Paranoia 2 – Popis hry
Jak již bylo zmíněno, jde opět o real-time strategii, vše tedy probíhá v reálném čase, jako u dílu prvního. Kromě toho, že musíte sbírat „hopsinky“, za které v lihovarech získáváte peníze na další vaši činnost, je také nutné starat se o přísun „supertmelu“, těženého pomocí čerpadel z rozsáhlých bahnišť na planetě. Jako další strategickou změnu lze uvést například „černou burzu“, tedy možnost rozsáhlé obchodní činnosti ve hře. Touto cestou lze nejen nakupovat či prodávat jednotky (možnost získat jednotky i bez dostatku bahna), ale i nakupovat a prodávat celé stavby. Obchodní cestou si můžete zajistit jak peníze (prodejem naplněných nádrží na tmel), tak i vlastní stavbu uprostřed nepřátelské základny (její nákup ve dražbě od nezávislé strany).
Jelikož změn oproti staré PARANOI i jiným real-time strategiím bylo opravdu mnoho, zmiňujeme se o nich pouze heslovitě:
- Zatím jedna z nejlepších inteligencí počítače v historii realtimeových strategií (samozřejmě, že závisí také na velikosti ovládaného území – úrovni hry).
- Možnost volit schematizovaný, či detailní pohled na bitevní pole (všechny jednotky a stavby jsou 3D renderované včetně prostředí).
- Větší počet druhů jednotek. Jednotky mají každá svou vlastní bojovou zkušenost, lze je cvičit a na jejich vlastnostech se projevuje i míra poškození či jejich cena.
- Jsou přidány nové zbraně a jednotky (včetně zbraní hromadného ničení a dalekého dostřelu).
- Přibyly také samostatné, plně ovladatelné letecké síly (jak v podobě stíhacích, tak i bombardovacích letounů).
- Další způsoby získávání financí a materiálu (černá burza, prodej a nákup vycvičených jednotek, možnost prodeje staveb atd.).
- Rozšířené možnosti přesunu jednotek (lze převážet pěší jednotky, použití teleportů)
- Několik způsobů rychlého a pohodlného ovládání jednotek (pomocí tlačítek myši, tlačítek na obrazovce nebo klávesnice), které fungují současně a jsou modifikovatelné.
- Možnost volit rozlišení hry od 640×480 až po 1024×768 bodů v paletě 256 barev.
- Vícekanálový stereo zvuk jak pro hudbu, tak pro zvukové efekty (panorámování efektů z levé a pravé strany, z větší vzdálenosti)
Jsou podporovány všechny běžné typy zvukových karet (SB, SB PRO, SB16, Windows Sound System, GUS) - Nové možnosti síťové hry až pro 8 hráčů (více hráčů může hrát i společně za jednu stranu), volitelné krajiny, různý počet jednotek do začátku, volitelná technická vyspělost, případná účast počítače atd.
- Upgrade hry pak obsahuje i editor uživatelských (vlastních) misí.
Pokud jste nějakou uživatelskou misi vytvořili, budeme rádi, když nám ji pošlete. Shromážděné mise pak zdarma nabídneme ostatním hráčům.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.