Poslední články

Nejlepší mody pro Factorio: Rozšiřte svůj herní zážitek
Hra Factorio je známá svou flexibilitou a možností přizpůsobení díky komunitním modifikacím. Tyto mody mohou výrazně obohatit hratelnost, přidat nové mechaniky, výzvy nebo usnadnit správu továren.Zde je seznam nejlepších modů,...
Miroslav Žák – 01/12/2024

Herní milníky a zajímavosti hry Factorio
Factorio je jednou z nejznámějších českých her, která si získala hráče po celém světě díky své unikátní kombinaci automatizace, logistiky a budování průmyslových impérií. Hra, která začala jako crowdfundingový projekt,...
Miroslav Žák – 01/12/2024

Vše, co potřebujete vědět o novém DLC Factorio: Space Age
DLC Factorio: Space Age pokračuje ve vašem příběhu tam, kde hlavní hra skončila – po úspěšném vypuštění raket do vesmíru. Tentokrát budete objevovat nové planety s unikátními výzvami, těžit jejich...
Miroslav Žák – 01/12/2024

Databáze českého herního dabingu: Unikátní projekt zachování kulturního dědictví
V České republice vzniklo za posledních 30 let více než 900 herních dabingů. Mnohé z nich se staly ikonickými, jako například Mafia, Polda nebo Vietcong, zatímco jiné upadly v zapomnění....
Miroslav Žák – 01/12/2024

Nová verze hry BACK IN SERVICE je tady a míří na Steam
Hra BACK IN SERVICE dnes dostává zcela novou verzi a současně se objevuje na Steamu. Vývojáři slibují zásadní vylepšení, která hru posouvají blíže k realitě a přinášejí autentický zážitek z...
Miroslav Žák – 29/11/2024

Rocket Boots Mania: Nový Create Mode, vylepšené efekty a příběh hry v nejnovější aktualizaci!
S radostí představujeme novinky ve hře Rocket Boots Mania, které posouvají zážitek z hraní na další úroveň! Níže se dozvíte více o novém Create Mode, menu pro komunitní výtvory, efektech...
Miroslav Žák – 29/11/2024

FPI: Alexandr Smutný I Soundsgate, herní soundtracky, Factorio Space Age, ARMA Reforger …
O důležitosti herní hudby a o tom, jak vznikaly soundtracky pro Factorio Space Age, Arma Reforger, nebo sérii The House of Da Vinci. O tom mluví hudebník a zakladatel studia...
Michael Petr – 29/11/2024

GDS Prague 2024: Téměř 100 řečníků, včetně Mikea Moraskyho, Glena Schofielda, Kate Edwards a Jona Shafera!
Game Developers Session spojuje konferenci herního vývoje se vzdělávací akcí zaměřenou na střední a vysoké školy, ale i širokou veřejnost. Jedná se o nejstarší středoevropskou konferenci věnovanou vývoji her, herním...
Miroslav Žák – 28/11/2024

Dnes vychází Update 0.2 – Night Ops pro Gray Zone Warfare
Dlouho očekávaná aktualizace Night Ops dnes vychází s velmi významnou podporou komunity Gray Zone Warfare. Zpětná vazba hráčů vedla k mnoha vylepšením Quality Of Life, chování AI nebo zkrácení čekací...
Michael Petr – 27/11/2024

V češtině vyjde kniha o FPS akcích I’m Too Young To Die od Bitmap Books
Po úspěšné knize o klasických adventurách vyjde další počin anglického vydavatelství Bitmap Books v češtině. Kniha o střílečkách z první osoby I’m Too Young To Die.Luxusně zpracovaná publikace v netradiční...
Michael Petr – 27/11/2024

Arma 3 Creator DLC: Expeditionary Forces je nyní k dispozici ve službě Steam
Vydavatel Bohemia Interactive a vývojáři Tiny Gecko Studios oznamují dnešní vydání Arma 3 Creator DLC: Expeditionary Forces.Prozkoumejte nový herní obsah s Arma 3 Creator DLC: Expeditionary Forces! Připravte své mariňáky...
Miroslav Žák – 26/11/2024

Making Prototypes: Rozhovor s Vlaadou Chvátilem o tvorbě deskových her
Vytváření prototypů je prvním krokem při tvorbě deskových her! Tento proces je zásadní pro to, aby se nápad proměnil v něco, co lze testovat, vylepšovat a nakonec přivést k životu....
Miroslav Žák – 26/11/2024

Jak publikovat vlastní hru na Steamu: Kompletní průvodce pro vývojáře
Podmínky pro publikování své vlastní hry na platformě Steam zahrnují několik kroků a požadavků. Zde je podrobný přehled:1. Registrace na SteamworksNejdříve se musíte zaregistrovat do platformy Steamworks, což je portál pro...
Miroslav Žák – 26/11/2024

Master Leaf Blower vstupuje do předběžného přístupu na Steamu
Studio Buffa Software dnes spustilo předběžný přístup své nové hry Master Leaf Blower na Steamu. Tento jedinečný arkádový simulátor přináší vzrušení z úklidu listí ve městě, plnění zábavných výzev a...
Miroslav Žák – 25/11/2024

Jak financovat vývoj hry? Praktický průvodce pro začínající vývojáře
Financování herního vývoje je jednou z největších výzev, se kterou se začínající vývojáři setkávají. Náklady na vývoj se mohou rychle vyšplhat, zvláště pokud pracujete na ambicióznějším projektu nebo plánujete využít...
Miroslav Žák – 24/11/2024

