Martin Klíma o konci ALTAR Interactive – (článek LEVEL)
S Martinem Klímou, spoluzakladatelem brněnského „deskového“ Altaru, jsme si povídali o zániku ALTAR Interactive již před Vánocemi. Jako člověk, který vedl vývoj obou dílů UFA, Fish Fillets i Original war, působil Martin v ALTAR Interactive již od samotného založení této sesterské firmy původního ALTARu. Na podzim loňského roku se přestěhoval z Brna do Prahy.
Proč jsi odešel z Brna?
Dostali jsme se do takových problémů, které jsme nebyli schopni překonat. Firma ALTAR Interactive je na své cestě ke zrušení. Náš tým, který měl vlastní technologii a zkušenosti, převzali lidé z Bohemia Interactive, kteří mají společnost, jejíž jméno nechci zatím sdělovat. A ti lidé z Brna se teď budou jmenovat ALTAR Games, nebo ALTAR Entertainment nebo tak nějak.
Ti lidé z BI jsou tíž, pro které pracuješ v Praze?
Ano. To je pravda. Já dělám producenta pro jeden nový projekt a společně s Robertem Hoffmanem jsme součástí firmy IDEA Games, která patří stejným lidem jako Bohemia Interactive. IDEA Games bude servisní firma pro projekty studií, jako ALTAR Games nebo Black Element Software a dalších. Budeme navazovat kontakt mezi našimi vývojáři a zahraničními vydavateli.
Mohl bys okomentovat konec ALTAR interactive?
Není moc co komentovat. Bylo to fajn, hodně jsme se naučil a doufám, že i moji spolupracovníci.
Co dodat je vidět, že z toho Martin nemá dobré pocity to asi nikdo z nás! Ale přece jenom udělali kus dobré práce, která i po letech úspěšně pobaví a zpříjemní chvíle volného času. A proto Díky!!!
(Rozhovor vyšel v časopisu LEVEL).
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.