Články
Going for Nuts: Vstupte do světa 16bitových plošinovek s českou novinkou
Dne 15. prosince 2024 spatřila světlo...
Miroslav Žák – 16/01/2025
Dnes vychází Tribe Nation: Roguelike strategie od českého studia Random Worlds
České studio Random Worlds, vedené herním...
Miroslav Žák – 16/01/2025
Poslední články
FPI: Jaroslav Turna I Vietcong, Pterodon, Mafia II, Project C.A.R.S., Motorstorm, Crashday, Forza ..
Jaroslav Turna známý pod přezdívkou Doribunny se velkou část kariéry pohybuje kolem modelování aut. Sáhl si například na série jako Project C.A.R.S., Forza, Motorstorm, nebo Crashday. Kariéru však začal v...
Michael Petr – 30/08/2024
HamsterHam Games uvádí první verzi Minigames Mayhem
Po několika měsících vývoje je konečně dokončen projekt Minigames Mayhem od týmu HamsterHam Games a je připraven k vydání v předběžném přístupu na Steamu. Tato hra představuje první verzi ambiciózního...
Miroslav Žák – 23/08/2024
FPI: Marek Španěl 2/2 I ARMA III, ARMA Reforger, Bohemia Incubator, Vigor, herní průmysl a dotace ..
Ve druhé části Marek Španěl vzpomíná na sérii Take On, vývoj ARMA III, Vigor, Ylands, vysvětluje proč Bohemia Interactive stále investuje do vlastního enginu, popisuje vývoj ARMA Reforger a naznačuje...
Michael Petr – 23/08/2024
Brute Horse je nová hra od autorů Ministry of Broadcast
Bohemia Interactive prostřednictvím svého vydavatelství Bohemia Incubator s potěšením oznamuje svou nejnovější spolupráci s nezávislým studiem Place of Departure na jejich připravované hře „Brute Horse“. Brute Horse je lehce odvázaná, příběhově...
Miroslav Žák – 22/08/2024
Korporátní Svět v Kreslené Satirické Hře: Seznamte se s ‚Rats in a Cage‘
Rodinný indie vývojářský tým, který se po letech práce pro velké společnosti, rozhodl pustit do vlastního projektu. Cílem bylo vytvořit hru, která nejen pobaví, ale také nastaví zrcadlo korporátním praktikám....
Miroslav Žák – 19/08/2024
FPI: Marek Španěl 1/2 I Operace Flashpoint, Gravon, Bohemia Interactive, ARMA, ARMA 2, DayZ, JRC …
Zakladatel Bohemia Interactive Marek Španěl vzpomíná na svou kariéru ve videoherním světě. V této první části mimo jiné mluví o začátcích JRC, Bohemia Interactive, nebo o Bohemia Interactive Simulations. Podcast Soundcloud:Podcast...
Michael Petr – 16/08/2024
FPI: Lukáš Menšík 2/2 I Slightly Mad Studios, Need for Speed, Crime Boss: Rockay City, Grip Digital …
V druhé části se Lukáš rozvypráví o svém šestnáctiletém působení ve Slightly Mad Studios, svém vlastním studiu Barbucha, tom, jak se skenuje velryba, nebo o tvorbě holywoodských obličejů do hry...
Michael Petr – 09/08/2024
Vychází update 1.1 pro Arma 3 Creator DLC: Spearhead 1944
Vydavatel Bohemia Interactive a vývojáři ze studia Heavy Ordnance Works oznamují dnešní vydání velké aktualizace pro Arma 3 Creator DLC: Spearhead 1944.Trailer k vydání updatu 1.1 pro CDLC Arma 3:...
Miroslav Žák – 06/08/2024
FPI: Lukáš Menšík 1/2 I Illusion Softworks, Hidden & Dangerous, Voodoo Nights, Cold War, Painkiller …
Pětadvacetiletá kariéra Lukáše Menšíka začala v Illusion Softworks na datadisku k prvnímu Hidden & Dangerous. V prvním díle mluví kromě Illusionu také o Mindware Studios nebo SCS Software … Podcast Soundcloud:Podcast...
