5 otázek pro tvůrce hry Archamon

Miroslav Žák – 20/02/2021

Dnes jsme položili pět otázek tvůrci středověké strategie Archamon. Ondřej Vindyš ze studia VionSoft nám přiblížil vývoj jeho strategie a poodhalil něco více o vývoji her. Hrám se věnuje od roku 1996 a vydal kolem deseti her.

Jaké hry ty sám rád hraješ a jak ses dostal k jejich vývoji?
Dneska už prakticky hry nehraju (kromě občasné bitky ve hře HROT – tímto zdravím kolegu Spytihněva) – ale pokud bych měl zmínit poslední roky, pak určitě Mount and Blade I a II a Zaklínač III.

K vývoji jsem se dostal vlastně sám od sebe různými pokusy v jazycích Basic, Pascal (v tomto jazyce vznikly všechny DOSovky) a nakonec jsem se pokusil realizovat představu středověké stavitelské strategie v Archamonu pomocí „modernější“ technologie (dneska už je to taky samozřejmě zastaralé).

V našem archivu evidujeme kolem deseti her, které jsi vytvořil od roku 1996. V čem je tvůj poslední projekt Archamon jiný? A na jaký projekt nejraději vzpomínáš?
Archamon je jediná hra, která je „oficiálně“ na veřejnosti a je pojata „komerčně“, všechny ostatní – i když jsou dnes ke stažení – byly vytvářeny pouze pro náš malý domácí kolektiv (v té době ještě nebyl internet nebo nebyl dostupný). Nejlepší časy a zábavy byly s vývojem DOSovek Imperium a Specnaz (tahové strategie, které jsme mohli hrát ve více hráčích – prostým střídáním hráčů před obrazovkou).

Před pár dny jsi vydal velký update Archamon 1.1. Na jaké vylepšení jsi nejvíce pyšný a kolik času zabere podpora takového projektu?
I když update obsahuje dost podstatné změny upravující mechaniku hry (např. transport surovin mezi skladišti nemusí být automatický, nebo nutnost zajišťovat otop v budovách – mimochodem všechna tato „vylepšení“ jsou volitelná), nejvíc pyšný jsem asi na – i když je to poměrně nepodstatná věc – vylepšení šlechtického systému dodělané na poslední chvíli a vlastně na přání jednoho hráče ze Steamu, který měl problém provdat svou dceru, protože žádný další jeho šlechtic neměl mužské potomky (počet potomků byl omezen na jednoho) a nechtěl ji dát někomu neurozenému :-). A kolik času zabere podpora projektu? Inu, víc než si dnes můžu dovolit.

Vývoj her máš na plný úvazek?
Ne, je to pouze koníček

Jaké máš plány do budoucna se samotnou hrou Archamon? A plánuješ i jiné projekty?
S Archamonem už moc plánů nemám (jedině snad převod do novějšího enginu vyvíjeného pro použití v nových projektech – ale neslibuju), ale protože úplně nesplnil moji představu ideální středověké strategie, něco určitě ještě zkusím udělat 😉

 

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články