Česko-slovenská hudební hra Beat Saber vychází na PS4 Neobejdete se bez PlayStation VR headsetu, ale česko-slovenská rytmická hra Beat Saber se konečně dostane i na konzoli od Sony. Více v článku Games.cz.
Miroslav Žák – 09/11/2018
90’ – ČT24 Česko jako herní velmoc (ceskatelevize.cz) Velmoc deskových her? Více v pořadu České televize zde.
V DLC Special Transport pro American Truck Simulator se stanete stěhovákem domů Kamionové simulaci American Truck Simulator táhne na třetí výročí. Z hlediska obsahu se dočkala dvou velkých placených DLC, která rozšířila mapu o Nové Mexiko a Oregon. Jak už je u českého studia SCS Software zvykem, nové mapy nejsou jedinými dodatky. Více v článku na games.cz
V češtině vzniká artbook ke světově úspěšné hře Kingdom Come: Deliverance (zing.cz) Ke světově úspěšné české hře Kingdom Come: Deliverance vzniká oficiální artbook, který nabídne obrazové materiály z největšího českého herního projektu všech dob. Knihu vydává česká herní firma Xzone v úzké spolupráci s tvůrci hry z Warhorse Studios. Do obchodů dorazí do konce prvního čtvrtletí roku 2019. Více v článku na zing.cz.
Český survival DayZ je po 5 letech konečně v betě (Games.cz) Některým hrám zabere 5 let celý vývojový proces, DayZ si tu dobu pobylo v alfě. Beta oproti ní má být opravdu krátká, protože samotná hra má vyjít do konce tohoto roku. Více v článku na Games.cz.
Českou mobilní hru Smashing Four hraje více než 200 tisíc hráčů po celém světě denně, boduje zejména v USA Celosvětově tuto hru hraje více než 200 tisíc hráčů denně, zejména ve Spojených státech. Více v článku na ihned.cz.
Miroslav Žák – 18/10/2018
Vývojáři českých her spojují své síly Zástupci čtrnácti českých studií specializovaných na vývoj her založili společnou Asociaci českých herních vývojářů (GDACZ) s cílem chránit a prosazovat zájmy místních tvůrců, spolupracovat s institucemi státní správy a podporovat rozvoj průmyslového odvětví her v ČR. Více v článku na stránce GDA.CZ.
Miroslav Žák – 18/09/2018
Polský herní průmysl podporuje i prezident. U nás má nálepku okrajové zábavy, říká Marek Španěl Videohry se staly jednou z nejoblíbenějších zábav po celém světě. V Česku má ale herní trh pořád nálepku okrajovosti. „Přitom stačí zaujmout jedno procento hráčů po celém světě a bavíme se o velkém hitu,“ říká o herním byznysu spoluzakladatel největšího českého herního studia Bohemia Interactive Marek Španěl. Více v rozhovoru na E15.cz.
Miroslav Žák – 14/09/2018
Craneballs: Od milionů téměř ke krachu a zpět Ostrava-Poruba. Právě tady, uprostřed panelového sídliště, ve druhém patře normalizační budovy s poetickým názvem Vltava, sídlí české herní studio Craneballs, jehož mobilní a PC hry si po celém světě stáhlo více než 55 milionů lidí. Více v rozhovoru na forbes.cz.
Miroslav Žák – 11/09/2018
Filmy a hry: Zábava v Česku z pohledu ekonomiky Deloitte zmapoval filmy a hry z pohledu ekonomiky a místo tradiční studie shrnuli závěry do krátkého filmu. Více na stránkách deloitte.
Miroslav Žák – 27/07/2018
Virtuální realita, která prospívá zdraví. Z české hry Beat Saber je hit za miliony Sto tisíc prodaných kusů za první měsíc, vydělané dva miliony dolarů a umístění mezi nejlépe hodnocenými tituly v herním obchodě Steam, krátkodobě dokonce první místo celkově. Více v článku na forbes.cz.
Miroslav Žák – 05/06/2018
Martin Klíma byl uveden do síně slávy (ČeskáhraRoku.cz) Martin Klíma, autor Dračího doupěte, spoluzakladatel společností Altar Interactive a Warhorse Studios. Oficiální stránky.
Miroslav Žák – 24/05/2018
Someday You’ll Return první trailer „Po téměř třech letech tvrdé práce vydáváme první trailer na Someday You’ll Return“ píše CBE software na svém facebooku.
Miroslav Žák – 23/05/2018
V Praze vznikla největší zážitková hra ve VR. Investoval do ní i Ondřej Fryc Golem VR je největší evropský projekt virtuální reality a Forbes měl možnost si tuhle zážitkovou hru jako první vyzkoušet. Více v článku na forbes.cz.