Bonfire@Zlin #3 – The Infinite Wanderers
Již třetí komunitní setkání Bonfire@Zlín. V edici s podtitulem The Infinite Wanderers, představilo tentokrát tři přednášky. Kristýna Böhmová – „ChatGPT, vytvoř mi hru (Využití AI pro vývoj her)“ Kryštof Klestil – „Průzkum...
Michael Petr – 22/11/2024

Podpořte vznik unikátní hry Zlin City: Arch Moderna
Na četné žádosti připravili Pavel Novák a Honza Veselský se svým týmem limitovanou edici spojenou s připravovanou hrou Zlin City: Arch Moderna. Každý model domu je ručně vytvořený originál a...
Miroslav Žák – 21/11/2024

Jak vytvořit první hru? Průvodce pro začínající vývojáře
Vytvoření první hry je vzrušující krok na cestě herního vývojáře. Může být náročné vědět, kde začít, ale důležité je mít realistická očekávání a soustředit se na základní principy. Tento článek...
Miroslav Žák – 20/11/2024

Vyšel přehledový katalog o slovenském herním průmyslu pro rok 2024
Slovenská asociace herních vývojářů vydala aktualizovanou verzi katalogu věnovaného slovenskému hernímu průmyslu pro rok 2024. Katalog obsahuje rozsáhlý seznam aktivních společností, outsourcingových poskytovatelů, aktuálně vyvíjených projektů, stejně jako informace o...
Miroslav Žák – 20/11/2024

Jak stanovit cenu hry? Praktický průvodce pro vývojáře
Stanovení správné ceny hry je jedním z klíčových kroků při jejím uvedení na trh. Cena výrazně ovlivňuje prodeje, vnímání kvality hry a celkový úspěch projektu. Správná strategie vám může pomoci...
Miroslav Žák – 20/11/2024

Slovenská strategie Forgotten But Unbroken je nyní dostupná na Steamu
Čekání je u konce! Slovenské studio Centurion Developments s hrdostí oznamuje, že jejich vysoce očekávaná taktická, tahová strategie Forgotten But Unbroken je oficiálně dostupná na PC. Při příležitosti uvedení na...
Miroslav Žák – 18/11/2024

Křest knihy Umění klasických adventur s rozsáhlou kapitolou o českých hrách
V minulém týdnu vyšel očekávaný český překlad knihy Umění klasických adventur, luxusně zpracované vizuální oslavy jednoho z nejoblíbenějších žánrů v celé herní historii. Česká verze od Xzone rozšiřuje původní text...
Michael Petr – 18/11/2024

Prozkoumávání Čech: Je to realita, nebo jen fantazie?
Svět hry Kingdom Come: Deliverance II přináší dvě velmi odlišné, avšak stejně autentické vize 15. století v Čechách. V Troskách se hráči stávají svědky mocenských her, kde bohatí a vlivní...
Miroslav Žák – 17/11/2024

Madfinger Games vydá 27. listopadu očekávanou aktualizaci Night-Ops pro Gray Zone Warfare
Nová aktualizace Night-Ops přináší netrpělivě očekávaný systém střídání dne a noci, který doprovodí celá řada vylepšení zvyšujících kvalitu života ve hře. Hráči se mohou těšit na nové zbraně, rozšířenou nabídku...
Miroslav Žák – 17/11/2024

5 otázek pro vývojáře Igora Aleksandrowicze – Calcium Contract
Dnes pokládáme otázky vývojáři Igoru Aleksandrowiczovi, který nedávno vydal hru Calcium Contract.Říkáš, že hra je inspirována klasickými střílečkami z 90. let. Můžeš jmenovat přesněji z kterých her jsi čerpal inspiraci...
Miroslav Žák – 14/11/2024

5 otázek vývojáři Šimon Carny – OmegaBot
Dnes pokládáme otázky mladému slovenskému vývojáři Šimonu Carnemu, který je aktuálně studentem programování a připravuje svou první hru OmegaBot. Jde o retro plošinovku, přesně podle představ Simona. Pojďme zjistit více...
Miroslav Žák – 14/11/2024

Podpořte vývoj hry Robinson Crusoe
Infilope Games je nezávislé herní studio z České republiky, které bylo založeno v roce 2019 bratranci Honzou Lovrantem a Kubou Fišerem. Díky jejich letitým zkušenostem z velkých českých herních studií...
Miroslav Žák – 12/11/2024

Jak efektivně pracovat v týmu při vývoji her?
Herní vývoj je často týmová práce, která zahrnuje programátory, grafiky, designéry, zvukaře a další odborníky. Každý člen týmu má klíčovou roli a efektivní spolupráce je zásadní pro úspěch projektu. Ať...
Miroslav Žák – 12/11/2024

Vyšla Xzone edice hry HeistGeist
2D RPG od čtyřčlenného týmu Doublequote Studios hráče zavede do cyberpunkové Bratislavy. Hra vychází také ve fyzické verzi jako již desátý přírůstek do Xzone Edice. Druhý titul slovenského studia vzdává poctu...
Michael Petr – 12/11/2024

Hlína: Ponořte se do ručně vytvořeného světa z keramické hlíny
Studio Omnia Ludus s hrdostí oznamuje svůj nový připravovaný titul Hlína, originální příběhovou mysteriózní dobrodružnou hru, která se pyšní jedinečnou estetikou a hlubokým příběhem. Hra čerpá inspiraci z klasických herních...
Miroslav Žák – 11/11/2024