Poslední články

Vláďa Geršl

FPI: Vladimír Geršl I GoldKnights

Pražské studio GoldKnights právě oznámilo, že jejich připravované RPG LostHero z indie projektu přerostlo na AA hru a mění jméno na The Last Oricru. Řekli jsme si proto, že by...

Exkluzivní

Michael Petr – 08/06/2021

Mashinky

Mashinky mají nový velký update

Dnes (7. 6. 2021) vychází pro hru Mashinky od českého herního vývojáře Jana Zeleného velká aktualizace nazvaná City update. Strategická hra s vlaky a silniční dopravou inspirovaná sériemi Transport Tycoon...

Článek

Michael Petr – 07/06/2021

Pavel Novák

FPI: Pavel Novák I polyperfect

Druhou, pocovidovou, řadu naší série FPI začínáme opatrně v domovském městě. Pavel Novák má ve Zlíně studio polyperfect, které je relativně mladé, ale již má za sebou několik zajímavých projektů.Převedli...

Exkluzivní

Michael Petr – 27/05/2021

Gray Zone

5 otázek pro studio EastWorks – Gray Zone

Dnes položíme pět otázek slovenskému studiu EastWorks, které 30. dubna 2020 vydalo do předběžného přístupu svojí taktickou RTS strategii Gray Zone. Budeme se ptát na vývoj, finance a budoucnost.Jak si...

Rozhovory

Miroslav Žák – 26/05/2021

Lišák Fox

Duolingo pro děti? Nová česká aplikace naučí děti anglicky hrou

Udělejte si z angličtiny hru! To je motto nové mobilní aplikace Lišák Fox od vývojářského studia Albisoft. Aplikace má za cíl zábavným způsobem naučit úplné začátečníky mezi 7 až 12 lety základům angličtiny. V celkem 280 levelech se...

Článek

Michael Petr – 20/05/2021

Fyzická sbírka českých a slovenských her

Vývojový deníček VISIONGAME: Jaké meta data archivujeme

Rozhodl jsem se, že začnu psát vývojový deníček archivu VISIONGAME.CZ abych Vás mohl informovat o tom, co je nového a na čem aktuálně pracujeme. Dnes sem tedy uvedu první díl...

Vývojářský deník

Miroslav Žák – 20/05/2021

Shadowgun War Games

MADFINGER Games získali investici téměř 130 milionů na další rozvoj

Brněnskému studiu MADFINGER Games známému díky hrám jako  Shadowgun War Games, Shadowgun: Legends, Dead Triger 2, nebo třeba Monzo, se podařilo získat financování od společnosti Nuverse.Nuverse je videoherní vývojářské a...

Článek

Michael Petr – 17/05/2021

Someday You'll Return

5 otázek pro studio CBE Software – Someday You’ll Return

Dvoučlenné studio CBE Software nejsou žádní nováčkové na poli vývoje počítačových her. Historie začíná kolem roku 2006, kdy se Jan Kavan a Lukáš Medek spojili a začali tak éru svého...

Rozhovory

Miroslav Žák – 17/05/2021

Nově otevřený Ateliér Game Design na UTB ve Zlíně

Nově otevřený Ateliér Game Design na UTB ve Zlíně

Fakulta multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně na podzim otevře nový magisterský obor Game Design. Zájemci o studium v nově založeném ateliéru letos mohou podávat přihlášky až do konce...

Článek

Miroslav Žák – 11/05/2021

Kurzy programování pro děti a mládež aneb jak pomoct mladým talentům v rozletu

Kvůli nedostupnosti výukových materiálů musela spousta dnešních herních profesionálů začínat sama od píky. Vybaveni nervy ze železa a často nedostatečným hardwarem zkoumali zákoutí herních enginů, grafických programů a příkazových řádků...

Herní laboratoř

Katarína Bojnanská – 11/05/2021

Ministry of Broadcast

5 otázek pro studio Ministry of Broadcast Studios

Dnes jsme položili otázky malému českému čtyřčlennému studiu Ministry of Broadcast Studios, které vydalo stejnojmennou hru. Ta vyšla minulý rok 30. ledna na platformy Steam, Gog a Nintendo Switch. Nás...

Rozhovory

Miroslav Žák – 06/05/2021

Vizuální skriptování aneb Skládačka
Nejznámější program, který umožňuje takto vytvořit hru, je bezpochyby Game maker.

Dnes může hru udělat každý

V minulém článku jsme si řekli, co všechno nás čeká v rámci tvorby hry. Dnes si povíme něco o možnostech a nástrojích. Dobrá zpráva je, že to nikdy nebylo jednoduší!...

Herní laboratoř

Martin Firbacher – 03/05/2021

Masarykův onkologický ústav Brno

VisionGame sbírka pro Masarykův onkologický ústav Brno

Připojte se do finanční sbírky pro Masarykův onkologický ústav Brno. Ve VisionGame máme každý v rodině někoho, kdo buď prodělal rakovinu, nebo s ní aktuálně bojuje. V době, kdy lidé...

Exkluzivní

Michael Petr – 24/04/2021

Gamescrunch

Dnes večer startuje 2. ročník festivalu Gamescrunch

Už dnes (23. 4. 2021) od 18:00 se můžete připojit na první část letošního ročníku mezinárodního herního festivalu Gamescrunch.Od 18:30 pak bude prostřednictvím Discordu probíhat workshop na téma „Jak založit...

Článek

Michael Petr – 23/04/2021

Hobo: Tough Life

Novinky ve fyzické sbírce 4/2021

Přinášíme fotografie novinek v naší visiongame fyzické sbírce českých a slovenských počítačových her.DĚKUJEME DÁRCŮM:Ondřej Broukal nám věnoval hru: Vietcong – Fist Alpha (Big Box) Perun Creative nám věnovalo hru: Hobo: Tough Life (Sběratelská...

