Články
Přihlaste svou hru na Indie Cup Europe’24
Tým Indie Cup oznámil další ročník...
Michael Petr – 18/04/2024
Vigor od Bohemia Interactive zamíří také na PC
V reakci na četné dotazy fanouškovské...
Miroslav Žák – 17/04/2024
Crime Boss: Rockay City má nový update 8.0
Hra Crime Boss: Rockay City zaznamenala...
Miroslav Žák – 17/04/2024
Poslední články
FPI: Vladimír Geršl I GoldKnights
Pražské studio GoldKnights právě oznámilo, že jejich připravované RPG LostHero z indie projektu přerostlo na AA hru a mění jméno na The Last Oricru. Řekli jsme si proto, že by...
Michael Petr – 08/06/2021
Mashinky mají nový velký update
Dnes (7. 6. 2021) vychází pro hru Mashinky od českého herního vývojáře Jana Zeleného velká aktualizace nazvaná City update. Strategická hra s vlaky a silniční dopravou inspirovaná sériemi Transport Tycoon...
Michael Petr – 07/06/2021
FPI: Pavel Novák I polyperfect
Druhou, pocovidovou, řadu naší série FPI začínáme opatrně v domovském městě. Pavel Novák má ve Zlíně studio polyperfect, které je relativně mladé, ale již má za sebou několik zajímavých projektů.Převedli...
Michael Petr – 27/05/2021
5 otázek pro studio EastWorks – Gray Zone
Dnes položíme pět otázek slovenskému studiu EastWorks, které 30. dubna 2020 vydalo do předběžného přístupu svojí taktickou RTS strategii Gray Zone. Budeme se ptát na vývoj, finance a budoucnost.Jak si...
Miroslav Žák – 26/05/2021
Duolingo pro děti? Nová česká aplikace naučí děti anglicky hrou
Udělejte si z angličtiny hru! To je motto nové mobilní aplikace Lišák Fox od vývojářského studia Albisoft. Aplikace má za cíl zábavným způsobem naučit úplné začátečníky mezi 7 až 12 lety základům angličtiny. V celkem 280 levelech se...
Michael Petr – 20/05/2021
Vývojový deníček VISIONGAME: Jaké meta data archivujeme
Rozhodl jsem se, že začnu psát vývojový deníček archivu VISIONGAME.CZ abych Vás mohl informovat o tom, co je nového a na čem aktuálně pracujeme. Dnes sem tedy uvedu první díl...
Miroslav Žák – 20/05/2021
MADFINGER Games získali investici téměř 130 milionů na další rozvoj
Brněnskému studiu MADFINGER Games známému díky hrám jako Shadowgun War Games, Shadowgun: Legends, Dead Triger 2, nebo třeba Monzo, se podařilo získat financování od společnosti Nuverse.Nuverse je videoherní vývojářské a...
Michael Petr – 17/05/2021
5 otázek pro studio CBE Software – Someday You’ll Return
Dvoučlenné studio CBE Software nejsou žádní nováčkové na poli vývoje počítačových her. Historie začíná kolem roku 2006, kdy se Jan Kavan a Lukáš Medek spojili a začali tak éru svého...
Miroslav Žák – 17/05/2021
Nově otevřený Ateliér Game Design na UTB ve Zlíně
Fakulta multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně na podzim otevře nový magisterský obor Game Design. Zájemci o studium v nově založeném ateliéru letos mohou podávat přihlášky až do konce...
Miroslav Žák – 11/05/2021
Kurzy programování pro děti a mládež aneb jak pomoct mladým talentům v rozletu
Kvůli nedostupnosti výukových materiálů musela spousta dnešních herních profesionálů začínat sama od píky. Vybaveni nervy ze železa a často nedostatečným hardwarem zkoumali zákoutí herních enginů, grafických programů a příkazových řádků...
Katarína Bojnanská – 11/05/2021
5 otázek pro studio Ministry of Broadcast Studios
Dnes jsme položili otázky malému českému čtyřčlennému studiu Ministry of Broadcast Studios, které vydalo stejnojmennou hru. Ta vyšla minulý rok 30. ledna na platformy Steam, Gog a Nintendo Switch. Nás...
Miroslav Žák – 06/05/2021
Dnes může hru udělat každý
V minulém článku jsme si řekli, co všechno nás čeká v rámci tvorby hry. Dnes si povíme něco o možnostech a nástrojích. Dobrá zpráva je, že to nikdy nebylo jednoduší!...
Martin Firbacher – 03/05/2021
VisionGame sbírka pro Masarykův onkologický ústav Brno
Připojte se do finanční sbírky pro Masarykův onkologický ústav Brno. Ve VisionGame máme každý v rodině někoho, kdo buď prodělal rakovinu, nebo s ní aktuálně bojuje. V době, kdy lidé...
Michael Petr – 24/04/2021
Dnes večer startuje 2. ročník festivalu Gamescrunch
Už dnes (23. 4. 2021) od 18:00 se můžete připojit na první část letošního ročníku mezinárodního herního festivalu Gamescrunch.Od 18:30 pak bude prostřednictvím Discordu probíhat workshop na téma „Jak založit...
