – 06/08/2024

FPI: Lukáš Menšík 1/2 I Illusion Softworks, Hidden & Dangerous, Voodoo Nights, Cold War, Painkiller …
Pětadvacetiletá kariéra Lukáše Menšíka začala v Illusion Softworks na datadisku k prvnímu Hidden & Dangerous. V prvním díle mluví kromě Illusionu také o Mindware Studios nebo SCS Software … Podcast Soundcloud:Podcast...
Michael Petr – 02/08/2024

FPI: Vláďa Chvátil 2/2 I Fish Fillets 2, Altar Games, Legends of Valhalla, CGE, Krycí jména …
V druhém díle Vláďa vypráví o pokračování Fish Fillets, nevydané hře Legends of Valhalla a svém postupném přesunu od digitálních her k deskovým, které však nakonec také začal digitalizovat. Podcast Soundcloud:Podcast...
Michael Petr – 26/07/2024

FPI: Vláďa Chvátil 1/2 I Altar Interactive, Original War, Fish Fillets, Vision …
V první části FPI s Vláďou Chvátilem došlo na jeho začátky, začátky Altar Interactive, na Fish Fillets, Original War, ale také na nakonec nerealizovaný projekt Vision. Pokud vás zajímá, jak...
Michael Petr – 19/07/2024

Co je … Hlína
V inkubátoru Gamebaze vzniká malá indie adventura studia Omnia Ludus, kompletně vytvořená z hlíny. Nejen o vývoji této hry vyprávěl Honza Nechvátal. Podcast Soundcloud: Podcast Spotify: Podcast Apple: Kompletní přepis: Přepis...
Michael Petr – 12/07/2024

Bonfire@Prague #3 – The Convergence
Přinášíme záznam třetího komunitní setkání Bonfire@Prague. V edici s podtitulem The Convergence, byly k vidění dvě přednášky a také live rozhovor ze série Chill Chat. Videa z akce najdete níže. Tomáš...
Michael Petr – 05/07/2024

5 otázek pro Marii Kuklíkovou, studentku herního vývoje, o hře Mourning Tide
Dnes se budeme ptát studentky herního vývoje Marie Kuklíkové, která na SŠUD Brno studuje obor Game Art. Marie se postarala o marketing a produkci na hororové hře Mourning Tide, kterou...
Miroslav Žák – 02/07/2024

FPI: Vít „Diablo“ Budin 2/2 I Crime Boss: Rockay City, Dead Effect 2, 7 Mages, Project Cars, Grip ..
V druhé polovině Vít „Diablo“ Budin mluví o Project Cars, Crime Boss: Rockay City, Badfly Interactive a dalších. I tentokrát povídání protkal tím, co se děje v zákulisí vývoje her...
Michael Petr – 28/06/2024

Update Arma Reforger 1.2: Reinforcements přináší vylepšenou umělou inteligenci a zcela novou dynamiku virtuálního bojiště
Vývojáři z Bohemia Interactive stojící za kritiky oceňovanou herní sérií Arma s potěšením oznamují příchod aktualizace Arma Reforger 1.2: Reinforcements. Hráči netrpělivě očekávaný update oblíbeného mil-sim titulu nabízí řadu nového...
Miroslav Žák – 26/06/2024

RE:GALERIE – virtuální výstava umění z MUNI
Na konci roku 2023 byla vystavena v kulturním centru CO.LABS v Brně výstava, ve formě digitální hry, zabývající se uměním interaktivních médií. Výstava s názvem RE:GALERIE vznikla v rámci výuky...
Shiro – 26/06/2024

Vydejte se na moře v krátké české hororovce Mourning Tide
Vyšla nová studentská hra, která vzala svět malých hororovek útokem a je jí plný Youtube. Ve hře Mourning Tide máte za úkol lovit prapodivné ryby, ale s každým dalším úlovkem...
Shiro – 25/06/2024

FPI: Vít „Diablo“ Budin I Plastic Reality, Need For Speed, El Matador, Alternativa, Gumpanela …
Ve dvoudílném rozhovoru se Vít „Diablo“ Budin, rozvyprávěl o své kariéře a o tom, jak se v čase vyvíjela práce 3D grafika. Došlo však také na vyhoření, zrušené projekty a...
Michael Petr – 21/06/2024

Herní výstava Infinite Universes – Nekonečné vesmíry na Dni otevřených dveří Ministerstva zahraničních věcí
Den otevřených dveří Ministerstva zahraničních věcí (MZV) se stal příležitostí pro návštěvníky seznámit se s herní kulturou a globálním úspěchem českých her díky interaktivní výstavě Infinite Universes – Nekonečné vesmíry....
Miroslav Žák – 15/06/2024

Co je … AI People
Na Game Access 2024 jsem se zastavil i na stánku Good AI. O co jde v jejich nové hře AI People a co dalšího v Good AI chystají vyprávěli Marek...
Michael Petr – 14/06/2024