Článek

Miroslav Žák – 18/04/2021

YesterMorrow

5 otázek pro studio Bitmap Galaxy – YesterMorrow

Dnes položíme 5 otázek vývojářům ze slovenského studia Bitmap Galaxy, kteří vytvořili YesterMorrow – 2D plošinovku – mix Super Maria a Legendy o Zeldě s příměsí akce.YesterMorrow vyšla 5. listopadu...

Rozhovory

Miroslav Žák – 16/04/2021

Mall Craze

Slibný start kampaně Mall Craze

Milan Timčenko včera odstartoval pro svou hru Mall Craze kampaň na Kickstarteru. Kampaň má docela ohlas a po prvním dnu má vybráno již 30% požadované částky.Milan Timčenko hru tvoří sám...

Článek

Michael Petr – 13/04/2021

Hobo: Tough Life

Vychází plná verze Hobo: Tough Life

Zítra, tedy 13.4.2021 bude den kdy se po zhruba 3 letech a 9 měsících v early access přehoupne hra Hobo: Tough Life do plné verze 1.0.Plná verze přinese především vylepšení...

Článek

Michael Petr – 12/04/2021

Shopping Run

5 otázek tvůrci hry Shopping Run

Dnes položíme pět otázek novému slovenskému studiu RongeGames, které vydalo v roce 2020 mobilní hru Shopping Run pro platformu Android.Kde se vzala myšlenka udělat hru, kde hráči a hráčky závodí...

Rozhovory

Miroslav Žák – 09/04/2021

Nebuchadnezzar

Nebuchadnezzar má nový velký update 1.1

Dnes kolem 19 hodiny vyjde velký update české budovatelské strategie Nebuchadnezzar. Co tento update přinese už víme. Nebuchadnezzar je klasická izometrická budovatelská strategie umožňující prožít historii a kulturu starověké Mezopotámie....

Článek

Miroslav Žák – 08/04/2021

Cloud Cutter

Nové obrázky ze hry Cloud Cutter

Česká hra Cloud Cutter se po čase připomíná novou galerií obrázků a vypadá stále výborně.Pro připomenutí hry si můžete pustit naše video z Game Access 2019

Článek

Michael Petr – 08/04/2021

Factorio

5 otázek pro studio Wube Software – Factorio

Dnes položíme 5 otázek vývojářům z českého studia Wube Software, kteří vytvořili celosvětově úspěšnou hru Factorio. (Hra o těžbě surovin, plánování a výstavbě továren, automatizaci produkce a boji s nepřáteli....

Rozhovory

Miroslav Žák – 07/04/2021

GameDevHub

Současné vzdělání ve vývoji her nestačí, studiím chybí pracovní síla. Pomoct mohou herní kurzy

Herní průmysl v České republice dlouhodobě roste a nechává daleko za sebou filmovou i televizní produkci. Zároveň se ale potýká s nedostatkem pracovní síly – počet absolventů oborů vývoje her...

Článek

Miroslav Žák – 01/04/2021

Gamescrunch

5 otázek pro zakladatele herního festivalu Gamescrunch

Již 24. dubna proběhne druhý ročník mezinárodního herního festivalu Gamescrunch. Bohužel pandemická situace je spíš horší než v loňském roce, takže i letos bude probíhat online.Trochu jsem tedy vyzpovídal Martina...

Rozhovory

Michael Petr – 29/03/2021

A Knight Never Yields

5 otázek pro autora hry A Knight Never Yields

A Knight Never Yields je originální plošinovka, ve které se zhostíte role rytíře, který musí projít řadou zkoušek, jejichž hlavní výzva spočívá v tom, že nejprve je proběhnete běžným způsobem,...

Rozhovory

Michael Petr – 25/03/2021

Ashborne Games

Ashborne Games o sobě dávají vědět

V loňském roce společnost THQ Nordic založila v Brně studio Ashborne Games. (Podobně vzniklo i Slovenské studio Nine Rocks Games.) THQ Nordic už v minulosti získali studio Warhorse Studios a mají...

Článek

Michael Petr – 23/03/2021

Hack Grid

Co obnáší tvorba hry

Tento článek jsem se rozhodl napsat pro kohokoliv, kdo uvažuje nad tvorbou her. Je to úžasná kreativní činnost, která mne moc baví, je ale o dost složitější a náročnější, než...

Herní laboratoř

Martin Firbacher – 22/03/2021

HELLMUT

5 otázek pro studio Volcanicc – Hellmut: The Badass from Hell

Dnes položíme 5 otázek vývojářům ze slovenského studia Volcanicc, kteří vytvořili zběsilou masakrózní prolézačku zatuchlých kobek jménem Hellmut: The Badass from Hell. Studio založili dva vývojáři: Lukáš Sedlák a Rastislav...

Rozhovory

Miroslav Žák – 19/03/2021

Herní studio Bohemia Interactive oznamuje výsledky za rok 2020

České herní studio Bohemia Interactive oznamuje hospodářské výsledky za rok 2020. Podle všech klíčových výkonnostních ukazatelů byl loňský rok pro Bohemia Interactive tím druhým nejúspěšnějším od založení studia v roce...

Článek

Miroslav Žák – 18/03/2021

Jak na financování herního vývoje

Vývoj videoher může být drahá zábava. To platí nejen pro začínající indie studia, která obvykle nedisponují velkým kapitálem, ale i zavedené herní značky. Řada ambiciózních projektů se zadrhla právě na...

Herní laboratoř

Jaroslav Menčík – 17/03/2021

1
12
13
14
15
16
29