Článek

Představení hry Tears vývojáři

Dovolujeme si vám představit „Tears“ – novou RPG-adventure hru. Jedná se o 3D RPG/adventure s izometrickým zobrazením, zasazenou do prostředí středověké fantasy. Originalita, umělá inteligence, realistické prostředí a silná dějová linie spolu s dokonalým technickým zpracováním z ní činí hru, kterou hráči prostě „musí mít“. Již na počátku jsme opustili koncept „hard corového“ RPG a snažili se tak hru přiblížit co nejširšímu okruhu hráčů. Chtěli jsme vytvořit hru, která bude jednoduchá na ovládání, a přesto bude hráči dávat velké možnosti ve vedení postavy. Naším základním motem byla „hratelnost“, tomu jsme podřizovali vše a to způsobilo, že přestože hráč bude řešit komplexní úkoly, bude hra neustále zábavná a stále bude přinášet něco nového.

Grafika

Pro SVGA 3D izometrickou fantasy RPG hru se nám jako jediná možnost jevila ručně kreslená grafika. Pouze takto jsme mohli dosáhnout vzezření hry, které přesně splňovalo naše nároky. Pro samotnou hru jsme nepoužili renderovanou ani jinou „odosobněnou“ techniku (renderované animace jsou použity pouze pro dokreslení děje), a proto z naší hry přímo vyzařuje naprosto svébytná a originální atmosféra, která dokonale vystihuje ladění celé herní zápletky. Přestože je grafika ručně kreslená, naleznete jí ve hře obrovské množství. Stovky různých druhů květin, stovky různých stromů, domy a jejich interiéry a hlavně: desítky animovaných postav a monster.

Zvuk

Aby hudba byla maximálně kvalitní, je nahrána jako CD audio, finální verze bude obsahovat ke každé dějově ucelené části vlastní motiv, který navíc podléhá změně stylu hry. Zvukové efekty jsou stereo, aby hře bylo dodáno na plasticitě a je jich opravdu velké množství. Každá nestvůra má specifické výkřiky v klidu i v boji, každé švihnutí zbraně zní jinak, a i její dopad se liší podle charakteru těla obránce. V lesích, horách i bažinách se ozývají charakteristické podkreslující zvuky, stejně tak všechny akce mají svou zvukovou reprezentaci (tlačítka, dveře, atd).

Design

Je omylem se domnívat, že oblíbenost RPG hry je vždy v přímé úměrnosti k velikosti světa, v kterém se odehrává. Hráč chce mít především dojem, že onen virtuální svět se chová jako skutečný, k čemu velikost fig3.gif (11925 bytes)herního prostředí sice napomáhá, ovšem na druhou stranu právě tato velikost velkou část hráčů odrazuje, protože děj je pak rozplizlý a design takového světa ztrácí tím, že je z části či dokonce zcela generován počítačem. Proto jsme zvolili jinou taktiku. Svět naší hry je malý, komorní. V plnění jednotlivých částí děje hráč sice má velkou volnost, nicméně nestráví valnou část hrací doby jen bezcílným blouděním po krajině. Protože jsme chtěli, aby hra působila co možná nejrealističtěji, vyvinuli jsme systém umělé inteligence, nazývaný „True Brain“. Díky němu jednotlivé NPC žijí vlastním životem: například vesničan ráno vstane, jde pokosit louku, dá napít koňům, večer se zastaví v hospůdce na pivo a krátce po setmění jde na kutě; jinak fungují kostlivci: všimněte si, že jednak se nemají rádi se zombiemi a jednak, když na ně narazíte v podzemí Ruiny (která je obsahem demoverze), chodí se ranění kostlivci léčit k magickému amuletu, nebo když stojíte nad propadlem, nelení a zatáhnou za páku, kterou vás odešlou do pekel (samozřejmě pokud jste nepoužili třeba neviditelnost).

Systém magie je velmi snadný k používání a čítá 30 kouzel. To by se snad někomu mohlo zdát málo, ale vězte, že více kouzel už by nutně muselo mít duplicitní účinek, bereme-li navíc v úvahu fakt, že jednotlivá kouzla je možno nejen seslat, ale i „naladit“ například pokud chceme, aby fireball letěl dále nebo měl větší účinek. Troufám si tvrdit, že umělý svět naší hry je tím nejdetailnějším a nejpropracovanějším, který byl kdy k vidění. Hráč v něm navštíví staré doly, podzemí hradu, pradávnou hrobku a mnoho dalších zajímavých a pozoruhodných míst v podzemí i ve volné přírodě.

Děj

Cílem hry je vlastně zosnovat politický převrat v zemi. Hlavní hrdina se řídí heslem „účel světí prostředky“, a i když chce nastolit lepší řád v království ví, že při cestě na vrchol nebude činit jen samé hrdinné a šlechetné činy. Tímto přístupem jsme chtěli hrdinu přiblížit hráčovi, který už je dozajista unuděný paladiny zachraňujícími svět.

Ovládání je maximálně jednoduché. Vše je přístupné pomocí myši. Konkrétní podobu přikládáme v příloze.

Konfigurace

Hra vyžaduje 24 MB RAM, Windows95 ,15 MB prostoru na HD, CD ROM a zvukovou kartu.

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře(0)

Nemáte účet?

Jako registrovaný a přihlášený uživatel můžete tuto hru nejen ohodnotit, ale také k ní napsat komentář, diskutovat o ní, nebo ji zařadit do některého ze seznamů.

Přihlásit/Registrovat