Návštěva v ALTAR Games

Miroslav Žák – 13/06/2017

Přijeli jsme na pozvání Vládi Chvátila, jež nám prezentoval FISH FILLETS 2.

Co tedy přinese FF2 oproti jedničce? 

Jedna z prvních věcí, která vás překvapí (brzy si na ni však zvyknete), je ta, že na rozdíl oproti jedničce je možné posouvání předmětů po rybičkách a klesání či stoupání s předměty, aniž by to filetkám působilo smrt. V praxi to znamená, že na malou rybkou nadzvednete třeba kraba (což je další postava za niž se dá hrát, má ale odlišné schopnosti), čímž ho můžete posunovat po hřbetu té malé a dopravit ho prakticky kamkoliv. Je to nový mechanismus, který nejen dává hře opravdu nové možnosti řešení všech kol, ale také v podstatě inovuje a mění herní principy známé z jedničky.

Další nový prvek jsou lasery. Rybky se ocitnou v situacích, kde nepomůže nic jiného než zablokovat vysílací laser, který si to pálí přímo do vaší cesty za svobodou. Takže musíte dostat předmět před hlaveň laseru. Tak zablokujete paprsek a můžete proplavat dále. Opět to do hry přináší zajímavé a zábavné možnosti. Může se tedy stát, že budete muset proplout místností plnou laserů, které budou po stranách místnosti a vy je nebudete moci zablokovat. V tu chvíli přichází na scénu první princip přesouvání předmětů po rybkách. Z věcí, které budete mít k dispozici, si uděláte něco jako štít, posouváním na jejich hřbetě tak proplujete skrz laserové údolí. Grafické zpracování těchto prvků je opravdu na jedničku. Když proplouváte skrz lasery, je vidět jak se předmět pomalinku nahřívá a mění barvu do červena. Opravdu to působí vychytaně. Ovšem nemusíte se bát, zahřátá pomůcka rybce neublíží. Rozmanitost se tak dostává do nevídaných rozměrů. Zajímavým kolem je třeba místnost s ledovými krami, kdy uvolněná kra okamžitě vyplouvá k hladině vody (což je další z mnoha nových herních mechanismů, jež rybičky 2 obsahují, a které se dají samozřejmě kombinovat mezi sebou, čímž nám vzniká neuvěřitelná škála možných misí). Zábavné!

Zajímavým zpestřením jsou hvězdičky. Objevují se v každém pokročilejším kole, ale něco jiného bude znamenat je rybičkou vzít. Tyto hvězdy jsou totiž něco jako extra ztížení místnosti. Když kolo dohrajete, nemusíte vzít hvězdičku a můžete se k ní vrátit později. Pokud ji ale vezmete (je to vždy mnohem komplikovanější než samotný odchod s místnosti) dostanete se do bonusového kola. V některých extra těžkých můžete mít rovnou dvě v jednom kole. A právě k těmto hvězdičkám se bude vztahovat soutěž o ceny. Ten kdo vyřeší všechny mise, má sice hotové základní levely, ale pokud nenasbíral všechny hvězdičky, tak neviděl bonusové kola a nemá tudíž šanci uspět v soutěži. Protože dostat ty nablýskané mršky všechny je docela obtížné, nebude to asi rychlá soutěž.

Dalším novým herním mechanismem budou „pomocníci“ (v podstatě se jedná o nové postavy). Ve hře jich bude celkem 8. Pár si jich přiblížíme. Jedním z prvních tvorečků, jež budete mít k dispozici, je malý krab, který dokáže posunovat předměty a postupně po nich jako po schůdkách vystoupat. Nevadí mu těžké předměty a dokáže vylézt nad hladinu bez sebemenších problémů. Hodně „drsnou“ postavou je třeba velká želva, která může snad úplně všechno; dokonce jí neublíží ani laser a je opravdu obrovská. Nejsympatičtější je však malý slimáček. Ten je úplně geniální. Může vylézt kamkoliv po předmětu díky svým přísavkám. Je-li potřeba, dokáže prodloužit daný předmět a pomoci tak rybkám ven. Budete moct hrát místnosti, kde budou obě rybky se svými pomocníky dohromady, nebo budete používat kraba či šnečka.

Další novinkou je možnost použití tlačítka BACK SPACE, se kterým se dá vrátit o jeden tah zpět. Jde opravdu o dobrou věc především v rozsáhlejších kolech, kdy je komplikované se dostat zpátky na dané místo po chybném kroku, nebo prostě když zapomenete hru uložit.

Ve hře vám bude prezentován příběh v podobě rozhovorů rybiček či renderovaných sekvencí. Budete hrát kola, ve který půjde spíše o zápletku, než o samotné vyproštění rybiček z místnosti. Hra bude celkově obsahovat přes sto místností plus bonusové levely.

Příjemná je možnost stahovaní nových map do FILLETS 2 v podobě balíčku z originálních stránek. Ale úplně tou nejlepší věcí bude editor, jenž bude hra obsahovat. Když nám Vláďa ukázal práci v editoru, opravdu mě to potěšilo. Nejenže to bylo snadné a opravdu jednoduché, ale dá se tak vytvořit spousta místností podle vašich představ, jež můžete dále šířit mezi nadšené hráče filetek. V editoru si lze vybrat velikost i rozlišení mapy, poté si vytvořit jakýsi hrubý náčrt v podobě kostiček a obdélníčků, dohromady zhotovíte něco jako místnost bez textur. Otevřete si textury objektů a vyberete si tu správnou na daný tvar a jeho velikost. Když už toto máte, můžete si do rozpracované hry vložit rybky na jakékoliv místo a klidně přímo v editoru spustit misi a doladit tak případné mouchy. Hotové místnosti si budete moci pak ukládat a v samotné hře zahrát. Díky editoru se z FF 2 stává hra s prakticky neomezenou hrací dobou. Stropem pro vás může být jen vaše fantazie.

Doufám, že se těšíte stejně jako já ;))!

A děkuji za pěknou návštěvu v ALTAR Games celému jeho týmu.
29. 10. 2007

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články