Original war: Fakta a zajímavosti

Miroslav Žák – 03/11/2024

Tento článek se zaměřuje na fakta a zajímavosti o české hře Original War, o kterých jste možná nevěděli. Například se dozvíte o prvcích, které byly původně plánovány, ale do finální verze hry nebyly zahrnuty, o grafické stránce hry a také o důvodech, proč se hra nestala hitem, i když k tomu měla potenciál.

Pokud si pamatujete další fakta nebo zajímavosti, napište je do komentářů.

Fakta o grafických prvcích

  • Různé druhy trávy: 13 typů trávy v 10 různých výškách
  • Stromy a keře: Více než 60 druhů stromů a keřů, které se mění podle ročních období, včetně zasněžených verzí
  • Kameny: Přes 20 různých typů kamenů
  • Podkladový terén: 7 typů povrchů, včetně země, spálené země, skály, bláta, listí a jehličí
  • Roční období a změna barev: Barvy trávy a stromů se dynamicky mění podle sezóny
  • Animace pro vozidla: 218 animačních fází pro pohyby vozidel
  • Lidská chůze: 636 animačních fází pro pohyb člověka
  • Animace trupu: 218 animačních fází pro pohyby horní části těla
  • Efekt větru: Stromy realisticky reagují na vítr

Original war

Faktory ovlivňující prodej a světový úspěch hry

  • Vydání po 11. září: Hra vyšla v USA krátce po tragických událostech 11. září 2001. Vlivem této národní tragédie zůstala Original War bez většího povšimnutí, neboť pozornost veřejnosti a médií byla zaměřena na aktuální události.
  • Zkrachovalý vydavatel: Původní vydavatel hry, Virgin Interactive, zkrachoval těsně před vydáním hry. Práva na hru následně získala francouzská společnost TITUS, která tlačila na rychlé vydání bez ohledu na kvalitní marketingovou podporu. Kvůli tomu hra v zahraničí, a zejména na americkém trhu, nedostala potřebnou reklamu a zůstala tak pro mnoho hráčů neznámá.
  • Nevhodný anglický dabing: V americké verzi hry byl použit anglický dabing s britskými herci, což u amerického publika vyvolalo negativní reakce. Američtí hráči očekávali, že anglicky mluvená hra pro jejich trh bude dabovaná herci s americkým přízvukem, což vedlo k určitému rozčarování.

altar interactive

Umělá inteligence ve hře Original War

  • Pokročilé chování jednotek: Umělá inteligence zajišťuje, že jednotky se chovají samostatně a kontextově reagují na okolní podněty. Například když přistane zásilka z budoucnosti, dělníci, kteří se nacházejí poblíž, automaticky začnou zásobu přenášet do skladu, aniž by k tomu potřebovali přímý příkaz.
  • Automatická spolupráce na stavbě: Při zadání úkolu stavět budovu se ke stavbě automaticky připojí všechny dostupné jednotky v blízkosti, které nemají jiný úkol. Tento systém umožňuje hráči rychleji plnit stavební úkoly bez nutnosti mikromanagementu jednotlivých postav.
  • Reakce na zranění a opravy: Když hráč přivede zraněné vojáky zpět na základnu, lékaři a mechanici automaticky přeruší svou práci a začnou jednotky léčit či opravovat poškozená vozidla. Po dokončení těchto úkolů se vrátí ke své původní práci.
  • Minimalizace mikromanagementu: Díky autonomnímu chování jednotek se hráč může více soustředit na strategické aspekty hry. Není třeba neustále kontrolovat, zda nějaká jednotka nezahálí nebo potřebuje nový úkol – AI se postará o jejich efektivní využití.

Original war

Obsah původně plánovaný do hry Original War, který nakonec nebyl realizován

  • Arabská kampaň: Hra měla obsahovat třetí kampaň za arabskou frakci, která však byla nakonec vynechána. Později fanoušci vytvořili a vydali rozšíření, které tuto kampaň do hry přidalo.
  • Těžba železa: Původně měla hra obsahovat těžbu železa. Tato funkce byla ve vývoji, což dokládají rané obrázky hry prezentované na E3, kde lze vidět zdroje železa, ale nakonec byla odstraněna.
  • Souboje na blízko: Ve hře mělo být možné šermovat, což by přidalo na rozmanitosti bojových mechanik. Tato funkce však nebyla do konečné verze zařazena.
  • Interakce s prostředím: Při střelbě v lese měli ptáci vzlétnout a tím potenciálně upozornit protivníka na aktivitu v dané oblasti. Tento prvek měl zvýšit realismus a taktické možnosti hry, ale nakonec nebyl realizován.
  • Skirmish mód: Měla být přidána možnost skirmish (rychlá bitva), což by umožnilo hráčům volně bojovat proti počítačovým protivníkům mimo hlavní kampaň. Tento mód se ale v základní hře neobjevil.
  • Ovládání hlasem: Hráč měl pokládat příkazy hlasem namísto klávesnicí.

