Rozhovor s Black Element Software
Dnes se budu ptát Radka Volfa z Black Element Software na zákulisí pražského týmu, který pracuje na sci-fi akci Alpha Prime a má na svém kontě už celkem dva tučné kousky.
Kdy vznikla myšlenka vytvořit hru jako ALPHA PRIME?
Základní námět hry vznikl ze všeobecné diskuze uvnitř teamu. Dále se pak jen design hry rozvíjel a upravoval.
Jak probíhal vývoj. Nenarazili jste na nějaký zásadní problém, nebo všechno šlo podle vašich představ?
Pochopitelně problémů během vývoje bylo někdy až moc, ale to snad už patří ke koloritu vývoje her. A to jestli vývoj šel podle naších představ? Hru jsme dodělali, to znamená že asi ano…
Jaký ohlas na ALPHA PRIME očekáváte?
To se opravdu necháme překvapit. Hru jsme dělali podle sebe a ne podle nějakých marketingových propozic, takže uvidíme jak se Alpha Prime bude líbit…
Kde jste přišly k myšlence nechat si napsat příběh od Ondřeje Neffa?
Jako fanoušci sci-fi románů a povídek Ondřeje Neffa to bylo nasnadě oslovit nejdříve jeho. Chtěli jsme, aby příběh hry nebyla nějaká úplná stupidita. Kupodivu se pan Neff na naše požadavky díval velice pozitivně a spolupráce byla dohodnutá v podstatě hned.
Pracujete už na dalším projektu?
Jistě, máme už pár nápadů, které vypadají slibně. Nejdříve si ale dáme dovolenou…
Co si myslíte o práci IDEA GAMES? Nemyslíte si, že něco takového tu mělo být mnohem dříve?
Určitě ano, je to skvělá myšlenka a mohu říci, že práce kluků z IDEA GAMES pro Alpha Prime je úžasná a myslím, že nám tím pomohla vůbec hru dokončit.
Z čeho jste si vzali největší ponaučení po zkušenostech s SHADE?
No, to je dost složitá otázka, na kterou se jednoduše odpovědět nedá. Vcelku lze ale říci, že každý dokončený projekt vám dá velmi mnoho zkušeností do další práce.
Nechcete zkusit taky jiný žánr například RTS? ;o)
Určitě nás lákají i jiné žánry, ale konkrétně zrovna RTS asi ne. V tomto žánru jsou experti kluci z Altaru, takže my určitě zůstaneme u toho, co známe.
Jaké přednosti má váš engine EnForce 2 ?
Bylo by jednoduché říci, že na našem enginu je super úplně všechno. Ale asi nejvíce nás těší hlavně modulárnost celého systému, vlastní velmi flexibilní skriptovací jazyk, renderovací engine, propojenost s fyzikou a spousta dalších věcí, které by zabraly místa na několik rozhovorů.
Poskytnete licenci na EnForce 2 ostatním vývojářům?
Určitě se nebráníme tomu, spolupracovat tímto způsobem s dalšími vývojáři. Náš engine je velmi otevřený systém a dá se na jeho základě udělat skoro jakýkoliv herní žánr. Dokonce i RTS…
Co byste prozradil ze soukromí BLACK ELEMENT SOFTWARE?
No, ono toho zase až tak úžasného k prozrazení není. Víte, ono u vývoje her ani moc na soukromí není čas…
Neodpustím si jednu šťouravou otázku. Bude někdy vaše studio mít vlastní webovou prezentaci?
Někdy ano, ale zatím se nám zdá podstatnější dělat hry než webové stránky… ale ne, teď vážně – určitě po vydání Alpha Prime s tím něco uděláme. Zatím se stejně všechny podstatné informace lidé dozví na našich stránkách http://www.alpha-prime.com/
Děkuji za rozhovor a přeji hodně úspěchů s Alpha Prime
Rozhovor byl napsán: 23. 10. 2006
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.