Michael Petr – 02/08/2024
FPI: Vláďa Chvátil 2/2 I Fish Fillets 2, Altar Games, Legends of Valhalla, CGE, Krycí jména …
V druhém díle Vláďa vypráví o pokračování Fish Fillets, nevydané hře Legends of Valhalla a svém postupném přesunu od digitálních her k deskovým, které však nakonec také začal digitalizovat. Podcast Soundcloud:Podcast...
Michael Petr – 26/07/2024
FPI: Vláďa Chvátil 1/2 I Altar Interactive, Original War, Fish Fillets, Vision …
V první části FPI s Vláďou Chvátilem došlo na jeho začátky, začátky Altar Interactive, na Fish Fillets, Original War, ale také na nakonec nerealizovaný projekt Vision. Pokud vás zajímá, jak...
Michael Petr – 19/07/2024
Co je … Hlína
V inkubátoru Gamebaze vzniká malá indie adventura studia Omnia Ludus, kompletně vytvořená z hlíny. Nejen o vývoji této hry vyprávěl Honza Nechvátal. Podcast Soundcloud: Podcast Spotify: Podcast Apple: Kompletní přepis: Přepis...
Michael Petr – 12/07/2024
Bonfire@Prague #3 – The Convergence
Přinášíme záznam třetího komunitní setkání Bonfire@Prague. V edici s podtitulem The Convergence, byly k vidění dvě přednášky a také live rozhovor ze série Chill Chat. Videa z akce najdete níže. Tomáš...
Michael Petr – 05/07/2024
5 otázek pro Marii Kuklíkovou, studentku herního vývoje, o hře Mourning Tide
Dnes se budeme ptát studentky herního vývoje Marie Kuklíkové, která na SŠUD Brno studuje obor Game Art. Marie se postarala o marketing a produkci na hororové hře Mourning Tide, kterou...
Miroslav Žák – 02/07/2024
FPI: Vít „Diablo“ Budin 2/2 I Crime Boss: Rockay City, Dead Effect 2, 7 Mages, Project Cars, Grip ..
V druhé polovině Vít „Diablo“ Budin mluví o Project Cars, Crime Boss: Rockay City, Badfly Interactive a dalších. I tentokrát povídání protkal tím, co se děje v zákulisí vývoje her...
Michael Petr – 28/06/2024
Update Arma Reforger 1.2: Reinforcements přináší vylepšenou umělou inteligenci a zcela novou dynamiku virtuálního bojiště
Vývojáři z Bohemia Interactive stojící za kritiky oceňovanou herní sérií Arma s potěšením oznamují příchod aktualizace Arma Reforger 1.2: Reinforcements. Hráči netrpělivě očekávaný update oblíbeného mil-sim titulu nabízí řadu nového...
Miroslav Žák – 26/06/2024
RE:GALERIE – virtuální výstava umění z MUNI
Na konci roku 2023 byla vystavena v kulturním centru CO.LABS v Brně výstava, ve formě digitální hry, zabývající se uměním interaktivních médií. Výstava s názvem RE:GALERIE vznikla v rámci výuky...
Shiro – 26/06/2024
Vydejte se na moře v krátké české hororovce Mourning Tide
Vyšla nová studentská hra, která vzala svět malých hororovek útokem a je jí plný Youtube. Ve hře Mourning Tide máte za úkol lovit prapodivné ryby, ale s každým dalším úlovkem...
Shiro – 25/06/2024
FPI: Vít „Diablo“ Budin I Plastic Reality, Need For Speed, El Matador, Alternativa, Gumpanela …
Ve dvoudílném rozhovoru se Vít „Diablo“ Budin, rozvyprávěl o své kariéře a o tom, jak se v čase vyvíjela práce 3D grafika. Došlo však také na vyhoření, zrušené projekty a...