Original War

Zajímavosti o hře Original War

  • Editor obličejů: Original War obsahuje unikátní editor obličejů, který umožňuje vytvářet až 9 335 898 000 různých kombinací mužských tváří. Editor je plně integrován do hry a podporuje animace obličejů, což umožňuje generování náhodných tváří pro nové posily v multiplayerovém režimu.
  • Stopy vozidel v terénu: Vozidla ve hře zanechávají stopy v trávě, které lze využít ke sledování pohybu nepřátel.
  • Programovací jazyk: Hra Original War byla naprogramována v programovacím jazyce Delphi.
  • Význam názvu: Slovo „original“ v názvu hry znamená nejen „originální“, ale také „prapůvodní“, což odpovídá tematice návratu do dávné minulosti.
  • Literární inspirace: Studio Altar Interactive se volně inspirovalo románem Poslední den stvoření od Wolfganga Jeschkeho (Der letzte Tag der Schöpfung), který rovněž pracuje s konceptem cestování časem a manipulace s historií.
  • Název ALTAR: Sice v angličtině znamená „oltář“, ale v případě studia Altar Interactive má také skrytý význam. Jde o zkratku pro Altruistická Liga Tvůrců Alternativní Reality. Tento název byl dlouho zahalen tajemstvím.
  • Značku Original War vlastní české studio Bohemia Interactive
  • Muziku do hry složil Michal Pavlíček, který je český kytarista, hudební skladatel, zpěvák, textař a producent.
  • Ve hře se nacházejí čtyři mimozemské artefakty, z nichž každý má odlišnou schopnost – detonaci siberitu, vidění, kontaminaci a hromadný teleport.
  • Ve verzi patche 3.0.8.246 byly do hry přidány nové achievementy, takže nyní jich ve hře najdete celkem 69 (návod na získání všech achievementů).
  • I více než 20 let po vydání má hra stále technickou podporu od Stucuka. Více informací najdete na jeho stránkách owsupport.
  • Doposud byla hra nejrychleji dohrána za 1 hodinu, 30 minut a 48 sekund (video).
  • Ve hře si může šejk ochočit šavlozubého tygra. Tygra můžeš ovládat jen tak, že někam jdeš s šejkem. Pokud šejk na někoho zaútočí, jeho zvířata útočí také.

Original war

Prezentace verze pre-aplha na veletrhu E3 v roce 2000

Lukáš Codr přináší rozhovor s Martinem Klímou na E3 2000

 

Martin Klíma vzpomíná na humornou historku z vývoje hry Original War:

Když Joss Ellis (viceprezident pro vývoj společnosti Virgin) a Paul Whipp (nyní náš producent ve Virgin) přijeli minulý rok, aby projednali naše plány pro Original War, byli jsme velmi nadšeni, že jim můžeme ukázat nejnovější vývoj ve hře. Hrdě jsme jim představili zbrusu nový multiplayer a postavili je proti sobě. Po krátké době se seznámili s ovládáním a vydali se na průzkum. V tu chvíli jsme měli pocit, že něco není v pořádku — oba se dostali na opačné konce mapy, aniž by se potkali! Nakonec narazili na síly, které měl ovládat ten druhý, ale ve skutečnosti je ovládala umělá inteligence, která je nemilosrdně zničila. Později jsme zjistili, že hry nikdy nebyly opravdu propojené.

Původní logo Original War (vytvořil David Spáčil)

Original War

Původní nákresy ke hře Original War (vytvořil Ladislav „Fénix“ Brychta)

Týden s hrou Original War témata článků:

Česká legenda: Original War
Original War: Mody, datadisky a kresby fanoušků
Nejlepší hlášky z Original War a charaktery postav
Original War: Fakta a zajímavosti
Original War: Pozadí vývoje příběhu
EON: Mimozemský stroj času ve hře Original War
Obrázky inspirované Original War vytvořené umělou inteligencí
Tvůrčí tým hry Original War: Přehled autorů a jejich role
Vzestupy a pády ALTAR Interactive: Přehled klíčových milníků

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.