Herní laboratoř

Vývoj her týmu Lever Man a proč s vývojem neotálet a začít hned

Herní svět a společně i jeho vývoj je tu s námi už nějaký ten pátek, a tak se nám i patřičně vyvíjí i on sám, avšak v dnešní době se nedá říct, zda špatným či správným směrem. Za celou dobu, co sleduji herní scénu, jsem narazil na opravdu velmi podařené kousky, ale i také na hry, kde bylo vidět, že tu někdo chtěl za hodně peněz málo muziky.

Myslím si, že většinu z toho nám zachraňuje indie scéna, která se snaží o to, aby se ke hráči vždy dostal jiný, originální, herní zážitek (teda pokud se přímo o to vývojář pokusí). Na české scéně se jedná především o studia Bohemia Interactive, SCS Software a Amanita Design.

A toho se i já se svým Lever Man teamem snažíme dosáhnout. Nabídnout nové nebo jinak poupravené mechaniky ve svých projektech.

Lever Man Interactive team

Jsme tým čtyř lidí, již před tím jsem samotný pracoval na projektu Welcome Color To World. Pracuji na něm od listopadu 2019, vždy byla v projektu nejasná vize a prošel si několika úpravami, námětem singleplayeru i multiplayeru, kdy nakonec jsem se rozhodl pro kooperativní multiplayer ve stylu It Takes Two nebo A Way Out.

Později v roce 2020 jsme se zúčastnili Bratislava Game Jamu; téma bylo ohledně dezinformací na internetu a i když nebylo vůbec snadné téma vypracovat, přišli jsme s dvoudenním projektem (INSPECTOR Demo) na to, že tvorba v týmu vůbec není špatná a tak jsme založili Lever Team a začali ve volném čase pracovat na již dlouhodobém projektu Inspector.

Naše poslední hra je Escape The Dark (mobilní hra), která je vyvíjena jedním členem v týmu, je jednoduchá puzzle hra, kde se snažíte uniknout z levelu a posbírat modré diamanty, za které si můžete odemknout skiny na kostku, nebo i stylové čepičky. Nyní je i ve fázi uzavřeného testování a od 24. 12. 2021 bude otevřená beta pro veškeré zájemce.

Práce je stále dostatek, Welcome Color To World má před sebou spoustu překážek a dlouhého opravování, Inspector funguje dobře a nemůžeme se dočkat, až vám ukážeme více a u Escape The Dark připravujeme datum vydání.

Proč začít dělat hry?

Pokud by vás přece jen chytla myšlenka na to udělat si svoji vlastní hru, nebojte se a ukažte světu svoji kreativitu a nápady. Důležité je mít alespoň základní plán, inspirovat se z jiných her a nebo vytvořit věci, které tu ještě nebyly. Prakticky můžete udělat cokoliv.

Doporučuji začít v Unreal Enginu 4 a 5, který pro mě byl od začátku skvělou volbou. A i když se spousta drobných chyb v něm najde, tak pro začátečníky nabízí jednoduché vizuální programování (za pomocí bloků a spojování), skvělou světelnou implementaci a intuitivní uživatelské rozhraní. Má také obrovskou komunitu na YouTube, a tak naleznete spoustu kvalitních tutoriálů, které vám pomohou začít.

Začít je někdy těžké, ale kdo říká, že na začátek musíte udělat obří Multiplayerové RPG se spoustou mechanik.

Začněte jednoduše, zkuste se nějakou hrou inspirovat a poté zkoušejte implementovat prvky a herní mechaniky podle sebe. Takže ze začátku dělejte jednoduché projekty, věřte, že vím, o čem mluvím.

Na závěr, jak už jsem několikrát zmiňoval, běžte do game developmentu, pokud o tom přemýšlíte, je na to skvělá doba ukázat, co ve vás je. A možná další skvělá hra bude právě ta vaše.

 

Komentáře(0)

Nemáte účet?

Jako registrovaný a přihlášený uživatel můžete tuto hru nejen ohodnotit, ale také k ní napsat komentář, diskutovat o ní, nebo ji zařadit do některého ze seznamů.

Přihlásit/Registrovat