Římská 103/12, Praha 2, 120 00
Tel.: +420 277 771 081
E-mail: vos@scholastika.cz
Cíl studia
Tvorba her je jeden z nejkomplexnějších tvůrčích úkolů. Zahrnuje v sobě psaní příběhu, výtvarné návrhy světů a postav, které ty světy osidlují. Je zapotřebí přemýšlet nad kamerou zvukem, světlem. Je zapotřebí umět programovat, ovládat velké množství softwarových nástrojů. A zároveň je zapotřebí přemýšlet nad typem hráče, jeho psychologií, schopností provést ho herním světem, klást před něj překážky a dokázat vymyslet jak ho za jejich překonání odměnit.
Studijní plán
Právě komplexnost takové tvůrčí činnosti je pro nás výzvou. Chceme studenty provést historií i současným kontextem herní tvorby. Chceme aby nad hrami dokázali kriticky přemýšlet, aby je dokázali poučeně hrát. Hledat ve svých prototypech i již existujících hrách hledat chyby i identifikovat mechanismy, které stojí za to rozvíjet. Chceme je naučit vybírat a používat všechny potřebné nástroje pro tvorbu herních assetů i práci v enginech, ve kterých z nich dokážou sestavit imersivní herní zážitek.
Ale hlavní, co se pokoušíme předat je samostatnost a schopnost najít si své místo v dynamicky rostoucím a rozvíjejícím se herním průmyslu. Aby dokázali sestavit tým, naplánovat si vývoj, sestavit a odprezentovat prototyp. Aby byli připraveni nastoupit do jakéhokoliv herního studia na svou vysněnou pozici nebo dokázali publikovat vlastní nezávislou hru a uměli ji náležitě propagovat a distribuovat na neuvěřitelně pestré nezávislé vývojářské scéně. Na pomoc si budeme zvát zkušené vývojáře i teoretiky, kteří se nebojí na svět her nahlížet kriticky. Vývoj her je obor s obrovskou perspektivou i velkým množstvím výzev a my se chceme stát průvodci na cestě skrz jeho území.