Překlad zatím nejnovějšího článku o Vision
Vision byla velmi pozitivním překvapením, když jsme navštívili ALTAR. Počítačové hry obecně miluju a RPGčka samozřejmě nejsou výjimkou. Tu a tam jsem předtím pár zpráv o této hře přečetl, stejně jako pár zpráv na fórech od Vlaady. Pamatuji si jak psal, že už teď je to jedno z nejlépe vypadajících RPGček, a taky že jsem o tom nebyl tak docela přesvědčen. Teď ale na druhou stranu musím připustit, že jestli není ta nejlépe vypadající, tak k tomu má určitě blízko. Výborně!
Systém Visionu je unikátní v tom, že vypadá “realisticky.” Sledovali jsme jak Vlaada nastavuje gladiátorský typ hry bitvy mezi např. dvěma týmy o třech bojovnících. Můžou dobře spolupracovat, aby se vyzkoušeli a překonali navzájem, a vypadalo to skvěle. Můžete sledovat, jak válečníci uhýbají, odrážejí rány, ustupují a všeobecně se snaží si navzájem pomáhat mezitím co tohle provádějí. Pak najednou mohou jednomu z nich vyrazit meč z ruky. To může vést k pokusům ostatních dostat ho bezbranného, či k jeho střemhlavému běhu a pokusům najít jinou zbraň. Někdy má štěstí a sebere spadlou kamarádovu zbraň, a někdy ne.
Další část, jež byla úchvatná na bitvách, jejímiž svědky jsme byli, byla AI. Myslím si, že je to velice důležitá součást hry pro jednoho hráče a ve Vision se zdála být opravdu zručnou! Jednotky se mohou vzájemně podporovat, stahovat se a hledat alternativní zbraně, když jsou odzbrojeny, a spoustu jiných pěkných chování. V systému sice bylo občas pár vážných závad, ale hra má ještě daleko k dokončení a nakonec může být fantastická. Z toho co jsem viděl, mají VELMI dobrý začátek.
Další úchvatnou částí Vision byly animace. Můžete vidět hrdinu, jak se chytá plotu a přeskakuje ho velmi obratně a se stylem. Můžete ho vidět, jak šplhá na střechu, skáče dolů a sjíždí kopec. To má taky pár chyb, ale pokud to bude provedeno perfektně, může to předčit cokoliv, co jsem kdy viděl.
Dohromady mám opravdu rád typ boje, kde je zaměření na odrážení ran a uhýbání, místo stovek zásahů. Ať je osoba tuhá jak chce, může zemřít jednou dobře mířenou ranou mečem. A dokonce i malý hnusný ork může jednou takový “jeden ku milionový” šťastný úder dostat. Ovšem, že ve Vision jednou šťastnou ranou nezemřete, protože realismus by v tomto případě zlikvidoval hratelnost, ale nečekejte, že jich zvládnete hodně.
Teď jsem nemluvil o ničem jiném, než enginu Vision, a že může být tak dobře vypadající, jak chce, pokud je hra nudná. O tomhle vám ale moc říct nemohu, protože jsme se o tom moc nedozvěděli. ALTAR potřebuje mít vyřešeného vydavatele před tím, než o tom budou chtít vypustit více informací. Vlaada nám slíbil interview co nejdříve, nicméně až potom, co bude tento problém vyřešen. Takže vše, co zatím mohu říct je to, že boj a animace hry vypadají fantasticky a pokud dokončí tak ambiciózní projekt, jak doufají, budeme mít skvělé nové rpg v roce 2006!
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.