Překlad z HomeLAN kde probíhalo Interview s Jiří Rýdlem a Vláďou Chvátilem

Miroslav Žák – 18/06/2017

Po dlouhém očekávání uvedení taktické a strategické hry UFO: Aftermath v loňském roce se vývojáři z ALTAR Interactive pustili do jiného žánru – fantasy RPG s názvem Vision. HomeLAN dostal příležitost hovořit s členy týmu, Jiřím Rýdlem a Vláďou Chvátalem, aby zjistil více o jejich plánech s Vision.

HomeLAN – Byli jste spokojeni s reakcemi na UFO: Aftermath?

Jiří Rýdl – Zaznamenali jsme dva typy ohlasů. Reakce od příležitostných hráčů byly velmi pozitivní, na rozdíl od veteránů staré školy, kteří hrávali X-COM a Jagged Alliance. Tito oddaní fanoušci mají spoustu nápadů, které bychom rádi využili v některém z budoucích projektů.

HomeLAN – Jak vznikl nápad na Vision?

Jiří Rýdl – Myšlenka vytvořit RPG nás napadla už dávno. Téměř každý v Altaru je fanouškem RPG her, máme rádi všechno od her „na papíře“ až po počítačové hry. Proto jsme před několika lety začali uvažovat o vytvoření vlastního RPG s novými nápady a důrazem na charaktery.

HomeLAN – Co nám můžete říci o příběhu hry?

Vláďa Chvátil – Nejlepší způsob, jak vyjádřit příběh, je popsat hru samotnou, a právě proto do jejího vývoje dáváme tolik úsilí. Jedna z otázek, kterou hlavní postava bude řešit, je: Kdo před několika lety zabil jeho přítelkyni a proč o tom nikdy nemluvila?

HomeLAN – Jaké postavy bude možné ve hře hrát?

Vláďa Chvátil – Ve Vision nejsou žádné pevné třídy. Ačkoliv si na začátku hry zvolíte počáteční zaměření své postavy, je na vás, jaké dovednosti a atributy budete rozvíjet během hry. Ostatní postavy, které se k vám mohou připojit na cestě, mají své vlastní preference, co se týče dovedností, a ovlivníte je více, jakmile získáte jejich loajalitu.

HomeLAN – V jakých lokacích a časech se hra odehrává?

Vláďa Chvátil – Děj Vision se odehrává ve dvou různých časových obdobích, což znamená, že navštívíte různé chodby a venkovní lokace jak ve středověku, tak v fantasy starověku (někdy to budou stejné lokace o 1000 let později).

HomeLAN – S jakými druhy NPC a tvorů se ve hře setkáte?

Vláďa Chvátil – Zaměřujeme se spíše na inteligentní bytosti než na hordy obřích kovových pavouků, kteří by se dali snadno zabít. Nepřátelé mají své vlastní vůdce, problémy a povinnosti. Jejich hlavním zájmem je přežití a zisk, ne problémy s autoritou. Jen málo z nich si může dovolit luxus být opravdu zlí.

HomeLAN – Jaké bude ovládání boje ve Vision?

Vláďa Chvátil – Kromě umělé inteligence je nejambicióznější částí Vision právě boj. Postavy využívají různé taktiky, jako jsou lstivé útoky, divoké výpady nebo opatrné kroužení kolem nepřítele, berouce v úvahu úhly, překážky a další bojovníky. Boj můžete zpomalit nebo přerušit, jinak působí jako intenzivní smrtící tanec. Už nyní, v této fázi vývoje, překonává většinu RPG her. Ale přestaňme debatovat, pokračovat můžeme po uvedení prvních trailerů.

HomeLAN – Bude hra obsahovat možnost multiplayeru?

Jiří Rýdl – Zatím o tom neuvažujeme.

HomeLAN – Jaké další unikátní prvky hra nabízí?

Vláďa Chvátil – Jedním z unikátních herních mechanik je způsob ovládání vaší party. Zavádíme systém, který vám umožní ovládat své společníky pohodlně a přitom zachovat jejich osobnost. Hráč by k nim měl přistupovat jako ke kamarádům, ne jako k neživým nástrojům. Věříme, že tímto způsobem vrátíme slovo „hraní rolí“ jeho původní význam.

HomeLAN – Co nám řeknete o grafice?

Vláďa Chvátil – Chceme zachovat úroveň detailů klasických 2D her, ale zároveň přidat výhody 3D (práci s kamerou, osvětlení a dokonce fyziku). Vision má animační systém, který nám dává svobodu, jakou žádná 2D ani 3D hra nemá.

HomeLAN – Jaký je současný stav hry a kdy bude vydána?

Jiří Rýdl – Díky Octagon Entertainment jednáme s několika možnými vydavateli. Očekáváme, že Vision vyjde na konci roku 2005, a přesnější datum oznámíme, jakmile podepíšeme vydavatelskou smlouvu.

HomeLAN – Na závěr, chcete říct ještě něco o Vision?

Jiří Rýdl – Jsme si jistí, že hra uspokojí jak RPG hráče staré školy, tak i nováčky svým originálním příběhem, věrohodnými postavami a fascinujícím bojovým systémem. Těšíme se na první reakce na E3, kde bude představeno technické demo vybraným novinářům.

Originální článek na HomeLAN

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.