Kdo patřil k ALTAR Interactive s.r.o. – 1. díl

Miroslav Žák – 12/06/2017

Když jsem přemýšlel nad zánikem ALTAR Interactive, napadlo mne, kolik lidí v této firmě za celou dobu existence pracovalo. Asi dost. Myslím si ovšem, že všichni co se kdy v ALTARu objevili, se snažili dělat svoji práci dobře, ale to je snad úplně jasné! Chci se rozepsat o pár hlavních členech, které možná znáte i z internetu a jiných médií. Já vám chci nabídnout ucelené informace o nejznámějších lidech z ALTAR týmu.

Martin Klíma 7. června 1969
Studoval teoretickou fyziku. Nyní má titul magistra a červený diplom z chemické fyziky a biofyziky, to vše na matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy. Po sametové revoluci založil nakladatelství ALTAR s. r. o., které začalo chrlit známé DrD „Dračí Doupě“ a v roce 1997 jako sesterská společnost byla založena firma ALTAR Interactive s.r.o., která měla za úkol dělat počítačové hry s prvky D&D. Prvním projektem týmu ALTAR byla logická hra Fish Fillets, který vedl M. Klíma. Následovala strategie s prvky RPG – Original War. Poté UFO:Aftermath, které bylo vydáno na podzim r. 2003. UFO: Aftershock bylo dokončeno na podzim 2005, během prací na Aftershock byl vyvíjen i projekt VISION. Kvůli potížím, které pronásledovaly ALTAR po celou dobu jeho působení na herní scéně, ohlásila AI krach na podzim 2005, hned po vydání UFO: Aftershock. Martin Klíma následně založil ALTAR Games, ovšem tato firma patří Slavomíru Pavlíčkovi. Martin Klíma udělal kus dobré práce.

Vladimír Chvátil
Studoval informatiku na brněnské Masarykově univerzitě. Po ukončení studia začal dělat deskové hry pro ALTAR nakladatelství. Pár jeho kousků jmenovitě: Arena, Proroctví, O Norikovi, nebo se podílel na Dračím Doupěti. Tvorbě her se věnuje už od malička. V AI byl u jeho založení a na prvním projektu Fish Fillets pracoval jako hlavní desinger a programátor. V dalším titulu Original War měl stejnou funkci. Ovšem potom se začalo vyvíjet UFO:Aftermath, zde však pracoval jen ve fázi návrhu designu. V neposlední řadě se stal duchovním otcem projektu a hlavním desingerem – RPG VISION, na kterém pracoval až do krachu ALTARu (podzim 2005). Momentálně je na volné noze a věnuje se své manželce a svým dvěma dcerkám. Vláďa je považován za herního guru a sám Martin Klíma o něm řekl „Vláďa je takový spiritus agens, který má velmi dobře vyvinutý smysl pro to, co udělá hru dobrou a co špatnou“. Všichni budem dodnes vzpomínat, jak jsme si poprvé zahráli strategii Original War, kterou Vláďa dovedl k dokonalosti! Přeji mu hodně času na své nápady a rodinu. A na dřevárny :o)

Tomáš Kučerovský 25. listopadu 1974
Po dokončení Gymnázia vystudoval Fakultu architektury VUT v Brně. V ALTARu pracoval jako grafik a concept artist od roku 1996. Po dokončení Aftermathu v roce 2003 odešel a založil si grafické studio „studio cabinet“ spolu s Davidem Spáčilem a Janem Krátkým. Pracoval na projektu Fish Fillets, Original war, UFO:Aftermath a v neposlední řadě i na VISION, kde tvořil koncept art. Je to kreslíř a malíř. Má v oblibě především komiksy. Jeho ilustrace jste mohly například vidět v Dračím doupěti od ALTAR nakladatelství. Dále udělal několik obálek na knihy a je šéfredaktorem fanzinu Aargh! Ten ale jistě všichni znáte. Tomáš Kučerovský je velice nadaný…

David Spáčil 18. června 1971
Vystudoval VUT v Brně. Jeho zájmy jsou především film a video. Vždy pracuje na několika projektech naráz. Je schopen pracovat s různými programy pro renderování a počítačovou grafiku na různých platformách, animací a digitálním filmem. U AI dělal na projektech od počátečních konceptů a storyboardů až po konečnou produkci a reklamy u titulů Fish Fillets, Original war, UFO:Aftermath. Také dělal úvodní koncepty pro Vision, trailery pro Vietcong od Pterodon/Illusion Softworks. V seznamu produktů „by Havran“ figuruje mnoho obalů na knihy. Je grafický desinger magazínu Dračí dech a spoluzakladatel studia cabinet. Ovládá malování akrylem, olejovými barvami. K práci používá Adobe Photoshop, Corel Draw, Corel Painter, 3D Studio MAX, Adobe Premiere, Adobe After Effects, Macromedia Flash a další grafické nástroje pro platformy PC i Mac.

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.