5 otázek pro studio Paper Bunker

Miroslav Žák – 12/03/2021

Dnes jsme položili pět otázek zástupci studia Paper Bunker Jindřichovi Kaločovi, který stojí za hrami jako je Splash Cars, Horror Nights Story nebo aktuální titul The Pillar.

V naší první otázce se vždy rádi vývojářů ptáme, jaké hry hrají, když zrovna na nějaké nepracují? A jaká byla jejich cesta k rozhodnutí, že budou vyvíjet hry? Jak to tedy bylo u tebe Jindro?
Ahoj, děkuji za váš čas a prostor 🙂 Aktuálně ujíždím na Rocket League a neexistuje pro mě nic jiného. Je to pracovní deformace, z mobilních her držet se free to play modelu 🙂 Ale rád si zapnu i Beat Saber a pár let zpět to bylo PUBG. A jako mladý kluk jsem miloval z Českých her Poldu, Horké Léto, Dračí historie, Gooka apod. Plus samozřejmě stále sledovat trh a zkoušet, ale to není o hraní. Rozhodnutí “fušovat” do her přišlo tak nějak samo. Dostal jsem nabídku před 16 lety být jejich tester a tak postupem času jsem se dopracoval až sem. A doufám, že mě hry budou provázet až do důchodu 🙂

V minulém roce jste vydali hru The Pillar, kterou popisujete jako puzzle escape kombinující řešení hádanek a únikovky. Jak byla vaše hra přijata hráči? Naplnila vaše očekávání?
Hra začala jako malý titul na Google Play a jelikož odezva lidí byla víc než dobrá, tak jsme se rozhodli ji dostat do dnešní podoby a rozšířit na co nejvíce platforem. Ale tendle přerod na ní jde znát, tudíž ne každému lze vyhovět. Stejně tak, jak máme špatnou odezvu, tak i máme hřejivé zprávy od lidí, kteří jí dohráli a moc si ji užili. A ohledně očekávání bych řekl, že toto byla naše první prémiová hra, tudíž očekávání nebyla nijak vysoká. Ale určitě nám otevřela oči a možnosti do budoucna.

Můžeš nám popsat, jak dlouhá a komplikovaná cesta vedla k nalezení vydavatele Eastasiasoft pro The Pillar? A jak jste s touto spoluprací spokojeni?
Nečekaně bych řekl, že aktuální světová pandemická situace přeje developerům a hledání klíčového partnera se přesunulo kompletně na internet. Tudíž dneska opravdu není problém udělat svůj game pitch přes kameru, doplnit detaily přes email a jakmile přijde spokojenost obou stran, tak si virtuálně podat ruce 🙂 Eastasiasoft poslední měsíce více práskla do koní a těch titulů, které vydávají, je opravdu hodně. Ale musím říct, že kvalita samotného vydání titulu tím nijak neutrpěla a splnili opravdu vše, k čemu se zavázali. Spolupráce je kvalitní a rychlá, myslím, že spokojenost je na obou stranách.

Hru The Pillar jste vydali snad na všechny důležité platformy: Steam, Playstation Store, Nintendo Switch a Xbox Store. Samotné portování jste řešili v rámci svého studia?
Ano, je to tak. A právě z tohoto důvodu jsme si hledali partnera. Ten zajistil všechny potřebné kroky jako je schvalovací proces na každé platformě, samotné portování, překlady i pro asijský trh, různá hodnocení a ve finále i zajistiůl vše potřebné u novinářů, influencerů atd.

Můžeš nám říct, kolik má aktuálně členů studio Paper Bunker? A jaké cíle si studio klade do budoucna?
Paper Bunker má aktuálně 3 členy, jsme opravdoví indie nadšenci, žádné velké studio. Cíle máme samozřejmě veliké jako každý v této branži 🙂 Ale aktuálně pracujeme na tom, aby si Splash Cars prošel podobným kolečkem jako Pillar. Dohnat různé spolupráce. A až vše bude hotové, začít se opět bavit vývojem a přinést nový projekt na trh. A jelikož je Ostrava malá a ne moc políbená herním světem, budeme rádi, když se nám kdokoliv ozve na info@paperbunker.cz a napíše ahoj 🙂 Díky, držíme palce všem a díky moc za tento skvělý projekt jménem Visiongame!

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články