Co je … Preserve
Za svou nejnovější hru Preserve si slovenské studio Bitmap Galaxy odvezlo z Game Access 2024 hned dvě ocenění. Preserve je totiž hra, která nejen dobře vypadá, ale také má velmi...
Michael Petr – 10/06/2024

Co je … The Happies: Amber Falcon
Nedávno vyšla první hra studia Troglodyte. The Happies: Amber Falcon začala jako casual hra o létání balónem, ale autoři během vývoje zjistili, že hra se líbí mladším hráčům, a proto...
Michael Petr – 07/06/2024

Middle Ages: Peasants & Knights vychází na konci roku 2025
Neronian Studios představuje svůj survival titul Middle Ages: Peasants & Knights. Hra přenese jednoho či více hráčů do středověkého světa inspirovaného Evropou 14. století, kde budou muset uplatnit své dovednosti...
Michael Petr – 04/06/2024

Ceny VisionGame Game Access 2024
Game Access 2024 je za námi. Již potřetí jsme v rámci konference udíleli ceny VisionGame. Rozdali jsme celkem devět nominací, ve třech kategoriích a tři hry si pak odnesli i...
Michael Petr – 03/06/2024

GRAY ZONE WARFARE slaví 900 000 prodejů během prvního měsíce
Gray Zone Warfare od brněnských Madfinger Games oficiálně prodalo více než 900 000 základní hry a dalších 475 000 DLC během prvního měsíce.Tento úspěch nás skutečně ohromil a předčil naše...
Michael Petr – 01/06/2024

Infinite Universes – České hry a jejich globální úspěch“ na Game Access 2024 v Brně
V rámci letošní herní konference Game Access v Brně proběhla výstava „Infinite Universes – České hry a jejich globální úspěch“, která se konala od 31. května do 1. června 2024....
Miroslav Žák – 31/05/2024

GameCraft – Dá se vytvořit hra za 60 minut?
Odpověď na tuto otázku jsem našla na festivalu Anifilm 2024 v LiberciPřed pár měsíci mi Martin Vaňo nabídnul, jestli chci dát dohromady stánek s informacemi ohledně herního vývoje pro letošní...
shootinka – 30/05/2024

Česko-slovenská indie hra slaví úspěch: Vranygrai vyhrál dvě prestižní ceny a připravuje Vertical Slice
Indie hra Vranygrai získala v květnu významná ocenění v herním průmyslu: první trofej si odnesla z Game Pitch Arena a druhou z polských Digital Dragons. „Obě ceny jsou pro mne...
Miroslav Žák – 29/05/2024

FPI: Jakub Dvorský I Amanita Design, Samorost, Machinárium, Pilgrims, Asmodeus, Dračí Historie …
O své kariéře, studiu Amanita Design, hrách, které zatím vydali, ale také těch, které teprve chystají. O tom všem vyprávěl Jakub Dvorský. Podcast Soundcloud:Podcast Spotify:Podcast Apple:Podcast GoogleKompletní přepis:Přepis momentálně zpracováváme.
Michael Petr – 29/05/2024

Ylands přichází na konzoli Nintendo Switch
Voláme nadšené průzkumníky všech věkových kategorií! Bohemia Interactive s potěšením oznamuje nadcházející vydání hry Ylands: Nintendo Switch™ Edition, která bude všem majitelům oblíbené konzole Nintendo Switch k dispozici ke stažení od...
Miroslav Žák – 28/05/2024

FPI: Matouš Ježek I Dračí doupě, Mafia II, Interande, Trickster Arts, Hero of Many, Hackers, Monolisk, Dreadhunter …
Z Jeseníku přes Brno do Prahy. Od Dračího doupěte přes Mafii a Interande až po Hackers a Dreadhunter. To je v kostce dvacetiletá cesta Matouše Ježka. … Podcast Soundcloud:Podcast Spotify:Podcast Apple:...
Michael Petr – 24/05/2024

Nová slovenská digitálna hra vás vezme na vzrušujúcu cestu do minulosti Rímskej ríše na území dnešného Slovenska
Hra Heritage Quest AR prepojila moderné technológie rozšírenej reality so školským prostredím a vytvára pre učiteľov príležitosť spraviť z hodín dejepisu nezabudnuteľný zážitok.Heritage Quest AR ukazuje, ako vhodne navrhnutá digitálna...
Miroslav Žák – 21/05/2024

Vylepšení hry DayZ sloučením základní hry s DLC Livonia
Bohemia Interactive s potěšením oznamuje, že 27. května dojde ve světě DayZ k významnému vývoji, a to díky sloučení základní hry s DLC Livonia. Tato ambiciózní změna, vydaná jako součást...
Miroslav Žák – 20/05/2024

Petr Mores – Herní Vývoj: umění, řemeslo, nebo komerční rutina? (Jak v továrně na zábavu neumřít nudou)
Petr Mores (Lead Animator v Madfinger Games) ve své přednášce s podtitulem „Jak v továrně na zábavu neumřít nudou“ na své vlastní kariéře popisuje co je to umění, řemeslo, rutina,...
Michael Petr – 17/05/2024