Ve vývoji je český Quake odehrávající se v Praze!

Daniel Holman – 28/10/2019

Už v roce 1997 napadlo vývojáře Spytihněva vytvořit 3D střílečku podobnou hrám Quake nebo Chasm: The Rift s tím rozdílem, že se bude odehrávat v našem prostředí. Ke tvorbě počítačových her se dostal přes Q-Basic a textovky jako byl Belegost. Motivací mu bylo vytvoření enginu pro FPS, který jak sám píše na blogu „hardwarově napodobuje všechny významné dobové finesy jako je klepání vertexů, omezená paleta nebo pixelizace“. Začal tak v roce 2017 pracovat na 3D retro střílečce nesoucí název HROT, ze které aktivně přidává videa a obrázky z vývoje na svůj Twitter a jejíž ukázku jsme si měli možnost zahrát.

HROT

Hra je zasazena do alternativního socialistického Československa, konkrétně do Prahy roku 1986. Od podobných retro akcí se liší svou temnou depresivní atmosférou, kterou umocňuje i povedené grafické zpracování a jeho stylizace. Vybočuje také různými detaily, v každé mapě bude nějaký jinde neopakovaný prvek. V ukázce jsme navštívili spoustu známých Vyšehradských lokací jako Baziliku svatého Petra a Pavla nebo železniční most na Výtoni. Map samozřejmě bude mnohem více a můžeme se těšit třeba na Jižní město, Nusle, Žižkov, Vítkov nebo Pražské metro. „Nejde ale o věrné kopie ulic 1:1, mapy navrhuji pro hratelnost a většinou obsahují jen nějaký charakteristický prvek z dané oblasti, zatímco zbytek je vymyšlený nebo zjednodušený. Je tam také hodně podzemí.“ popisuje Spytihněv. Mapy nejsou žádným koridorem, nýbrž labyrintem, ve kterém nechybí klasické retro prvky jako hledání barevných klíčů, secretů a sbírání lékárniček… v případě HROTu tedy plnotučného mléka.

V hratelné ukázce byla dostupná nemalá plejáda zbraní od pistole s brokovnicí přes samopal vzor 23 až po granáty a miny. Ikonickou základní zbraní se však stává srp s kladivem, který využijete především ve chvílích, kdy vám dojdou náboje. S tímto arzenálem se postavíte proti řadě mutantů, nepřátel nebo třeba i proti koni v plynové masce. Vlastně, snad všichni nepřátelé v hratelné ukázce na sobě měli plynové masky, a nemohl jsem se Spytihněva nezeptat, zdali nemá spojení s rokem 1986 něco společného s Černobylem: Nějak mám to období s maskama spojené, jak nám je nasazovali při branné výchově. Spojitost s Černobylem hra nepotvrzuje ani nevyvrací, je to záměrně otevřené a nejasné. V plánu byla osmdesátá léta (protože je pamatuji) a rok neměl být specifikován. Až když jsem podle dobové fotografie udělal vitrínu informující o stranickém sjezdu v roce 1986, tak jsem u toho roku zůstal.“  Ale i přes to, v jakém období se hra odehrává, bude politická situace v Československu pouze kulisou.

Nemohli jsme Spytihněva ochudit o otázku, které herní tituly se nejvíce zapsaly do jeho paměti a proč: „Jsou toho mraky, tak vyberu nějakou českou – Botanicula, protože je tam létající kaštan a želva co vypadá jako hruška a taky tam běhá nějaký květák, což se nemůže nezapsat do paměti.“

První epizoda české 3D retro střílečky HROT obsahující 9 levelů by mohla vyjít na konci zimy, maximálně na jaře.

Daniel Holman

Jsem vášnivým hráčem a sběratelem videoher. Věnuji se fotografování, úpravě fotek, tvorbě videí na YouTube a amatérsky herectví a filmařině.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.