Michael Petr – 23/04/2021
Novinky ve fyzické sbírce 4/2021
Přinášíme fotografie novinek v naší visiongame fyzické sbírce českých a slovenských počítačových her.DĚKUJEME DÁRCŮM:Ondřej Broukal nám věnoval hru: Vietcong – Fist Alpha (Big Box) Perun Creative nám věnovalo hru: Hobo: Tough Life (Sběratelská...
Miroslav Žák – 18/04/2021
5 otázek pro studio Bitmap Galaxy – YesterMorrow
Dnes položíme 5 otázek vývojářům ze slovenského studia Bitmap Galaxy, kteří vytvořili YesterMorrow – 2D plošinovku – mix Super Maria a Legendy o Zeldě s příměsí akce.YesterMorrow vyšla 5. listopadu...
Miroslav Žák – 16/04/2021
Slibný start kampaně Mall Craze
Milan Timčenko včera odstartoval pro svou hru Mall Craze kampaň na Kickstarteru. Kampaň má docela ohlas a po prvním dnu má vybráno již 30% požadované částky.Milan Timčenko hru tvoří sám...
Michael Petr – 13/04/2021
Vychází plná verze Hobo: Tough Life
Zítra, tedy 13.4.2021 bude den kdy se po zhruba 3 letech a 9 měsících v early access přehoupne hra Hobo: Tough Life do plné verze 1.0.Plná verze přinese především vylepšení...
Michael Petr – 12/04/2021
5 otázek tvůrci hry Shopping Run
Dnes položíme pět otázek novému slovenskému studiu RongeGames, které vydalo v roce 2020 mobilní hru Shopping Run pro platformu Android.Kde se vzala myšlenka udělat hru, kde hráči a hráčky závodí...
Miroslav Žák – 09/04/2021
Nebuchadnezzar má nový velký update 1.1
Dnes kolem 19 hodiny vyjde velký update české budovatelské strategie Nebuchadnezzar. Co tento update přinese už víme. Nebuchadnezzar je klasická izometrická budovatelská strategie umožňující prožít historii a kulturu starověké Mezopotámie....
Miroslav Žák – 08/04/2021
Nové obrázky ze hry Cloud Cutter
Česká hra Cloud Cutter se po čase připomíná novou galerií obrázků a vypadá stále výborně.Pro připomenutí hry si můžete pustit naše video z Game Access 2019
Michael Petr – 08/04/2021
5 otázek pro studio Wube Software – Factorio
Dnes položíme 5 otázek vývojářům z českého studia Wube Software, kteří vytvořili celosvětově úspěšnou hru Factorio. (Hra o těžbě surovin, plánování a výstavbě továren, automatizaci produkce a boji s nepřáteli....
Miroslav Žák – 07/04/2021
Současné vzdělání ve vývoji her nestačí, studiím chybí pracovní síla. Pomoct mohou herní kurzy
Herní průmysl v České republice dlouhodobě roste a nechává daleko za sebou filmovou i televizní produkci. Zároveň se ale potýká s nedostatkem pracovní síly – počet absolventů oborů vývoje her...
Miroslav Žák – 01/04/2021
5 otázek pro zakladatele herního festivalu Gamescrunch
Již 24. dubna proběhne druhý ročník mezinárodního herního festivalu Gamescrunch. Bohužel pandemická situace je spíš horší než v loňském roce, takže i letos bude probíhat online.Trochu jsem tedy vyzpovídal Martina...
Michael Petr – 29/03/2021
5 otázek pro autora hry A Knight Never Yields
A Knight Never Yields je originální plošinovka, ve které se zhostíte role rytíře, který musí projít řadou zkoušek, jejichž hlavní výzva spočívá v tom, že nejprve je proběhnete běžným způsobem,...
Michael Petr – 25/03/2021
Ashborne Games o sobě dávají vědět
V loňském roce společnost THQ Nordic založila v Brně studio Ashborne Games. (Podobně vzniklo i Slovenské studio Nine Rocks Games.) THQ Nordic už v minulosti získali studio Warhorse Studios a mají...
Michael Petr – 23/03/2021
Co obnáší tvorba hry
Tento článek jsem se rozhodl napsat pro kohokoliv, kdo uvažuje nad tvorbou her. Je to úžasná kreativní činnost, která mne moc baví, je ale o dost složitější a náročnější, než...
Martin Firbacher – 22/03/2021
5 otázek pro studio Volcanicc – Hellmut: The Badass from Hell
Dnes položíme 5 otázek vývojářům ze slovenského studia Volcanicc, kteří vytvořili zběsilou masakrózní prolézačku zatuchlých kobek jménem Hellmut: The Badass from Hell. Studio založili dva vývojáři: Lukáš Sedlák a Rastislav...
Miroslav Žák – 19/03/2021
Herní studio Bohemia Interactive oznamuje výsledky za rok 2020
České herní studio Bohemia Interactive oznamuje hospodářské výsledky za rok 2020. Podle všech klíčových výkonnostních ukazatelů byl loňský rok pro Bohemia Interactive tím druhým nejúspěšnějším od založení studia v roce...
Miroslav Žák – 18/03/2021
Jak na financování herního vývoje
Vývoj videoher může být drahá zábava. To platí nejen pro začínající indie studia, která obvykle nedisponují velkým kapitálem, ale i zavedené herní značky. Řada ambiciózních projektů se zadrhla právě na...
Jaroslav Menčík – 17/03/2021