Nejlepší hlášky z Original War a charaktery postav
Pokud máte rádi kombinaci drsného humoru, sarkasmu a akčních scén, hlášky ze hry Original War vás rozhodně nezklamou. Tato kultovní strategická hra nabízí nejen napínavý příběh o cestování časem a boji o vzácné suroviny, ale také dialogy, které jsou doslova k nezaplacení. Vybrali jsme pro vás ty nejlepší a nejvtipnější hlášky postav, které dodávají hře neopakovatelnou atmosféru.
- Bobby Brandon: „To je šílený, až je zabijeme, budeme tu sedět na zadku a čekat, až se po nich ostatní soudruzi začnou shánět?! To si můžu rovnou vystřelit mozek z hlavy.“
- Lisa Lawsnová: „Ten tvůj je tak malej, že bys ho určitě minul.“
- Michal Běrezov: „Mám Američany rád, hamburger, dobrý jídlo…“
- Henry Lynch: „Poručíku, představuji vám nejlepšího průzkumníka, jakýho kdy tato armáda měla. Desátník Forsyth. Dokáže vyfotit, co se děje ve vaší prdeli, a vy o tom ani nebudete vědět!“
- Frank Forsyth: „Když jsem byl v ruským táboře, mrknul jsem se i na záchod a… teď už si nemají čím utřít prdel…“
- Lisa Lawsnová: „Občas to dělá i vlastním lidem…“
- Frank Forsyth: „Tak to je zlý, s vyššíma šaržema jsem nikdy nevycházel dobře.“
- John Macmillan: „Pokud ho někdo neznáte, tohle je Gladstone.“
- Frank Forsyth: „Tarzan se vrací!“
- Lisa Lawsnová: „Jak z nich chcete udělat vojáky? Vždyť jsou to jen napůl lidi.“
- Tim Gladstone: „Jsou chytřejší, než si myslíte, mají primitivní řeč a užívají jednoduché nástroje…“
- Frank Forsyth: „Není divu, že jsme ho chytli. Bez brejlí nemohl vědět, že k němu jdeme.“
- Denis Peterson: „Jeho oči jsou naprosto v pořádku, jen si myslí, že v těch brýlích vypadá sexy.“
- Frank Forsyth: „Hele chlapi, jak se říká opičákovi, co má v uších banány…?“
- Denis Peterson: „Nemohl jsem se do auta vejít s jedním mastodontem.“
- Denis Peterson: „Ne. Vrazil jsem do něj a on mi pak rozšlápl střechu. Pojištění tady asi stojí víc než u nás doma…“
- Vědec: „Dala by sis banán, mlsná hubo?“
- Poručík M. V. Pokryškyn: „Teď se něco naučíš, drozde… slyšíme vás výborně, Browne, jděte k té skupince tří stromů na kopci, pošleme vám naproti pátrací oddíl…“
- Desátník P. M. Belkov: „Je to jako na střelnici, soudruhu, děsná legrace.“
- J. I. „Burlak“ Gorkij: „Tys tady pořád volal po nějaké akci a teď se zalekneš ženské a hromady pytlů s pískem, nebo snad na to nemáš?“
- Ivan Saseda: „Burlak má pravdu, to zvládneme, natrhnem těm Amíkům prdel!“
- Desátník P. M. Belkov: „Jsme obklíčeni americkou přesilou, potřebujeme pomoc!“
- I. P. Kirov: „Vzpamatujte se, člověče! Něco jako přesila Američanů prostě neexistuje! Zformujte se a zaútočte!“
- Frank Forsyth: „Pane majore, a kde máte stěhovák?“
- Frank Forsyth: „Tak to ne, bez svý vodní postele já nikam nejdu.“
- Sheikh Omar Shariff: „Když tu věc tak moc chcete, tak ji radši zničím, než abych vám ji dal. Pokud vás tohle nenapadlo, pak jste hloupější než můj mastodont.“
- J. I. „Burlak“ Gorkij: „Jistě, ale nejdřív si musím něco zařídit.“ – „A co to bude, soudruhu?“ – „Ustřelit ti hlavu!“
Americké postavy
- Joan Fergusson – Vědkyně, kterou Macmillan poznal několik dní před vstupem do EONu. Později je však americká základna na Sibiři napadena a Joan je nucena vstoupit do EONu. Skutečnost, že v budoucnosti nechala rodinu, ztěžuje její odchod do minulosti.
