VISION – První článek ve SCORE
Zatímco v případě UFO: Aftershock jsme věděli, co nás čeká, Vision byl zahalen tajemstvím. Jako správní visionáři jsme věděli, že se jedná o fantasy RPG na nové technologii. Detaily vytasíme až nyní. Zjednodušeně řečeno by se dalo říci, že série UFO je dítětem Martina Klímy, Vision dělá tátu nejvíce Vláďa Chvátil (Original War).
Cíl je jednoduchý – udělat RPG. Význam těchto tří magických písmenek se od hutných her na hrdiny tak trochu zobrazil i v charakteristice hry – můžete s někým kecat a postava se vyvíjí… Cíle Vision jsou mnohem vyšší. Přestože jsme se naší návštěvou trefili zrovna do dalšího milestonu (část vývoje, kdy se odevzdává určitá práce vydavateli – pro všechny dost perné chvilky a výborný trénink na nervy při finální uzávěrce), podařilo se nám z Vládi vytáhnout pár informací a především se podívat na hru samotnou! Co se vizuální stránky týče, byli jsme maximálně spokojeni. Modely postav vypadají už teď solidně a městečko, které jsme proflákli, působilo velice živým dojmem. Viděli jsme i arénový souboj dva na dva, kdy došlo k velmi kuriózní situaci. Jeden z NPC ztratil meč a druhý, aniž by se mu přikázalo, mu poskytl svůj druhý. Právě umělá inteligence by měla být hlavním tahákem hry a to především u vašich parťáků. Několik jich budete moci do týmu nabrat, ovšem nečekejte poslušné oslíky. Rekruti si pojedou ostře podle sebe a teprve na herním postupu, vaší odvaze a rétorické schopnosti bude záležet, zda-li si je nakloníte na svou stranu nebo ne. „Na začátku vás nenechají sebrat ani nožík z jejich inventáře, ke konci hry už se s vámi budou radit o tom , jaké vlastnosti si mají vylepšovat při postupu na další úroveň,“ upřesnil Vláďa Chvátil.
Kovaní hráči jistě pochopí, že v tu chvíli jsme Vláďovi poslintali klávesnici, za což se omlouváme. Takhle slibné RPG na nás prostě působí jako červené světlo na psy na přechodu u I. P. Pavlova. Zatím jsme nedostali povoleni říct více ani ukázat první screenshoty, ale až to bude možné bude, SCORE první, kdo vás bude informovat.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.