Herní konference Game Developers Session se vrací po covidové pauze
Jedna z nejstarších evropských herních konferencí odstartuje již tento pátek v prostorech smíchovského Národního domu. 20. ročník Game Developers Session (GDS) přivítá přes 40 řečníků z řad významných českých a zahraničních matadorů herního vývoje, včetně autorů úspěšných titulů jako Horizon Forbidden West, Far Cry či Mafia. Kromě inspirativních přednášek se mohou návštěvníci těšit na ukázky nejnovějších titulů od tuzemských tvůrců. Součástí konference bude rovněž představení unikátních dat o stavu českého herního průmyslu.
Po dvou on-line ročnících se tradiční pražská konference opět uskuteční ve fyzické podobě, a to 23. až 24. září. Letos se GDS přesune „za řeku“ do nádherného Národního domu na Smíchově a oslaví kulaté 20. narozeniny bohatým programem pro více než tisíc návštěvníků, ať už z řad zástupců herního průmyslu či laické veřejnosti, která se zkrátka chce dozvědět více o světě interaktivní zábavy.
Letošní ročník přivítá více než 40 řečníků z celého světa. Přednášky se ujme například herní veterán Benjamin Bauer (Plan A Collective), který má na kontě tituly ze série Crysis, Splinter Cell či Far Cry. Neméně významným hostem je Leszek Szczepański (Guerrilla Games). Ten se rozpovídá o pozadí vývoje jednoho z nejlépe hodnocených titulů letoška – akční adventury Horizon Forbidden West. Zkušený PR expert Pawel Miechowski zase návštěvníkům přiblíží, jak ponurá a v současnosti velmi aktuální válečná hra This War of Mine zasáhla svět vrcholné politiky. Jedním z vrcholů konference pak bude vystoupení kreativního ředitele Paula Barnetta ze studia Wargaming, který pracoval na titulech jako Warhammer Online či World of Tanks.
Čeští kreativci samozřejmě nebudou pozadu. Matador české herní scény Daniel Vávra (Warhorse Studio) ve své přednášce vysvětlí, jak má správně vznikat dobrý herní „quest“ a dialogy. Kreativní ředitel Ivan Buchta (Bohemia Interactive) se dotkne tvůrčího procesu, jehož výsledkem je vizuální stránka hry Arma Reforger. Vývojář Jakub Vavřík (Hangar 13) zase poodhalí, jakým způsobem jeho tým oživil jedno z nejikoničtějších měst v dějinách českých her – metropoli Lost Heaven z první Mafie, která rovněž slaví 20. výročí.
“Letošní GDS má skvělý line-up řečníků, spousty vystavujících studií a plno dalších doprovodných akcí a workshopů, díky čemu by si akci měl užít jak profesionál z oboru, tak i laik se zájmem o toto odvětví. Zároveň mě velmi těší, že na konferenci dojde také k odhalení nových dat o stavu a velikosti herního průmyslu, která jsou opět skvělá a potvrzují dlouhodobý trend”, řekl předseda Asociace českých herních vývojářů Pavel Barák, který stojí za organizací konference.
Hlavním partnerem GDS 2022 je studio Beat Games, které stojí za veleúspěšnou hrou pro virtuální realitu Beat Saber. Diamantovým partnerem je pak studio Wargaming, z jehož dílem vyjela populární on-line akce World of Tanks.
Na konferenci nebudou chybět ani další studia, včetně menších nezávislých týmů, kteří se pochlubí svými novými i ještě rozpracovanými tituly v rámci Indie Game Expa. Návštěvníci tak dostanou možnost si mnohé hry vyzkoušet ještě dříve, než se vůbec dostanou na trh.
Veškeré podrobnosti o Game Developers Session 2022, včetně kompletního programu konference či vstupenek na konferenci, najdete na stránkách gdsession.com.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.