Exkluzivní

Zkušenosti s UFO: Afterlight 2. díl

Expandoval jsem příliš pomalu, protože jsem do buginy dal jen jednoho vědce a netušil jsem, co mám dělat. Vaší počáteční prioritou by mělo být palivo a ochrana potrubí. K mému zděšení jsem zjistil, že nemám dost paliva k obraně Severního pólu od útoku beastmanů. Naštěstí jsem po dvou dnech od objevení mise na mapě nasbíral dost paliva, abych tam doletěl a zachránil situaci. Taky jsem trošku terraformoval (teď 3%, zhruba 30 teritorií a 10 terraformovacích stanic). Opravdu se mi líbí, jak se mění mapy, když se mise odehrává poblíž terraformovací stanice. Vědce a techniky jsem si trénoval ve všech špatných směrech, ale na změnu je teď už příliš pozdě. Prioritou by mělo být řízení a planetologie/prozkoumávání. Naštěstí se zdá, že vojáky jsem trénoval dobře (minor agility, minor/major stability, minor/major suit wearing, minor toughness a jeden má minor/major leadership). Nejsem si moc jistý, co trénovat teď, i když anatomie beastmanů vypadá jako chytrá volba.

Byl jsem opatrný s expanzí a spoustu času jsem strávil zkoumáním toho, o čem si teď myslím, že byly špatné věci. Nejdůležitější se zdá být získání továrny na fosilní paliva, která nicméně vyžaduje k výstavbě ohromné množství zdrojů (ve skutečnosti je to vylepšení solárních článků). Žádná elektrárna, žádné extra laboratoře a pracovny. Kvůli tomu jsem postupoval hodně pomalu dokud jsem včera večer konečně nedal dohromady dost zdrojů na postavení té příšernosti spolu s extra dómem a pár skladišti. Velmi důležitý je taky rychlejší motor pro buginy. Vědec/technik může mít řízení i planetologii, takže je užitečné ho posílat spolu s vědcem v bugině. Dva ve vědecké bugině jsou asi tak akorát. Neposílejte vojáky.

Navázal jsem kontakt se „zlou“ pozemskou frakcí a retikulany. Sdílel jsem s nimi technologie. Před útokem na retikulany jsem čekal hodně dlouho, jelikož jsem si nebyl jistý, jestli je to dobrý nápad. Trošku jsem podváděl, když jsem vyzkoušel jestli mě mí retikulanští vojáci opustí. Tak jsem Olgu spolu s dalším vědcem poslal v bugině pryč s rozkazem nevracet se, dokud nebudou Retikulani vyhlazeni.

Vyhlazování retikulanů byla procházka růžovým sadem. Momentálně jsou pořád ve hře, jelikož jsem s nimi v alianci po zabrání většiny jejich území. Hodně mě zklamalo, že mise se zničením retikulanské základny byla jen obyčejná namísto nějaké super cool speciální mise.

Hra začala být těžší hodně dobrým způsobem. Po nějaké době se množství beastmanů zdvojnásobilo. Po další době se objevil první „speciální“ beastmen. Pak přišla první mise, kdy mi zničili celý tým. Jako obvykle jsem rozdělil tým na dvě půlky, když v tom mého drona odstřelil jednou ranou šéf beastmanů, kterého jsem spatřil poprvé. V tu ránu jsem začal mít podezření, že mám možná problém. Mé tříčlenné týmy (těžké brnění a pušky) právě dostaly nakládačku od patnáctičlenné skupiny „speciálních“ beastmanů. Podruhé jsem zůstal s jednou skupinou a dostal je, ale byla to pěkná zabijačka, PŘEDEVŠÍM ten „šéf„. Docela bylo taky matoucí, že „kapitáni“ nejdou k zemi, když jejich zdraví zčervená. (přesunul jsem palbu na dalšího nepřítele a dostal jsem to pěkně zblízka, než jsem pochopil, co se děje) Všeho všudy to kromě „šéfíka“ s „velkou pistolí“ nebylo zas tak těžké.

Taky jsem měl svou první robotí misi se spoustou mechů. Ukázalo se, že pušky jsou proti nim extrémně neefektivní. Pak jsem na ně vzal vědecké lasery, ale ty byly stejně tak neefektivní. Stavbu laserových pušek jsem nastavil jako prioritu. Ještě nemám dost krystalů na stavbu laserových kanónů. Zajímalo by mě, jak jsou silné proti beastmanům. Roboti nejsou zas takovou hrozbou, i když jejich útoky většinou způsobují ochromení.

Mezitím jsem navázal kontakt s Laputa, a ti mi právě poslali Warp Cannon (vypadá skvěle, ještě nevyzkoušený), nějaké zdroje a pár bojechtivých teenagerů s baseballkama na hlavách. Musím vyzkoušet ty brokovnice, které se všem tak líbí (už mám skoro hotovou munici).

Seznam úkolů: chemikálie a krystaly, laserové pušky, terraformovací stanice, vyhlazení retikulanů. Ještě taky potřebuji rychle sehnat nějaké granáty.

Dosavadní hodnocení (2 dny hry)

Dobré: Způsob, jak se terraformováním mění mapy. Příběh. Způsob, jakým se zvyšuje obtížnost s postupem hrou.

Špatné: Nedostatek různorodých zbraní. Tím, že jste „donuceni“ chodit v těžkých oblecích, se stane běh nemožným, což vážně omezuje taktické možnosti. Na normální obtížnost pořád příliš lehké. Všechno se to dá spravit použitím modifikací. Mapy jsou větší než v aftershocku, ale pořád jsou moc malé a opakují se. To, že je zničení retikulanské základny jen normální mise, byl opravdový podraz. Přišel jsem tam s výzbrojí na medvědy a potkal jsem slepice.

Zdroj článku: http://www.ufo-afterlight.com/pages/gameplay.html

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře(0)

Nejsou k dispozici žádné komentáře.

Nemáte účet?

Jako registrovaný a přihlášený uživatel můžete tuto hru nejen ohodnotit, ale také k ní napsat komentář, diskutovat o ní, nebo ji zařadit do některého ze seznamů.

Přihlásit/Registrovat