5 otázek tvůrci hry Engine Evolution – Petru Šimůnkovi

Miroslav Žák – 01/03/2021

Petr Šimůnek je vývojář stojící za hrou Engine Evolution. Před několika dny vydal velký update, kterým projekt posunul na verzi 2.0. Hru můžete vyzkoušet na Steamu, kde je vydána jako free-to-play.

Jak dlouho se již věnuješ vývoji Engine Evolution a co tě na vývoji her nejvíc baví/nebaví?
S vývojem závodní části hry v roce 2016, ale celkový koncept dělám od roku 2019. Na hře mě asi nejvíc baví, že můžu vytvářet svůj vlastní malý svět, který má základ v reálném světě. Snažím se zachytit atmosféru, nadšení a drama závodů. Občas mě nebaví chyby, které se špatně trasují, jako například to, že někomu spadne hra hned při startu a podobně. 🙂

Co tě vedlo k tomu vydat Engine Evolution jako free-to-play a kam chceš hru v budoucnu směřovat?
Celkově se mi líbil koncept Word of tanks. Více lidí si pak hru stáhne a zkusí. V první řadě bych chtěl hru odladit a spousta věcí ještě potřebuje doladit jako například stabilní výkon. Dál bych chtěl rozvinout sociální aspekt hry a vylepšit, jak mezi sebou mohou hráči hry interagovat. Dál přemýšlím nad dalším typem vozidel, ale to je stále ještě ve stádiu experimentů.

Aktuálně jsi vydal velký update na verzi 2.0. Jaké novinky jsou nejzásadnější, případně jsi na ně nejvíc pyšný?
Abych to porovnal s verzí 1.0 z května, tak to je předělaný matchmaking, díky kterému je mnohem lehčí najít někoho na závodění, mnohem lepší výkon. Pochválit bych si ještě chtěl UI design, o kterém jsem si myslel, že je úplně primitivní, pak jsem zjistil, že je opravdu těžký a myslím, že ho snad místy pomalu začínám chápat. Hra je teď celkově přehlednější a pochopitelnější pro nováčky a taky je příjemnější na oko. 🙂

Kde čerpáš informace o vývoji her a využil jsi někdy placený obsah (online přednášky, kurzy, video obsah)?  Případně co bys doporučil začínajícím vývojářům, kteří se chtějí pustit do vývoje své první hry?
Ať už děláte malou nebo velkou hru, je dobré stanovit si vždy každý den malé cíle jako například udělat checkpointy ve hře. A pak googlit, jak na to, nebo to zkusit nějak spatlat pomocí toho, co už ví. 🙂 Pak hra hezky postupuje a člověk hned vidí, proč se učí to a ono. Nějaké krátké série na YouTube také mohu doporučit. Zpravidla vás uvedou rychle do kontextu, což se hodí. 🙂 Také bych doporučil jít studovat na VŠ, poslední dobou se rozjíždí spousta oborů zaměřených na game dev a nakonec snažit se spojit teorii a praxi.

Důležité je ve vývoji mít co nejdříve malý prototyp, který není polished, ale funguje. Často pak zjistíte, že kupa věcí, co jste chtěli ve hře, je úplně zbytečná a místo toho by bylo lepší udělat něco trochu jiného. To vám pomůže rychle odladit gameplay, ujasníte si myšlenky a rychle máte něco opravdu hmatatelného. Poté je dobré trochu zapracovat na vizuálu a vyrazit do komunity pro feedback. Na začátku je důležité brát vážně konstruktivní kritiku, ale neřešit hejtry. Typicky bude kupa lidí mít potřebu porovnat vaši grafiku s nějakým AAA titulem a pořádně vám to spočítat v komentáři. 😀

Plánuješ už i další herní projekt a budeš se v takovém případě držet žánru, nebo bys chtěl vyzkoušet něco nového?
Samozřejmě přemýšlím co dále. Aktuálně jsem rozhodnutý, že chci ve hře ještě nějakou dobu pokračovat. Rád bych udělal patch okolo května, aktuálně přemýšlím, co všechno bych do něj dal. Hru průběžně upgraduji na Steamu, takže pokud by se někdo ze čtenářů chtěl dívat, jak se hra postupně vyvíjí, tak budu jedině rád. Pokud odhalíte a nahlásíte nějaký bug, tak budu ještě radši. 🙂

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články