5 otázek pro tvůrce hry WELCOME
Za hrou WELCOME stojí jeden vývojář, který si říká TomasKGames. Aktuálně má ve vývoji dvě hry. První je online akce FLAGFIGHTS, kterou si můžete již teď vyzkoušet na steamu v předběžném přístupu. Dnes se ale zaměříme na hru WELCOME, která 12. února 2020 vstoupila do předběžného přístupu.
Kdy ses rozhodl, že uděláš vlastní hru a co tě k tomu vedlo?
Ahoj, v první řadě bych chtěl poděkovat za rozhovor a teď se můžeme vrhnout na otázky.
Přesný datum ani nevím. Bylo to někdy kolem prosince 2018, kdy to byl jen ve výsledku takový výstřel do tmy. Nevěděl jsem, v jakém programu bude nejlepší dělat a skoro nic. Jediný, co jsem v tu chvíli měl, byl nápad a návrh, jak by to mělo vypadat. První “texťák”, který obsahoval jak by měla hra vypadat, mám ještě teď v PC a občas se podívám, když si myslím že jdu mimo svoje plány. Každopádně vedlo mně k tomu dost věcí, ať už jen zkusit udělat svoji hru, nebo to že chci hráčům dát nějaký kvalitní content za malou částku bez dalších výdajů jako jsou u ostatních her skiny, p2w atp. Například ve FLAGFIGHTS je kolem 10 dalších skinů, které si člověk muže dát na zbraň a nic za to dalšího neplatí navíc.
Jak obtížné byly začátky vývoje?
Začátky byly hodně těžké, nevěděl jsem, kde a jak začít. Hodně jsem četl na internetu, jak by to mělo vše vypadat, ale je těžký se držet nějakých instrukcí. Mně třeba vyhovovalo vytvořit si mapu a přitom začít prozkoumávat, jak to v UE4 funguje a ze začátku mě ještě hodně zasvětil jeden slovenský vývojář a později i druhý vývojář ze Slovenska a za to jsem jim oběma moc vděčný.
Kde jsi čerpal informace o vývoji her?
Informace o vývoji jsem většinou hledal na YouTube, různých fórech a nebo jsem přímo diskutoval o některých věcech s vývojáři, o kterých píšu o pár řádků výše.
Nedávno jsi vypustil survival hru WELCOME do předběžného přístupu na steamu. Proč zrovna survival a k tomu ještě multiplayer? Není tento žánr pro jednoho vývojáře až moc?
Ano nedávno jsem spustil EA verzi WELCOME a survival s multiplayerem jsem dělal z důvodu toho, že je to žánr, který hraju asi nejvíce, ale zas hraju jenom multiplayer. Podle mě na single musí být dobrý příběh a ten já si ještě tak nějak celý dotvářím. Převážně jsem chtěl, až půjde WELCOME do EA verze na steamu, aby obsahovalo už stavení základny a byl předělaný AIM systém. Hodně lidí píše, že je to okopírovaný RUST, ale to jim bohužel přijde proto, že celé na stavení základny je použitý asset z ue4 marketu, ale je poupravený a jsou tam přidané věci na stavení, které tam nebyly.
Možná to je moc, ale to ukáže až čas. Každopádně tenkrát jsem si říkal, proč budu dělat malou věc a budu na ní trávit rok a více, nebo se hecnu, vezmu si velké sousto a budu se snažit jak nejvíc to jde to celé dokončit do finální verze.
Jak velké plány máš s projektem WELCOME?
Rozhodně mám v hlavě hodně nápadů, bohužel všechno nedokážu udělat hned, ať už skrz čas, který plyne jako voda, nebo zkušenosti, které mi ještě chybí. Můj hlavní cíl je teď dostat WELCOME nějak do povědomí hráčů a když to dobře půjde najít někoho, kdo by byl schopný mi s projektem pomoci.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.