5 otázek pro studio Paper Bunker
Dnes jsme položili pět otázek zástupci studia Paper Bunker Jindřichovi Kaločovi, který stojí za hrami jako je Splash Cars, Horror Nights Story nebo aktuální titul The Pillar.
V naší první otázce se vždy rádi vývojářů ptáme, jaké hry hrají, když zrovna na nějaké nepracují? A jaká byla jejich cesta k rozhodnutí, že budou vyvíjet hry? Jak to tedy bylo u tebe Jindro?
Ahoj, děkuji za váš čas a prostor 🙂 Aktuálně ujíždím na Rocket League a neexistuje pro mě nic jiného. Je to pracovní deformace, z mobilních her držet se free to play modelu 🙂 Ale rád si zapnu i Beat Saber a pár let zpět to bylo PUBG. A jako mladý kluk jsem miloval z Českých her Poldu, Horké Léto, Dračí historie, Gooka apod. Plus samozřejmě stále sledovat trh a zkoušet, ale to není o hraní. Rozhodnutí “fušovat” do her přišlo tak nějak samo. Dostal jsem nabídku před 16 lety být jejich tester a tak postupem času jsem se dopracoval až sem. A doufám, že mě hry budou provázet až do důchodu 🙂
V minulém roce jste vydali hru The Pillar, kterou popisujete jako puzzle escape kombinující řešení hádanek a únikovky. Jak byla vaše hra přijata hráči? Naplnila vaše očekávání?
Hra začala jako malý titul na Google Play a jelikož odezva lidí byla víc než dobrá, tak jsme se rozhodli ji dostat do dnešní podoby a rozšířit na co nejvíce platforem. Ale tendle přerod na ní jde znát, tudíž ne každému lze vyhovět. Stejně tak, jak máme špatnou odezvu, tak i máme hřejivé zprávy od lidí, kteří jí dohráli a moc si ji užili. A ohledně očekávání bych řekl, že toto byla naše první prémiová hra, tudíž očekávání nebyla nijak vysoká. Ale určitě nám otevřela oči a možnosti do budoucna.
Můžeš nám popsat, jak dlouhá a komplikovaná cesta vedla k nalezení vydavatele Eastasiasoft pro The Pillar? A jak jste s touto spoluprací spokojeni?
Nečekaně bych řekl, že aktuální světová pandemická situace přeje developerům a hledání klíčového partnera se přesunulo kompletně na internet. Tudíž dneska opravdu není problém udělat svůj game pitch přes kameru, doplnit detaily přes email a jakmile přijde spokojenost obou stran, tak si virtuálně podat ruce 🙂 Eastasiasoft poslední měsíce více práskla do koní a těch titulů, které vydávají, je opravdu hodně. Ale musím říct, že kvalita samotného vydání titulu tím nijak neutrpěla a splnili opravdu vše, k čemu se zavázali. Spolupráce je kvalitní a rychlá, myslím, že spokojenost je na obou stranách.
Hru The Pillar jste vydali snad na všechny důležité platformy: Steam, Playstation Store, Nintendo Switch a Xbox Store. Samotné portování jste řešili v rámci svého studia?
Ano, je to tak. A právě z tohoto důvodu jsme si hledali partnera. Ten zajistil všechny potřebné kroky jako je schvalovací proces na každé platformě, samotné portování, překlady i pro asijský trh, různá hodnocení a ve finále i zajistiůl vše potřebné u novinářů, influencerů atd.
Můžeš nám říct, kolik má aktuálně členů studio Paper Bunker? A jaké cíle si studio klade do budoucna?
Paper Bunker má aktuálně 3 členy, jsme opravdoví indie nadšenci, žádné velké studio. Cíle máme samozřejmě veliké jako každý v této branži 🙂 Ale aktuálně pracujeme na tom, aby si Splash Cars prošel podobným kolečkem jako Pillar. Dohnat různé spolupráce. A až vše bude hotové, začít se opět bavit vývojem a přinést nový projekt na trh. A jelikož je Ostrava malá a ne moc políbená herním světem, budeme rádi, když se nám kdokoliv ozve na info@paperbunker.cz a napíše ahoj 🙂 Díky, držíme palce všem a díky moc za tento skvělý projekt jménem Visiongame!
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.