Herní laboratoř

Dokončit svoji první hru mi trvalo 16 let!

16 let je dlouhá doba. Stihl jsem si projít pubertou a za chvílí na mě přijde krize středního věku. Proč jsem za tak dlouho dobu udělal jenom jednu hru? Co jsem suveréně spackal a jak se tomu můžete vyhnout? To se dozvíte v dnešním článku.

Motivace je k ničemu
Motivace je krátkodobá a nikdy mě nikam nedostala. Problém je, že vám pomůže začít, vymyslet co chcete vytvořit, najít si nějaký engine, framework, apod. Jenomže, ať děláte svojí první nebo desátou hru, vždycky narazíte na překážku, kterou je třeba překonat.

Malé krůčky
Překážky jsou vždy demotivující, ale obzvláště pro začátečníky. Dříve nebo později, narazíte na problém, s kterým si nebudete vědět rady a to často vede k tomu, že to začínající vývojáři vzdají.

Moje největší chyba byla ta, že jsem se vždycky rozhodl udělat hru, která byla na mne až moc veliká. Jsem na začátku vývoje, nemám ani první prototyp už jsem se na něčem zasekl, třeba i na týdny. Je jasné, že projekt nemám šanci dokončit. Začínám odkládat práci na projektu, eventuálně k němu přijdu jednou za týden, pak jednou za měsíc a pak jednou za rok. Pak to konečně vzdám.

Nekonečný cyklus
První projekt nevyšel, no co už. Tak udělám něco jiného. Zkusím jiný herní engine, možná zkusím framework a možná zkusím naprogramovat vlastní engine.

Problém je jasný, mám příliš velké ambice a nedostatek zkušenosti ambice zrealizovat. Místo toho abych chybu hledal v sobě, tak viním již desátý herní engine. Ve skutečnosti můj největší nepřítel jsem já sám a mé ambice.

Jak jsem se z cyklu dostal
Po 16 letech, jsem si konečně uvědomil, že chyba je ve mně a v mém přístupu. Snažil jsem se více jak dekádu udělat hru svých snů, místo toho abych se naučil základy řemesla.

Řekl jsem si, že je na čase konečně něco dokončit. Kašlu na to, jak hra bude vypadat, znít, jestli si jí vůbec někdo bude chtít zahrát. Už je na čase, abych něco vydal. Kompletně jsem změnil svůj přístup k vývoji her a co chci dokázat. Nechci vydat hit, co změní svět, chci prostě dokončit hru.

O týden později, vydávám svojí první hru, Ovce.

image

Nic moc, co? Souhlasím a přesně tak má první hra vypadat.

Člověk co vytvoří jednu hru ví více o tvorbě her, než člověk co hrál tisíce her
Jakmile to jednou dokážete, něco se ve vás a v tom jak uvažujete změní. Již víte co všechno obnáší tvorba hry a na co se musíte připravit.

To nejdůležitější je, že už jste to jednou dokázali, tak proč by jste nedokázali znova? Překážky vás budou stále štvát a demotivovat, ale už to kvůli nim nevzdáte. Víte co dokážete a jak moc můžete být ambiciozní. S každou hrou co uděláte dále, můžete být ambicioznější a překonat svojí předchozí hru.

Ovce vyšli v listopadu 2020. O dva měsíce později, v lednu 2021, jsem vydal svojí první komerční hru Hack Grid.

image2

Dnes se Hack Grid může pišnit pozitivním hodnocením na Steamu. Hra se líbí jak hráčům, tak kritkům. To neříkám, protože se chci vytahovat, ale protože vám chci ukázat, jak veliký pokrok jsem udělal za tak krátkou dobu, protože jsem začal mít realistické cíle.

Co vám chci předat
Pokud začínáte, tak vytvořte něco malého jako Ovce, jakmile aspoň jednu hru dokončíte, tak jste překonali začátek, což je to nejtěžší. Neřešte jaký engine použijete, neřešte jak hra vypadá, prostě si sedněte k počítači a tvořte. Nečekejte na motivaci a pokud máte problém u projektu sedět několik hodin v kuse, pamatujte, je lepší udělat každý den trochu práce, než jednou za měsíc u projektu prosedět celý den.

Komentáře(0)

Nemáte účet?

Jako registrovaný a přihlášený uživatel můžete tuto hru nejen ohodnotit, ale také k ní napsat komentář, diskutovat o ní, nebo ji zařadit do některého ze seznamů.

Přihlásit/Registrovat