- Arthur Powell – Americký důstojník a později i vrchní velitel. Má s Macmillanem napjaté vztahy, ale později se zlepší.
- Generál Ron Harrison – Vrchní velitel amerických sil. Později je zabit a nahrazen Powellem.
- Andy Cornell – Macmillanův nejlepší přítel. Je to schopný voják, který je však Powellovou vinou zajat.
- Frank Forsyth – Jedná se o nejlepšího průzkumníka jakého mají Američané k dispozici. Má smysl pro humor a občas působí lehkomyslně.
- Bobby Brandon – První člověk, kterého John v minulosti potkal. Do armády vstoupil pod vlivem svého otce a má úzkostlivou povahu. Je však výborný mechanik.
- Cyrus Parker – Druhá osoba, kterou Macmillan v minulosti potkal. Má časté sarkastické poznámky. Do armády vstoupil, aby se vyhnul vězení.
- Lisa Lawson – Schopná vojačka, která do armády vstoupila, aby zapomněla na pohnuté dětství. Žárlí na Joan.
- Jeremy Sikorski – Americký důstojník, kterého John potká již před vstupem do EONu.Je velmi schopný a vyznává myšlenku, že velitel by měl do boje jít první. To se mu stane osudným.
- Paul Chattam – Americký vědec arabského původu. Později uteče, protože nebude chtít bojovat proti Arabům.
- Tim Gladstone – První Američan, jehož přistání bylo zaznamenáno. Ukrýval se mezi opičáky a umí jejich řeč, díky čemuž je Američané začnou ochočovat.
- Denis Peterson – Vědec specializující se na optoelektroniku. Sestrojí Američanům radar.
- Hugh Stevens – Americký vědec, který vede výzkum siberitové bomby.
Ruské postavy
- Vsevolod Ivanovič Gorkij – Burlakův bratr. Má zkušenosti z bojů v severní Číně. Je to schopný velitel.
- D. N. Platonov – Ruský důstojník, který se nakonec stane i vrchním velitelem ruských sil. Burlak často operuje pod jeho velením, ale jejich vztahy jsou velmi špatné, přičemž se Platonov obává Burlakových úspěchů. Proto se jej snaží zbavit.
- Maršál M. N. Jašin – Vrchní velitel sovětských sil. Má dobré vztahy jak s Burlakem, tak i s jeho bratrem. Později se však dopustí řady chyb, které způsobí smrt spousty vojáků.
- Generál Morozov – První ruský voják, jehož přistání bylo zaznamenáno. Před příletem Jašina velel ruským jednotkám.
- Sergej Popov – Jeden z Burlakových nadřízených. Často mu zprostředkovává rozkazy.
- Desátník Gněvko – První člověk, kterého Burlak v minulosti potkal.
- Doktorka Kirilenková – Vědkyně, která přistála brzy po Burlakovi.
- Poručík Pokryškin – Důstojník, jehož jednotku Burlak brzy po přistání potká. Je zabit během útoku na americkou základnu a velení po něm převezme právě Burlak.
- Ilja Kovaljuk – Vojín, který v počátečních misích působí pod Burlakem.
- P. M. Belkov – Voják, který je členem Pokryškinovy jednotky. Poté, co mu Burlak zachrání život, se stanou přáteli.
- Dimitrij Gladkov – Důstojník, přítel Vsevoloda. Rozhodne se postavit Platonovovi, který se ujme velení nad ruskými silami.
