Rozhovor s IDEA Games

Miroslav Žák – 21/02/2018

Další rozhovor je o projektech tří nezávislými studií ALTAR games, Black Element Software a Bohemia Interactive Studio, o kterých jsme si popovídali s mluvčím IDEA Games – Jiřím Rýdlem.
Většina čtenářů vás zná jako mluvčího firmy ALTAR Interactive. Po nepřízni osudu, kdy AI skončil, pracujete kde a na jakém postu?

Jiří Rýdl: V současné době mám na starosti marketing a PR ve společnosti IDEA games, která byla založena třemi nezávislými studii ALTAR games, Black Element Software a Bohemia Interactive Studio jako servisní organizace.

Můžete popsat, čím se IDEA Games zabývá a kolik lidí v ní pracuje?

J.R.: IDEA games se zabývá podporou herních vývojářů tam, kde nemají dostatečné know-how nebo personální kapacity, tedy v oblastech práva, obchodního zastupování a marketingu. Zatím jsme zde čtyři, ale díky velkému množství práce budeme asi tým rozšiřovat.

Myslím, že většina lidí už důkladně zná tři týmy, které jsou v alianci. Všechny už mají za sebou více či méně úspěšné tituly. Nás zajímají především ty připravované. Můžete prozradit o druhém titulu ďábelských BES (Black Element Software) něco víc konkrétního, než co se můžeme dočíst na oficiálních stránkách Alpha Prime?

J.R.: Alpha Prime je akční střílečka z vlastního pohledu s propracovaným fyzikálním enginem, který umožňuje takové lahůdky jako přípravu krytů pro přestřelky nebo pastí na nepřátele.

Můžete nám trošičku přiblížit příběh, jenž ke hře Alpha Prime napsal Ondřej Neff?

J.R.: Jako bývalý horník – ovšem horník budoucnosti, jehož úkol je spíš ovládat důlní roboty, než se někde plazit s krumpáčem – a zároveň tak trochu dobrodruh, který využije každé příležitosti, jak přijít k penězům, jste osloven dávnou přítelkyní. Přiláká vás na opuštěný asteroid, ve kterém se tak trochu zbláznili roboti a postříleli místní posádku, a který zároveň skrývá nevytěžené zásoby hubbardia, ropy budoucnosti, takže by nebylo od věci se podívat dovnitř. Překvapivě ale důl není ani trochu opuštěný, ale spíš přeplněný speciálními jednotkami, kterým se ani trochu nelíbí, když se kolem procházíte. Co tam dělají a proč vás tam vaše „přítelkyně“ nalákala, to už budete muset vypátrat sami.

A teď více technických informací o sci-fi AP. Na jakém HW hra poběží? Kolik čistého času bude trvat hrací doba a kdy se dostane na pulty obchodu?

J.R.: Pro hraní vám postačí průměrný dnešní počítač, ale pro opravdové vychutnávání všech možností doporučuji kartu pro hardwarovou akceleraci fyziky společnosti AGEIA, která vám ukáže, co všechno fyzikální engine Meqon dokáže. Ale i bez tohoto hardware si užijete spousty DX9 efektů a real time fyziky.

Hra by měla vydržet 10-15 hodin čistého času a zahrát si jí budete moct už v létě.

Prozraďte nám o novém projektu ALTAR Games, o pokračování logické hry Fish Fillets, která je velmi oblíbená u většiny přemýšlivých hráčů. O co tedy půjde? Vydají se rybky rozlousknout tajemství celého podmořského světa?

J.R.: Pokračováním asi nejobtížnější české logické hry vůbec se zabývá opět Vladimír Chvátil, tvůrce jedničky, kterou si můžete volně stáhnout z internetu a díky chlapcům z ČVUT hrát i pod Linuxem a na Macu. Základním úkolem bude opět dostávat rybičky ze zapeklitých situací pomocí přesouvání předmětů, nyní se ale můžete těšit na zcela nové předměty, které plavou nebo dokonce můžou nadnášet předměty jiné a také budete mít k dispozici více nejen vodních zvířátek. Jistě půjde o velmi populární titul nejen mezi přemýšlivými hráči, ale také mezi rodinami s dětmi, kde můžou soupeřit, kdo lépe a rychleji vyřeší ten který level.

Třetím a posledním týmem je Bohemia Interactive Studio, jež má za sebou opravdu spoustu úspěchů. Nový projekt Armed Assault, který má být vypuštěn v půlce tohoto roku, bude pokračováním OFP. Co přinese tento projekt nového na bojiště?

J.R.: Toho je opravdu moc – vylepšený multiplayer, možnost nezávisle střílet ze dvou zbraní z jednoho vozidla, desítky současných vozidel a zbraní a samozřejmě zcela novou kampaň. Fanoušci Flashpointu budou jistě spokojeni a věřím, že Armed Assault osloví i nové hráče, kteří hledají silně realistickou taktickou akci.

Můžete přiblížit nové možnosti engine?

J.R.: Velmi stručně. HDR osvětlení, které způsobí, že se vám nebude dobře útočit proti slunci, DX9 efekty jako dým, výbuchy apod., postupné nahrávání levelu, takže hra není přerušována „loading screeny“, ostrov s milióny objektů, v jednom okamžiku „hrají“ desítky počítačem ovládaných vojáků, kteří střílí, utíkají do krytu, řídí různá vozidla apod., join in progress multiplayer, který umožňuje připojení k již probíhající bitvě a další.

Hra bude obsahovat tři části. Můžeš nám je více přiblížit?

J.R.: Kampaň pro jednoho hráče nabídne víc než deset rozsáhlých misí a několik menších nepovinných odboček na ostrově Sahrani, rozděleného mezi despotický sever a prodemokratický jih. Dále se můžete těšit na multiplayer s unikátní mapou „Capture the Island“, kde se snažíte o dobytí celého 400 km2 velkého ostrova v několika desítkách hráčů. A konečně všechny dokončené mise z hlavní kampaně si můžete zopakovat s kamarádem v kooperativním módu.

Teď ještě něco o IDEA Games. Jak se připravujete na letošní E3?

J.R.: Bohužel namísto přípravy na veletrh poskytuji rozhovory 🙂 Připravujeme se pečlivě, zejména materiály pro novináře, takže se jistě máte na co těšit.

V čem osobně vidíte vetší budoucnost v počítačových hrách nebo v konzolích?

J.R.: Určitě v konzolích, protože lidí, kteří se chtějí bavit, aniž by museli vědět, jakou mají verzi Direct X, bude přibývat. PC hry samozřejmě nezmizí, ale budou se ubírat směrem MMORPG, strategií a her, vyžadujících nejnovější technologie, tedy postavených spíše na grafice, než na hratelnosti. To je můj názor, ale kdo ví, jak to bude vypadat za deset let, vždyť já jsem začínal na osmibitových počítačích, a to není tak dávno.

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.