Michael Petr – 21/06/2024
Herní výstava Infinite Universes – Nekonečné vesmíry na Dni otevřených dveří Ministerstva zahraničních věcí
Den otevřených dveří Ministerstva zahraničních věcí (MZV) se stal příležitostí pro návštěvníky seznámit se s herní kulturou a globálním úspěchem českých her díky interaktivní výstavě Infinite Universes – Nekonečné vesmíry....
Miroslav Žák – 15/06/2024
Co je … AI People
Na Game Access 2024 jsem se zastavil i na stánku Good AI. O co jde v jejich nové hře AI People a co dalšího v Good AI chystají vyprávěli Marek...
Michael Petr – 14/06/2024
Co je … Preserve
Za svou nejnovější hru Preserve si slovenské studio Bitmap Galaxy odvezlo z Game Access 2024 hned dvě ocenění. Preserve je totiž hra, která nejen dobře vypadá, ale také má velmi...
Michael Petr – 10/06/2024
Co je … The Happies: Amber Falcon
Nedávno vyšla první hra studia Troglodyte. The Happies: Amber Falcon začala jako casual hra o létání balónem, ale autoři během vývoje zjistili, že hra se líbí mladším hráčům, a proto...
Michael Petr – 07/06/2024
Middle Ages: Peasants & Knights vychází na konci roku 2025
Neronian Studios představuje svůj survival titul Middle Ages: Peasants & Knights. Hra přenese jednoho či více hráčů do středověkého světa inspirovaného Evropou 14. století, kde budou muset uplatnit své dovednosti...
Michael Petr – 04/06/2024
Ceny VisionGame Game Access 2024
Game Access 2024 je za námi. Již potřetí jsme v rámci konference udíleli ceny VisionGame. Rozdali jsme celkem devět nominací, ve třech kategoriích a tři hry si pak odnesli i...
Michael Petr – 03/06/2024
GRAY ZONE WARFARE slaví 900 000 prodejů během prvního měsíce
Gray Zone Warfare od brněnských Madfinger Games oficiálně prodalo více než 900 000 základní hry a dalších 475 000 DLC během prvního měsíce.Tento úspěch nás skutečně ohromil a předčil naše...
Michael Petr – 01/06/2024
Infinite Universes – České hry a jejich globální úspěch“ na Game Access 2024 v Brně
V rámci letošní herní konference Game Access v Brně proběhla výstava „Infinite Universes – České hry a jejich globální úspěch“, která se konala od 31. května do 1. června 2024....
Miroslav Žák – 31/05/2024
GameCraft – Dá se vytvořit hra za 60 minut?
Odpověď na tuto otázku jsem našla na festivalu Anifilm 2024 v LiberciPřed pár měsíci mi Martin Vaňo nabídnul, jestli chci dát dohromady stánek s informacemi ohledně herního vývoje pro letošní...
shootinka – 30/05/2024
Česko-slovenská indie hra slaví úspěch: Vranygrai vyhrál dvě prestižní ceny a připravuje Vertical Slice
Indie hra Vranygrai získala v květnu významná ocenění v herním průmyslu: první trofej si odnesla z Game Pitch Arena a druhou z polských Digital Dragons. „Obě ceny jsou pro mne...
Miroslav Žák – 29/05/2024
FPI: Jakub Dvorský I Amanita Design, Samorost, Machinárium, Pilgrims, Asmodeus, Dračí Historie …
O své kariéře, studiu Amanita Design, hrách, které zatím vydali, ale také těch, které teprve chystají. O tom všem vyprávěl Jakub Dvorský. Podcast Soundcloud:Podcast Spotify:Podcast Apple:Podcast GoogleKompletní přepis:Přepis momentálně zpracováváme.
Michael Petr – 29/05/2024