- Oleg Gleb – Prokurátor, který je k Burlakovi přiřazen jako stranický komisař.
- Profesor Scholtze – Vědec, který studoval tau-defektor.
- Raul Xavier – Žoldnéř, který se přidá k Rusům, protože Zná Kirilenkovou ze svojí budoucnosti, kde mu zachránila život.
- Profesor Bystrov – vědec, který zjistí, jak zaměřit hlavní ložisko alaskitu.
Arabské postavy
- Kurt Schmidt – Žoldnéř, který stojí za vznikem legie. Důležitou roli hraje hlavně v americké kampani, kde obchoduje s Macmillanem.
- Šejk Omar Ali – Jeden z arabských velitelů. Objeví se v obou kampaních, kde proti němu hráč bojuje. Je si blízký s Heike.
- Šejk Abdul Schariff – Další z arabských velitelů.
- Dietrich Grenscher – Velitel žoldnéřů věrných Arabům. Velí také základně nacházející se u výzkumné základny Epsilon.
Postavy aliance
- Peter Roth – Americký vědec, který spolu-založil alianci. Je Johnovým přítele a snaží se jej přesvědčit, aby se k alianci přidal.
- Profesor Gossudarov – Ruský vědec, který alianci založil spolu s Petrem Rothem. Burlak jej předtím zachránil ze zajetí Arabů. Gossudarov se Burlaka pokusil přesvědčit, aby se k alianci připojil.
Povolání postav ve hře Original War
Vojáci jsou základní bojovou jednotkou. I když jsou později ve hře nahrazeni bojovými vozidly, zůstávají hlavní složkou armády. Na začátku misí jsou zvláště užiteční, protože jediný voják v bunkru dokáže zadržet mnoho nepřátel. Jejich samopaly mají velký dostřel a způsobují větší zranění než zbraně vědců nebo dělníků. Vojáci mají také schopnost plížení, které snižuje jejich dohled a dostřel, ale zároveň zdvojnásobuje jejich obranu. Arabští vojáci mohou získat speciální schopnost pokládat „dálkově ovládané“ nebo „časované nálože“ (po vyzkoumání příslušné technologie), což je silný útok vhodný k obraně i nenápadnému útoku.
Dělníci jsou potřební ke stavbě budov a jejich opravám. Přestože každá postava může pomáhat s opravou, pouze dělníci mohou stavbu zahájit. Mohou také rozebírat budovy – jak vlastní, tak nepřátelské – což představuje účinný blízký útok. Dalším hlavním úkolem dělníků je sběr beden. V pozdějších misích tuto roli často zastanou vozidla s nákladním prostorem, ale sběr počátečních zásob je úkolem pro dělníky. Dělníci mohou rovněž transportovat materiál mezi skladišti a doplňovat palivo vozidlům. Arabští dělníci mohou po vyzkoumání odpovídající technologie pokládat „skryté kamery“ na stromy, odkud monitorují okolí. Dělníci jsou jedinými jednotkami schopnými obsadit nepřátelské budovy.
Mechanici mají za hlavní úkol výrobu vozidel v továrnách a dílnách, a kromě toho jsou nejlepšími řidiči. Poškozená vozidla dokáží opravovat, takže jsou užiteční i v boji – mohou se stáhnout, opravit vozidlo a poté pokračovat v útoku. Na rozdíl od vojáků jsou ale zranitelnější, takže vystoupení z vozidla uprostřed boje pro ně často končí smrtí.