Miroslav Žák – 07/05/2018
Petr Vodák z About Fun: naše poslední hra za tři měsíce vynesla desítky milionů Kč Petr Vodák je jedním ze zakladatelů pražského herního studia About Fun, které se zaměřuje na vývoj her pro mobilní telefony. Více v rozhovoru na czechcrunch.cz.
Miroslav Žák – 02/05/2018
„Hry jsou základem společnosti, dějí se v nich reálné věci,“ říká herní vědec Espen Aarseth Rozhovor zde.
Miroslav Žák – 29/04/2018
Dnes vyšla hra Blasted Road Terror od Lurkers Lair Hra je dostupná na steamu zde.
Miroslav Žák – 19/04/2018
Czech Game Developer Association Dnes byla založena Czech Game Developer Association a její předsedou se stal Daniel Vávra. Jde o velký moment.
Miroslav Žák – 04/04/2018
Vyšel patch 1.4 a zdarma DLC vylepšení textur Vice informací o Velikonočním patchi ve videu.
Miroslav Žák – 30/03/2018
Českým hrám se letos daří. Kingdom Come vydělalo během několika týdnů stovky milionů korun, Chuchel dostal herního Oscara První měsíce roku 2018 byly pro český videoherní průmysl mimořádně úspěšné. Vývojáři ze studia Warhorse dokončili jeden z nejdražších herních projektů v historii. Více v článku ihned.cz.
Miroslav Žák – 24/03/2018
Vyšel patch verze 1.3.1 na KCD Patch přináší kromě opravených chyb také úpravy hry a mnoho vylepšení a vyvážení.
Miroslav Žák – 11/03/2018
DIVR Labs oživí golema a chystá expanzi do světa V dubnu představí DIVR Labs v pražském hračkářství Hamleys novou hru ve virtuální realitě inspirovanou historickou postavou golema. Více v článku na ihned.cz.
Miroslav Žák – 09/03/2018
První hru vyvinutou v Československu nejspíš napsal někdo na sálovém počítači v nějakém podniku nebo výzkumném ústavu. Více informací o hrách v Československu kolem roku 1981. Více v rozhovoru zde.
Miroslav Žák – 04/03/2018
Vývoj hry Kingdom Come: Deliverance stál 750 milionů korun Tato informace zazněla v rozhovoru pro Forbes.
Quest: Jak se hrají a jak se archivují staré české a slovenské hry? Rozhovor: Lubor Kopecký o hernímu archívu s Michalem Kefurem. Michal provozuje blog Herní Archeolog. Více na rádio wave.
Milion kusů překonáno, Kingdom Come utržilo miliardu korun Na milionový prodej prý Warhorse pomýšleli, spíš je překvapuje, že ho dosáhli tak brzy. Zvlášť když dle slov šéfa firmy šlo asi 90 % rozpočtu na vývoj a jen nepatrný zbytek na marketing. Více na eurogamer.cz
Miroslav Žák – 22/02/2018
Česká hra Kingdom Come: Deliverance pokořila důležitou hranici. Prodala ve světě už přes milion kopií Podle informací serveru Lupa.cz se prodalo již přes milion kusů české videohry Kingdom Come: Deliverance, kterou vyvinulo pražské studio Warhorse. Informaci potvrdil ředitel studia Martin Frývaldský. Více v článku na ihned.cz.
Miroslav Žák – 21/02/2018
Warhorse Studios zná první prodeje Pár dnů po vydání hry Kingdom Come: Deliverance je celosvětový prodej kolem 500.000 kopií. Jen na steamu: 164.881 kopií.
Miroslav Žák – 15/02/2018
První recenze Kingdom Come moc dobře nedopadly Pokud by čtyřiceti až padesátihodinový příběh netrpěl takovým kvantem chyb a problémů, jaké jsou přítomny v současné verzi (s objemným Day 1 patchem)… Více eurogamer.cz.
Dan Vávra se vyjádřil k chybám Kingdom Come Warhorse oslavují vydání hry na večírcích, ale dnešní první recenze nedopadly moc dobře, takže to bude chtít celou řadu patchů. Více eurogamer.cz.
Spolu budujeme herní komunitu lorem ipsum dolor sit amet. Ještě u nás nemáte účet? Registrujte se
Zapomněli jste heslo?
Budeme rádi, když nám pomůžete přidat chybějící hry do archivu, nebo doplnit chybějící informace do našeho archivu.