5 otázek pro studentku Tereza Kotěšovcová z FAMU herní desing v Praze

Miroslav Žák – 13/07/2022

Dnes budeme pokládat pět otázek studentům Herního designu na FAMU v Praze. Tam letos skončil první ročník a studenti prezentovali své projekty. Herní design na FAMU je magisterský studijní obor zaměřený na intenzivní rozvoj v oblasti návrhu autorských počítačových her. Studenti a studentky prvního ročníku pracují v dílně Michala Berlingera (Amanita Design, Circus Atos) se zadáním „herní prototyp“. Výsledkem jsou kratší hry testující nápady a koncepty, které studenti pod Michalovým vedením v průběhu letního semestru 2022 iterativně vylepšovali (naše video reportáž). Na třetí rozhovor odpovídá Tereza Kotěšovcová, která vytvořila hru War on Wardrobes.

Můžeš nám popsat svou klauzurní hru?

Moje hra se jmenuje War on Wardrobes. Dostanete se v ní do jistého modro-žlutého obchoďáku s nábytkem a máte za úkol koupit si tam jenom konvičku na kávu a odejít. Jenže ten obchod je bludiště, chodíte v kruzích a obchod se snaží vám toho prodat co nejvíc. Nábytek ve hře na vás doslova skáče a nutí vás si ho koupit. Dostanete ale možnost začít se proti návalům nábytku v akci bránit. Stane se z toho first person střílečka, kde se místo svých životů snažíte ubránit své úspory.

Co tě na vývoji nejvíce bavilo a co naopak ne?

Bavilo mne úplně na začátku vymýšlet různé herní mechaniky, které by nějak vtipně pasovaly na mé vybrané téma. No a pak jsem se hodně bavila, když jsem pozorovala své playtestery. Někde mezi tím ale bohužel byla také spousta debugování.

Co považuješ za nejzásadnější, co ti doposud škola dala v oblasti vývoji her?

Těžko říct, co je nejzásadnější. Znalosti z teorie i praxe, přehled v oboru, kritika mých výtvorů… Ale jak je to nový obor, co mu jde rozhodně skvěle, je předávání nadšení pro vývoj her.

Jaký je Michal Berlinger jako učitel?

Nemám srovnání s jiným učitelem herního designu, ale myslím, že takhle nějak by to mělo vypadat.

S jakým slavným vývojářem by ses chtěla potkat?

Nemám nějaký jeden idol, mění se to s tím, jakou zajímavou hru jsem hrála naposled. Takže řeknu Lucas Pope, protože jsem se teď konečně dostala k jeho Return of the Obra Dinn.

Reportáž:

 

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Zdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.