Vědci jsou nejvšestrannějšími jednotkami ve hře. Jejich hlavním úkolem je zkoumání nových technologií v laboratoři. Mohou také objevovat ložiska ropy, siberitu a alaskitu, léčit ostatní postavy, ochočit opičáky (s technologií „jazyk opičáků“), hackovat nepřátelská vozidla (ruští vědci s technologií „hackování“), nastavovat východy teleportů (ruští vědci s technologií „cílená teleportace“) nebo kontaminovat ložiska siberitu (arabští vědci s technologií „rozklad siberitu“). Schopnost léčení je nejdůležitější, jelikož je to jediný způsob, jak uchránit postavy, což je nejcennější zdroj. Žádná bojová skupina by neměla opustit základnu bez podpory vědce.
Ostřelovači jsou americkou speciální bojovou jednotkou. Mají delší dohled a dostřel než běžní vojáci a způsobují větší zranění lidským cílům. Ostřelovači mohou zabít řidiče nepřátelského vozidla, aniž by poškodili samotné vozidlo, což umožňuje snadné získání vozidla. S pokročilou technologií mohou používat uspávací munici, což je účinný způsob, jak protivníka dočasně vyřadit.
Bazukeři jsou ruskou speciální bojovou jednotkou vybavenou bazukami, které jsou účinné proti vozidlům a budovám, ale méně efektivní proti pěchotě. Se správnou technologií mohou použít speciální munici, jako jsou zpomalující granáty a přemisťovací střelivo, které je užitečné při útocích na nepřátelské linie.
Minometčíci jsou arabskou speciální bojovou jednotkou. Jejich minomet má větší dostřel a určitou rozptylovou účinnost v místě zásahu, což je obzvlášť efektivní proti budovám. Při boji proti pěchotě potřebují podporu klasických vojáků, s nimiž vytvářejí smrtící kombinaci.
Šejkové – pouštní bojovníci Arabští šejkové jsou speciální jednotkou, která dohlíží na žoldáky v boji proti Rusům a Američanům. Nemohou měnit povolání, ale mají jedinečné schopnosti: mohou ochočit mastodonty a šavlozubé tygry, bojovat šavlí nebo karabinou. Šejkovo ochočené zvíře (mastodont se sedlem a tygr s obojkem v barvě týmu) automaticky následuje šejka a útočí, když šejk zaútočí. Ovládání šejků je dostupné pouze v multiplayer módu „Šeherezáda“.
Divocí opičáci jsou přirozenými obyvateli pliocénu, používají jednoduché nástroje a jejich postoj k jednotkám závisí na počtu a typu postav, které vidí.
Nezkušený opičák. Po vyzkoumání technologie „jazyk opičáků“ mohou vědci ochočit divoké opičáky a „vycvičit“ je na nezkušené opičáky. Takový opičák nikdy nezdivočí a může pomáhat s ochočováním dalších opičáků. Bojová efektivita nezkušených opičáků je však nízká.
Opičák dělník. S technologií „psychologie opičáků“ mohou Američané a Rusové změnit opičáky na dělníky, kteří mohou pomáhat při stavbě budov, sběru zásob a transportu materiálu.
Opičák voják. S technologií „agresivita opičáků“ mohou Rusové a Arabové trénovat opičáky, aby používali samopal a účastnili se boje jako lidské protějšky.
Opičák kamikaze. S technologií „ideologie opičáků“ mohou Arabové proměnit opičáky na kamikaze jednotky, které při explozi způsobí vážné poškození okolí.
Opičák řidič. S technologií „nervový systém opičáků“ mohou Arabové používat opičáky jako řidiče vozidel. Tato změna je nevratná a opičák se stává trvalým řidičem přiděleného vozidla.
Týden s hrou Original War témata článků:
Česká legenda: Original War
Original War: Mody, datadisky a kresby fanoušků
Nejlepší hlášky z Original War a charaktery postav
Original War: Fakta a zajímavosti
Original War: Pozadí vývoje příběhu
EON: Mimozemský stroj času ve hře Original War
Obrázky inspirované Original War vytvořené umělou inteligencí
Tvůrčí tým hry Original War: Přehled autorů a jejich role
Vzestupy a pády ALTAR Interactive: Přehled klíčových milníků
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.