O vývojáři CINEMAX

Miroslav Žák – 21/06/2017

CINEMAX figuruje na českém trhu jako významný vývojář a producent počítačových her. Již před rokem 1998 se náš tým věnoval vývoji her. Začátky našich vývojářských aktivit spadají až do doby 8bitových počítačů. Vazba na začátky celosvětového boomu PC her je hodnotným základem pro orientaci v tomto prudce rostoucím oboru.

K nejznámějším starším projektům, na kterých jsme se podíleli, určitě patří hry jako Hlava Kasandry (1992, LetDisk, JRC), Gravon (1994, Suma), Gooka (1997, JRC), Nodus Domini (1997 nedokončeno, Cybernetic Cinema), Husita (1998, Phoenix Arts), Operation Flash Point (2001, Bohemia Interactive Studio). V současné době vyvíjíme řadu vlastních titulů a zajišťujeme českou lokalizaci a produkci zahraničních titulů vycházejících v edici HYPERMAX. Sérii úspěšných herních titulů začala v roce 1999 hra Ve stínu havrana, které bylo do roku 2004 vyrobeno pro český trh na 20 tisíc kusů. Hra navíc opakovaně vyšla jako příloha časopisů v celkovém nákladu přes 100 tisíc kusů a stále se prodává. Následovaly tituly State Of War, Necromania: Trap Of Darkness, Warmonger a řada českých lokalizací celosvětově úspěšných her jako KnightShift, SCHIZM II nebo Painkiller. Aktuálním titulem vycházejícím v roce 2004 pod značkou CINEMAX je logická 3D hra Berušky 2

Produkce her:
Vedle projektů založených na spolupráci s ostatními vývojáři usiluje CINEMAX o soběstačnost na poli produkce PC her. Investujeme do vývoje řady projektů, ve kterých neplníme jen roli vydavatele, ale díky vlastnímu vývojářskému zázemí můžeme poskytnout technologie k jejich dokončení. Pokud projekt splňuje přísná technická i komerční kritéria, rádi podpoříme jeho vývoj.

Postup uvedení hry na trh, marketingová strategie, reklama a další ryze producentské aktivity jsou nezbytným faktorem, který může rozhodnout o konečném úspěchu projektu.

· podpora týmů
· technologie
· lidé
· studiové práce
· výroba
· marketing
· zahraniční trhy

Lokalizace:
Ve spolupráci se společností HYPE uvádíme na český trh kompletně nebo částečně lokalizované herní tituly od zahraničních producentů. Velká část her tak obsahuje vedle českého návodu i kompletní překlad textů ve hře a dabing mluveného slova. Lokalizace do češtiny realizujeme u titulů, kde to umožňuje smlouva s producentem a zároveň tam, kde má často pracný překlad svůj význam.

K nejzajímavějším přeloženým titulům patří Gorky Zero: Továrna na otroky, KnightShift: Příběh rytíře, Northland: Cesta na sever, Painkiller nebo SCHIZM II Chameleon, který byl v odborném tisku vyzdvižen právě v souvislosti s povedenou lokalizací a dabingem.

Připravované projekty:
Vývojáři právě pracují na několika zajímavých projektech, které by měly světlo světa spatřit v blízké budoucnosti.

INQUISITOR – rozsáhlá RPG hra s maximálně detailní a stylovou grafikou, rozsáhlým a pestrým herním světem, temným středověkým příběhem, možností výběru 3 různých postav. Vyvíjí Wooden Dragon a CINEMAX.

ARCON – State Of War 2 (dříve Corporation 5) je dynamická bojová strategie (RTS) s precizním designem map, jednotek a budov. Hra plná efektů a nových speciálních vlastností, rafinovanou umělou inteligencí a plnohodnotným multiplayerem. Vyvíjí Cypron Studios a CINEMAX.

WOODY (pracovní název) – adventura pro děti i dospělé. Příběh ukradených hraček a hlavního hrdiny, který se vydává na nemilosrdné pronásledování únosců. Pohádkově zpracované kreslené prostředí, detailní animace postav.

GLIMMER: Jizvy minulosti – dobrodružný příběh s nádechem sci-fi a hororu. Renderované lokace, spousta zajímavých a napínavých dialogů. Vyvíjí Antelope Studios a CINEMAX.

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.